نگه داری و محافظت از ژله رویال

ژله رویال

در هوا باز و آفتابی بسیار ی از مواد اصلی خود را از دست می دهد . در داخل یخجال معمولی در دمای 4 تا 5 درجه سانتی گراد بالای صفر مدت زیادی می توان ژله را نگهداری نمود . ضمن اینکه ژله مواد اصلی خود را حفظ کند . به طور کلی شرایطی را که باید جهت نگهداری ژله رویال در نظر گرفت عبارتند از :

1 – ژله رویال باید در داخل شیشه های ضخیم رنگی نگهداری شود .

2 – در مقابل هوا و نور قرار نگیرد .

3 – محیط نگهداری ژله رویال مرطوب نباشد .

ژله رویال در شرایط آژمایشگاهی تا مدت 18 ماه بدون اینکه تغییری در ترکیبات و کیفیت آن به وجود آید نگهداری نموده اند و ژله نگه داری شده را باید در پرورش ملکه نیز بکار بردند و ملکه حاصله وضع نرمالی داشتند .

نگهداری ژله رویال در بعضی از کشورها به این طریق می باشد : ژله رویال در آزمایشگاه های مخصوص خیلی به آسانی بخار می شود و به این صورت آب خود را از دست می دهد ( تحت فشار و حرارت 50 درجه سانتیگراد ) محصول بدست آمده ماده ای است که می توان مدت زیادی آن را بدون آنکه تغییری در خواص و ترکیبات مواد خشک آن به وجود آمده باشد نگهداری نمود .

می توان ژله رویال را در همان حالت تازگی با عسل مخلوط نمود ( یک گرم ژله رویال + 100 گرم عسل) و در شیشه های مخصوص نگهداری نمود . مقدار ژله بدست آمده از یک حجره به یک گرم نمیرسد و حداکثر ژله رویال بدست آمده از یک حجره حدود 800 میلی گرم و میانگین در حدود 150 – 200 میلی گرم می باشد .

در صورتی که لازم باشد ژله رویال را برای مدت طولانی نگهداری نمود باید آن را در سرد خانه یا فریزر ( زیر صفر درجه سانتیگراد ) نگهداری کرد .

 

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments