You are currently viewing صبحانه با عسل در لیوان
صبحانه با عسل

صبحانه با عسل در لیوان

صبحانه ایرانی با عسل

می توان از عسل در نوعی از صبحانه سبک و مغذی ایرانی که شامل چای، نان، پنیر، گردو، کره، مربا است، استفاده کرد.

صبحانه با عسل و موز

مواد لازم:
عسل=نصف فنجان
موز له شده=1 عدد
شیر=1 فنجان
آب آناناس یا پرتقال=نصف فنجان
دارچین=کمی

طرزتهیه

همه مواد را در مخلوط کن بریزید تا کاملا یکدست شوند؛سپس میل کنید.

صبحانه دانمارکی عسلی

صبحانه دانمارکی با عسل
صبحانه دانمارکی با عسل

در صبحانه دانمارکی، بطور معمول نان چاودار، پنیر، کالباس، ژامبون، مغز انواع خشکبار، عسل، مربا و بعضی مواقع حتی یک ظرف کوچک شکلات به چشم می خورد. به این ترتیب می توان از عسل به سبک دانمارکی ها در وعده صبحانه استفاده کرد.
صبحانه روسی با عسل
عسل به عنوان طعم دهنده، در صبحانه ی روسی ها مصرف می شود. صبحانه روسی نوعی خوراکی سرخ کردنی شبیه پنکیک است که درون آن نرم و لطیف و لبه های بیرونی آن ترد است و برای لذیذتر شدن آن می توان آن را همراه با خامه ترش، عسل، مربا یا توت تازه سرو کرد. شما هم می توانید به همین روش و با گنجاندن عسل در وعده صبحانه خود از خواص آن بهره ببرید.

صبحانه ترکی با عسل

یک صبحانه کامل ترکی شامل چند نوع پنیر، کره، زیتون، گوجه فرنگی، خیار، مربا، عسل و گوشت ادویه دار است. بنابر این می توان به عنوان یکی از انواع صبحانه ها با عسل، به این نوع صبحانه اشاره کرد.

عسل مکمل کره و پنیر

از ساده ترین روش های استفاده از عسل طبیعی، مصرف همزمان با کره یا پنیر است. عسل طبیعی می تواند مکمل خوبی برای پنیر شمرده شود، البته اگر ترکیب طعم شور و شیرین را بپسندید.

تخم مرغ و عسل

ترکیب تخم مرغ با عسل طبیعی صبحانه خوشمزه ای را رقم می زند. فرقی ندارد تخم مرغ را به صورت آب پز یا نیمرو تهیه کنید، در هر صورت اضافه کردن عسل طبیعی در هنگام سرو تخم مرغ می تواند طعم این غذای مفید را بیشتر کند.

چنانچه بخواهید وعده غذایی صبحانه را مقوی تر کنید، می توانید کمی گرده گل نیز به ترکیب تخم مرغ و عسل بیافزایید.

ترکیب ماست و عسل

ترکیب کردن ماست شیرین و عسل طبیعی، یکی دیگر از خوراکی های خوش طعم برای صبحانه در نظر گرفته می شود. هرچه ماست سفت تر باشد، این ترکیب بهتر خواهد بود. می توانید در یک کاسه کوچک، به صورت لایه ای، ماست و عسل را بریزید. به ازای هر لایه ماست، نیم لایه عسل روی لایه قبلی قرار داده و روی آن را با لایه ای جدید از ماست بپوشانید.

به منظور تهیه سریع تر آن می توانید در یک کاسه ماست ریخته و سپس عسل را درون آن اضافه کرده و هم بزنید تا این ترکیب مفید و خوشمزه آماده شود. برای تزئین صبحانه خوشمزه خود نیز از گرده گل استفاده کنید تا ارزش غذایی صبحانه را نیز بیشتر کند.

انواع صبحانه رژیمی با عسل

صبحانه ۱۰۰ کالری
يك كف دست نان تافتون + دو قاشق عسل

يک و نيم کف دست نان + يک قاشق مرباخوری عسل یا مربا

صبحانه ۱۵۰ کالری
يك كف دست نان + كره (۱۰گرم) + یک قاشق مربا خوری مربا یا عسل

يک و نيم کف دست نان + يک قاشق غذاخوري عسل

صبحانه ۲۰۰ کالری
يك ليوان شير و عسل + يك عدد موز متوسط

يک و نيم کف دست نان + يک تخم مرغ آب پز + يک قاشق مرباخوري عسل

صبحانه ۳۰۰ کالری
دو كف دست نان تافتون + ۱۵ گرم كره + يك قاشق عسل + چاي

صبحانه کینوا با دارچین و عسل

کینوا: ۱ پیمانه
آب: ۲ تا و ۱/۲ پیمانه
شیر سویا: ۲/۳ پیمانه
کره گیاهی: ۱ قاشق مرباخوری
دارچین: ۱/۲ قاشق مرباخوری
عسل: ۲ قاشق غذاخوری
کشمش: ۲ قاشق غذاخوری (اختیاری)
موز: ۲ عدد خرد شده (اختیاری)
مراحل آماده سازی
کینوا و آب را درون یک قابلمه کوچک ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه زمان بگذرد تا آب آن کشیده شود.

کینوا را از روی حرارت برداشته و با چنگال کمی زیر و رو کنید، درب قابلمه را دوباره گذاشته و فرصت دهید تا پنج دقیقه در قابلمه بماند تا کمی خنک شده و استراحت کند.

بعد از سپری شدن ۵ دقیقه، ۱ قاشق مرباخوری کره گیاهی را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کره ذوب شود. سپس ۲/۳ پیمانه شیر سویا، ۱/۲ قاشق مرباخوری دارچین، ۲ قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در صورت دلخواه ۲ قاشق غذاخوری کشمش و ۲ عدد موز خرد شده هم می توانید اضافه کنید و در ادامه سرو کنید.

پنکیک پفکی با عسل برای صبحانه

صبحانه با عسل
صبحانه با عسل

مواد لازم
شیر: ۳/۴ پیمانه
سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوری
آرد: ۱ پیمانه
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر وانیل یا دارچین: ۱/۴ قاشق چایخوری
تخم مرغ: ۱ عدد
کره آب شده: ۲ قاشق غذاخوری
عسل: به مقدار لازم
طرز تهیه
در ابتدا تمام مواد را بیرون از یخچال نگه دارید تا به دمای محیط برسند. سپس همه مواد خشک مانند ( آرد، شکر،بکینگ پودر، نمک و پودر وانیل یا دارچین) را با هم مخلوط کنید.

در ادامه سرکه را داخل شیر بریزید و فرصت دهید تا یک ۱۵ دقیقه زمان بگذرد.

تخم مرغ را که به دمای محیط رسیده داخل کاسه ای شکسته و با چنگال خوب هم بزنید. سپس کره را که پیش از این با حرارت ملایم آب کرده اید (مثلا بخار کتری) و از حرارت افتاده، به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

حالا ترکیب شیر و سرکه را به مخلوط تخم مرغ و کره بیفزایید و بار دیگر هم بزنید. در ادامه، مخلوط مواد پودری خود را کم کم به مایع بالا اضافه کنید و با چنگال به آهستگی هم بزنید، نیاز نیست خیلی هم بزنید همین که آرد گلوله نشود کافیست. در این مرحله اجازه دهید مخلوط، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به حال خود باقی بماند.

در آخر تابه را روی گاز گذاشته و روی شعله‌ آهسته قرار دهید تا گرم شود. کمی روغن (خیلی کم) به کف تابه بمالید و یک ملاقه از مواد را پرکنید و به داخل تابه بریزید و شعله گاز را کم نگه دارید.

زمانی که روی پنکیک حباب ایجاد شد به معنای رسیدن به مرحله پخت است، عجله نکنید و اجازه دهید روی همه سطح پنکیک حباب ایجاد شود و حباب‌ها بترکند، زمانیکه خوب پخته شود به راحتی از تابه جدا خواهد شد، سپس می توانید آن را برگردانید تا روی دیگرش هم پخته شود، پنکیک را می‌توانید همراه با عسل میل کنید.

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments