You are currently viewing خرما برای کبد چرب
خرما برای کبد چرب

خرما برای کبد چرب

خرما برای کبد چرب خوب است ؟

در ایران نخل و خرما از دوران باستان و پیش از هخامنشی کشت می‌شده. در ادبیات ساسانی از جمله در کتاب بندهشن از نخل یاد شده‌است. منابع چینی از ایران (در زبان ایشان بوسی، تلفظ چینی پارسی) به عنوان سرزمین نخل خرما که در نزدشان به نام عناب پارسی و عناب هزارساله مشهور بوده، یاد کرده‌اند. در پایان سده نهم میلادی، نخل خرما را از ایران به چین برده و در آنجا کشت کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی اسپانیا پیشینه بیشتری در کشت خرما دارد.

راهنمای خرید : کادو روز پدر

از برگ و شاخه درخت خرما سبد و زیرانداز تهیه می‌کنند. از هسته آن نان و از میوه خرما شراب و عسل. مردم صحرا هسته درخت خرما را آرد کرده و از آن نان می‌پزند یا در این هسته را بو داده و از آن به‌عنوان قهوه استفاده می‌کنند زیرا دم کرده آن بسیار مطبوع است و یا حتی این در را در آب برای چند روز خیس کرده و به‌عنوان غذای مقوی به شتر های خود می‌دهند.

خرما برای کبد چرب
خرما برای کبد چرب

خواص بسیار خرما بر هیچ کس پوشیده نیست، کسی را پیدا نمی کنید که نداند که خرما چقدر مفید است، حتی در آیات قرآن هم در مورد خرما صحبت شده است، اما آیا خرما برای کبد چرب هم مفید است ؟

خرما برای کبد چرب

نباید در مصرف خرما زیاده روی کرد، چرا که مصرف بسیار بالای آن موجب آسیب به کبد و طهال، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان ها می شود. در خوردن آن افراط نکنید، چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

چه افرادی باید در خوردن خرما احتیاط کنند :
۱-خوردن خرما برای دیابتی‌ ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌ های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود. خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد زیرا قند موجود در آن انرژی رسانی می‌کند. وی افزود: روزانه ۲ عدد خرمای متوسط برای دیابتی‌ها متناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود. ساعدی خاطر نشان کرد: خرما برای دیابتی‌ ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

۲-تبخال ویروسی است و خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست زیرا خرما قند خون را بالا می‌ برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.

مضرات خرما برای کبد

مصرف بیش از حد خرما به کبد آسیب وارد می کند.

منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی ضروری است که به تشکیل دندان‌ها و استخوان‌ها در نوزاد کمک می‌کند. همچنین قند خون و فشار خون را تنظیم می‌کند.

خرما به جلوگیری از کمبود منیزیم کمک می‌کند. منیزیم می‌تواند منجر به اختلالات کبدی و کلیوی شود.

سرکه خرما برای کبد چرب

سرکه خرما یک محصول سنتی در خاورمیانه بوده که دارای طبع گرم در طب سنتی بوده و ذهن را قوی می کند. سرکه خرما، تاثیر بسزایی در درمان کبد چرب و چربی خون دارد.

سرکه طبیعی خرما با توجه به اینکه دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد، لذا می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • درمان جوش و لک پوست
  • کاهنده عوره اضافی بدن
  • ممانعت از خروج اسید از معده
  • ترمیم لثه‌های ضعیف و پوسیدگی‌های لثه و دندان
  • رفع تنبلی روده
  • دفع سموم و کاهش چربی و کلسترول خون
  • درمان صفرا و سودا
  • دفع باکتری‌های مضر معده و روده
  • تقویت ذهن و ازدیاد عقل
  • مفید برای درمان ترش کردن معده
  • تنظیم کننده دریچه مری و معده
  • موثر در درمان کبد چرب و چربی خون
  • از بین برنده بوی بد دهان
  • کنترل فشار خون و رقیق کننده خون

هسته خرما و کبد چرب

هسته خرما به عنوان یکی از روش‌های درمانی سنگ کلیه و کیسه صفرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هسته خرما، حاوی گروهی از آمینو اسیدها، اسید اگزالیک، فیبرهای مفید برای سیستم گوارش و همچنین ظرفیت بالای آن برای کاهش وزن است. مصرف آرد هسته خرما می‌تواند در کاهش وزن و لاغری افراد چاق بسیار مفید و کمک کننده باشد به این صورت که آرد هسته خرما میزان سوخت کالری را دو برابر می‌کند و بهترین گزینه برای بیماران دیابتی است، زیرا قند خون آنها را کنترل می‌کند. آرد هسته خرما همچنین به درمان موخوره و ریزش مو کمک می‌کند.

از دیگر خواص هسته خرما می‌توان به التیام زخم، افزایش ایمنی برای خانم‌های باردار، درمان اسهال، دفع سنگ کلیه، کمک به سلامت و جوان‌سازی پوست و مو، درمان ریزش مو و تقویت مو و ترمیم ناخن‌ها نیز اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید : ۱۲ درمان خانگی برای کبد چربکبد چرب چیست (ویکی پدیا) –  💯 خواص عسل طبیعی 💯  – خواص سبوس برنج قهوه ای

 

3.8 4 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
3 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
اکبرجهانشاهی
3 سال گذشته

سلام لرز دارم طب ندارم رفتم دکتر ازمایش دادم گفت کبد چربیش زده بالا میشه لرزبدنم مال کبدباشد
الان دیگه عرق زیاد عرق سرد میشه عوارض کبد چرب باشد

Admin
Reply to  اکبرجهانشاهی
3 سال گذشته

سلام اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم اما بعید میدونم لرزش بدن بخاطر کبد چرب باشه

محمد
4 سال گذشته

تیتر مطلب به متن بی ربط بود.