You are currently viewing طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست
طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست

طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست

ساخت یک سفید کننده طبیعی پوست می تواند آسان باشد. با این حال، معمولا حداقل یک ماه طول می کشد تا تفاوت قابل مشاهده را مشاهده کنید. این یک راه عالی برای خلاص شدن از شر رنگدانه های ناخواسته خورشید است. استفاده از محصولات مراقبت از پوست طبیعی باعث روشن شدن پوست شما از رنگ طبیعی پوست شما نمی شود.

استفاده از غذا به عنوان سفید کننده پوست

طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست با ماست
طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست با ماست

۱. ماست را به پوست خود بمالید.

ماست حاوی بسیاری از مواد طبیعی است که برای پوست مفید است. همچنین حاوی اسید لاکتیک است که خاصیت سفید کنندگی دارد. به سادگی ماست را روی پوست خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای اینکه متوجه تغییر در رنگ پوست خود شوید، این روش را یک بار در روز به مدت چند هفته اعمال کنید.

۲. یک محلول نارنجی درست کنید.

پرتقال حاوی ویتامین C است که یکی از مهم ترین مواد برای پوست شما است. آنها همچنین حاوی اسید سیتریک هستند که یک خاصیت سفید کنندگی طبیعی است. برای یک محلول موثر، دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با کمی پودر زردچوبه مخلوط کنید.
روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. برای افزایش نتایج این کار را روزانه انجام دهید.

۳. از پاپایا استفاده کنید.

پاپایا به طور منظم در محصولات زیبایی استفاده می شود و می تواند به طور طبیعی پوست شما را روشن کند. صرفاً خوردن پاپایا، خواص پاکسازی پوست شما را زیاد می کند. برای کرم قوی تر:
یک پاپایای رسیده را له کرده و با یک قاشق چایخوری آب پرتقال مخلوط کنید. پماد را روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. آن را با آب سرد بشویید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا نتایج قابل توجهی داشته باشید.

۴. از خیار استفاده کنید.

خیار حاوی کلاژن است که پوست شما را نرم و محکم می کند. گفته می شود که این ویژگی ها باعث افزایش رنگ پوست روشن تر می شود. یک درمان محبوب در اسپا این است که برش های خیار را روی چشمان خود قرار دهید تا منافذ اطراف چشم را روشن و پاک کنید.
یک قاشق غذاخوری آب لیمو و 1/2 فنجان آب خیار را با هم مخلوط کنید تا پماد موضعی ایجاد کنید تا پوست شما روشن شود. روزانه 10-15 دقیقه روی پوست خود بمالید.

۵. لایه برداری پوست با جو دو سر

با استفاده از جو دوسر پوست خود را لایه برداری کنید. همچون یک اسکراب لایه بردار پوست ، رشد سلول های جدید پوست را با پاک کردن آن با یک پاک کننده ساینده تشویق می کند. این کار با بازسازی سلول های قدیمی پوست، رنگ پوست شما را بهبود می بخشد. مخلوط زیر را ایجاد کنید:
1/2 فنجان بلغور جو دوسر ساده را با 1/2 فنجان آب گوجه فرنگی مخلوط کنید. روی پوست خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه خیس بخورد و سپس با آب سرد بشویید. هنگام شستشوی مخلوط، حتماً به آرامی آن را بشویید تا بلغور جو دوسر بتواند به درستی پوست شما را لایه برداری کند.

استفاده از روغن ها و عصاره ها

طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست با عصاره ریشه شیرین بیان
طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست با عصاره ریشه شیرین بیان

۱. عصاره ریشه شیرین بیان را بمالید.

شیرین بیان یک داروی آیورودا است که به بسیاری از بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می کند و یک عامل روشن کننده پوست موثر است. شما باید بتوانید این را در فروشگاه های بهداشتی مختلف پیدا کنید.
قبل از رفتن به رختخواب یک لایه نازک را با استفاده از پنبه روی پوست خود بمالید. سپس آنرا صبح بشویید.

۲. از روغن بادام استفاده کنید.

روغن بادام حاوی مواد مختلف روشن کننده پوست مانند اسیدهای چرب غیر اشباع، فیتواسترول ها، مواد معدنی و ویتامین های E، B6، B2 و PP است و درواقع میشه گفت بهترین سرم صورت را اینگونه تهیه کرده اید . روغن را قبل از استفاده با آب جوش گرم کنید و روغن را در یک کاسه فولادی روی آب قرار دهید. اجازه ندهید روغن قبل از استفاده خیلی داغ شود.
روغن گرم شده را حدود 10 تا 15 دقیقه در روز برای بهترین نتیجه روی پوست خود ماساژ دهید.

۳. از عصاره توت استفاده کنید.

عصاره توت با مهار فعالیت تیروزیناز به روشن شدن پوست شما کمک می کند. حتما عصاره را قبل از استفاده روی پوست رقیق کنید. به سادگی 3-6 قطره از عصاره توت را با لوسیون مورد علاقه خود مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید.
این ترکیب را دو بار در روز روی پوست خود برای پوست روشن تر استفاده کنید.

استفاده از گیاهان و سایر داروهای طبیعی

طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست با آلوئه ورا
طرز تهیه سفید کننده طبیعی پوست با آلوئه ورا

۱. از آلوئه ورا استفاده کنید.

آلوئه حاوی ترکیبی به نام آلوئزین است که به مهار فعالیت تیروزیناز نیز کمک می کند. استفاده از آلوئه ورا پوستی صاف، نرم و روشن‌تر به پوست شما می‌دهد. برگ های خام آلوئه را با چاقو باز کنید تا ژل مفید داخل آن استخراج شود. اگر نمی خواهید ژل را به صورت دستی استخراج کنید، می توانید ژل آلوئه ورا را نیز خریداری کنید.
تا چهار بار در روز به مدت حدود 15 روز روی پوست خود بمالید. پس از این مدت، مقداری را که روی پوست خود می‌مالید کاهش دهید.

۲. ایجاد کرم اسید کوجیک.

کوجیک اسید یک مشتق طبیعی از قارچ و انواع دیگر قارچ است. این یک تکنیک سفید کننده محبوب شد که در ژاپن منشا گرفت. این روش دیگری برای مهار فعالیت تیروزیناز است که به روشن شدن طبیعی پوست کمک می کند. قبل از استفاده صورت خود را بشویید.
اسید کوجیک را با نوع مورد علاقه لوسیون مخلوط کنید. مطمئن شوید که از اسید کوجیک بیش از حد در مخلوط خود استفاده نکنید. استفاده توصیه شده روی بسته بندی را دنبال کنید. بسیار مهم است که از مقدار توصیه شده تجاوز نکنید زیرا ممکن است سمی شود.تا دو بار در روز روی پوست خود بمالید.
احتمال تحریک این محلول وجود دارد. قبل از استفاده از یک برنامه بزرگتر، مخلوط را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید. اگر بریدگی یا زخم باز دارید، از این محلول استفاده نکنید.

۳. از انگور فرنگی هندی استفاده کنید.

انگور فرنگی هندی گیاه دیگری است که حاوی مقدار زیادی ویتامین C طبیعی است. شما می توانید انگور فرنگی هندی خام را پیدا کنید که بسته به جایی که هستید ممکن است دشوار باشد یا می توانید عصاره آن را از یک فروشگاه بهداشتی خریداری کنید. می توانید آن را به صورت خوراکی و به صورت قرص مصرف کنید یا به عنوان کرم موضعی استفاده کنید.

۴. یک ماسک صورت آرد گرم درست کنید.

این یک روش محبوب روشن کردن پوست است که قرن ها در آسیا استفاده می شود. آرد گرم به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند که به رشد سلول های جدید پوست کمک می کند. این مواد را در یک کاسه مخلوط کنید: 1 قاشق غذاخوری گل گرم یا گل نخود، 1/2 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری خامه شیر و 2-5 قطره آبلیمو.
مواد را هم بزنید تا به شکل خمیر در بیایند و به این صورت شما الان یک ماسک صورت خانگی درست کرده اید.
ماسک را روی پوست خود بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید یا تا زمانی که کاملا خشک شود.سپس رب را با آب ولرم بشویید.

1 1 vote
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments