You are currently viewing خواص سبوس برنج قهوه ای
فواید سبوس برنج قهوه ای

خواص سبوس برنج قهوه ای

سبوس برنج قهوه ای

خواص سبوس برنج قهوه ای ( ب کمپلکس)  : خواص سبوس برنج بیشتر از خود برنج می باشد البته منظور سبوس دوم برنج یا سبوس برنج قهوه ای هست ، در کل غلاتی که سبوس دارند و سبوس از آنها جدا میشود بخشی از ویتامین ها و پروتئین های مهم خود را از دست می دهند . سبوس برنج قهوه ای حاوی فیبر ، ویتامین ب ۶ ، نیاسین ، تیامین ، پانتونیک آسید و ویتامین E می باشد .

بنابراین بهترین کار این است که سبوس آنها به طور جداگانه تهیه شود و در کنار آن استفاده شود تا از تمامی خواص آن بهره مند شویم .

خواص : قاتل دیابت ، کاهش وزن ، تاثیر قابل توجه در جلوگیری از ریزش مو به دلیل غنی بودن انواع ویتامین B و افزایش سلامتی !

در ادمه این مطلب فواید سبوس برنج قهوه ای و نحوه استفاده از آن را برای شما مینویسم:

استفاده از سبوس برنج قهوه ای برای از بین برنده اضطراب و بی خوابی ، طریقه مصرف :
قبل از خواب دو قاشق چای خوری مانند چای دم کرده بنوشید که این نوشیدنی اعجاب انگیز باعث راحتی اعصاب شده و موجب می شود شما خوابی آرام و دور از اضطراب داشته باشید.

سبوس برنج قهوه ای چیست ؟

دانه برنج دو لایه پوسته روی خود دارد برنجی که ما بطور معمول و روزانه استفاده میکنیم و به آن برنج سفید میگوییم برنجی است که هر دو لایه پوسته روی آن برداشته شده است ! این دولایه پوسته به گونه ای هستند که یک لایه خارجی هست که نسبتا سفت و زبر است و به آن شلتوک گفته میشود (و مصرف خوراک دام و … دارد) وقتی این لایه برداشته میشود چیزی که باقی می ماند برنج به اضافه سبوس لایه دوم است که به برنج در این حالت برنج قهوه ای گفته میشود بنابراین برنج قهوه ای در واقع برنج سفیدی است که یک لایه سبوس روی آن است. وقتی میخواهند برنج را به بازار عرضه کنند این لایه دوم هم را بر میدارند تا برنج سفید بدست بیاید.

زمانی که سبوس برنج از دانه های آن جدا می شود در اصل بخش اصلی ارزش غذایی آن دست می رود فقط برنج خوش رنگ سفید شده آن باقی می ماند که تقریبا هیچ ویتامینی در خود ندارد. سبوس برنج دارای انواع ویتامین های B است. حالا این سبوس که به سبوس دوم برنج یا سبوس برنج قهوه ای می شناسیم را بصورت جدا میتوانید تهیه کنید و نوش جان کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. در ادامه مطلب درباره خواص سبوس برنج قهوه ای برای شما مینویسم.

خواص سبوس دوم برنج

خواص سبوس برنج قهوه ای برای کاهش وزن ، طریقه مصرف :
۱-در وعده صبحانه
۱- ده دقیقه قبل از صبحانه یک قاشق غذاخوری سبوس برنج را درون لیوان با شیر مخلوط کرده و میل کنید، این کار باعث می شود اشتهای شما کاهش یافته و همچنین شور و نشاط در شما از ابتدای صبح فراهم آید و شما یک روز شاد و پر انرژی را شروع کنید.
۲-در وعده نهار و شام : ده دقیقه قبل از صرف ناهار و شام یک قاشق غذا خوری را درون یک کاسه با ماست مخلوط کنید و بخورید.این کار باعث کاهش اشتها و افزایش سوخت چربی های اضافه بدن می شود و لاغری و داشتن اندامی دلخواه را کم کم به شما هدیه می دهد.

برای لاغری همچنین می توانید ۱ یا ۲ قاشق مرباخوری سبوس برنج را در یک لیوان شیر یا آبمیوه ریخته در طول روز میل کنید.

استفاده از سبوس برنج قهوه ای بعنوان ماسک صورت: ۱ قاشق غذاخوری سبوس برنج را با ۲ قاشق غذاخوری ماست تازه کاملا مخلوط نموده و بعد از ۵ دقیقه بعنوان ماسک صورت استفاده نمایید. پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

اما برای تاثیر بیشتر این ماده بر جوش های پوستتان؛ می توانید قسمت جوش دار صورت را با صابون گلیسیرین بشویید و همزمان با وجود کف صابون؛ مقداری سبوس را روی پوست مالیده و به صورت دورانی ماساژ دهید.

برای شوره سر و ریزش مو نیز می توانید ۲ قاشق غذاخوری سبوس برنج را در ۲ لیتر آب جوشیده ریخته و پس از گذشت ۱۵ دقیقه و ته نشین شدن سبوس، آب را روی سر خود ریخته و موهایتان را با صابون یا شامپوی بچه شستشو دهید.

برای خرید با قیمت بسیار مناسب کلیک کنید سبوس برنج قهوه ای 

مشخص شده است که ویتامین های B کمپلکس، گاما اوریزانول، پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده (کمپلکس)، کرومیوم، پلی ساکارید ها، همی سلولز، چربی، فیبر، توکوفرول ها، توکوترینول ها، و آنتی اکسیدان ها که تمامی آن ها، در سبوس برنج وجود دارند، نقش مهم و مثبتی را در متابولیسم گلوکز ایفا می کنند.
این امر نه تنها خبری مسرت بخش برای مبتلایان به دیابت بلکه، برای کلیه افرادی است که میخواهند از بیماری هایی همچون هایپرگلاسمی (افزایش قند خون) ، هیپوگلایسمی (افت قند خون) و مقاومت به انسولین یا سندروم ایکس در امان باشند. بسیاری از مصرف کنندگان بیان کرده اند که با مصرف سبوس برنج میل به مصرف مواد قندی و تغییرات خلقی ناشی از افزایش و کاهش سطح قند خون (رژیم دیابتی ها) در آن ها کاهش یافته است.

فروش عسل ارگانیک

فواید سبوس برنج قهوه ای

خواص سبوس برنج قهوه ای
خواص سبوس برنج قهوه ای

دیگر خواص سبوس برنج قهوه ای : حاوی املاح معدنی – آهن – منگنز و ویتامین های A – E – B1 – B2 – B5 – B6 است.

ویتامین B5 موجود در آن موجب تحریک پیاز مو شده و از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری کرده و هم چنین به مرور زمان موهای سفید را مشکی کرده و موجب رویش مجدد موها می شود.

ویتامین E آنتی اکسیدانی قوی است که ضمن حفظ رطوبت پوست از چروک شدن آن و پیری زودرس پیش گیری میکند.

سبوس برنج فواید بی شماری از قبیل کمک درمان دیابت ، جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری سفیدی مو، تقویت دهنده پوست، لاغری اندام، آرام بخش برای اعصاب و ضد رماتیسم دارد.

۱۵ خواص عسل طبیعی که باید بدانید

مضرات مصرف برنج قهوه ای

اگر چه خواص سبوس برنج قهوه ای زیاد است اما توجه داشته باشید مصرف بیش از حد سبوس برنج منجر به ایجاد مشکلاتی در روده، ایجاد نفخ و ناراحتی معده را بدنبال خواهد داشت. در صورت داشتن چسبندگی و زخم‌های روده و معده بهتره کمتر از سبوس استفاده کنید. در برخی موارد حمام سبوس منجر به ایجاد خارش و قرمزی پوست خواهد شد بنابراین کسانی که از اگزما و حساسیت‌های پوستی رنج میبرن بهتره که با احتیاط از آن استفاده کنند.

مصرف سبوس برنج و تداخلات دارویی

چون سبوس شامل مقدار زیادی فیبر است و این ماده غذایی در کاهش اثر دارو نقش زیادی دارد بنابراین ممکن است اثر بخشی دارو را کاهش دهد. برای جلوگیری از این تداخل دارویی سبوس را با فاصله حداقل یک ساعت پس از خوردن دارو‌ها مصرف کنید.

قیمت سبوس برنج قهوه ای

سبوس برنج قهوه ای یا سبوس دوم برنج قیمت گرانی ندارد البته قیمت آن به نوع عرضه هم بستگی دارد مثلا اگر شما بخواهید سبوس برنج دکتر بیز را تهیه کنید برای بسته حاوی 25 ساشه 15 گرمی باید حدود 70-80 تومن هزینه کنید (در زمان نوشتن این نوشته) اما یک بسته سبوس 300 گرمی که بصورت ساشه ای نیست و به اصطلاح فله هست در سایت خود ما به قیمت 15 تومن عرضه میشود و در عطاری را هم ممکن است کمی بیشتر باشد!

برای خرید سبوس برنج قهوه ای اینجا کلیک کنید

این ویدیو را هم ببینید

خاصیت سبوس برنج قهوه ای چیست؟

جلوگیری از ریزش مو , پاکسازی کبد , جوان سازی پوست , درمان یبوست , جلوگیری از سفیدی مو , کاهش وزن , درمان دیابت نوع دوم , تامین پروتیئن های بدن و خواص پر شمار دیگر .

چه ویتامین هایی در سبوس برنج قهوه ای وجود دارد؟

انواع ویتامین های گروه B به غیر از ویتامین B17 که خاصیت ضد سرطانی دارد . حاوی نیاسین و تیامین و فیبر فراوان .

بهترین روش مصرف سبوس برنج قهوه ای چگونه است ؟

بهترین نوع مصرف سبوس به همراه آب است که توصیه می شود هنگام استفاده از سبوس برنج آب فراوانی مصرف شود تا مشکلات روده ایجاد نشود . البته مصرف سبوس به همراه غذا , در ماست و سالاد و سایر هم پیشنهاد می گردد و بیشتر جنبه ی سلیقه ای دارد . ولی توجه داشته باشید که با سبوس آب فراوانی مصرف شود .

عوارض سبوس برنج قهوه ای چیست؟

مصرف بیش از حد سبوس برنج منجر به ایجاد مشکلاتی در روده، ایجاد نفخ و ناراحتی معده را بدنبال خواهد داشت.

پودر سبوس برنج قهوه ای چیست؟

همان سبوس برنج قهوه ای هست بطور کلی سبوس آسیاب میشود و به شکل پودر در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.

این مطلب را هم بخوانید : رژیم لاغری سریع رایگان

5 3 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
10 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
نازنين
1 سال گذشته

چطور ميتونم سبوس لاغري شكم وپهلو سفار بدم

قاسم لطفی
2 سال گذشته

سلام،عزیز دلم،من سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز،خریدم ۹ماه از تاریخ انقضاش،میگذره،بنظرتون مصرف کنم یانه؟

farshid
3 سال گذشته

برای چاقی صورت تاثیر داره ؟؟؟

Admin
Reply to  farshid
3 سال گذشته

بله میتونی باعث افزایش وزن بشه و البته اگر با ورزش همراهش کنید چاقی صورت رو براتون میاره

فاطمه صالحی فشمی
3 سال گذشته

این متن ومطلب پزشکی ودارویی کاملا مفیدبود .من دوماه است که این پکرامصرف می کنم .اماشاسه ویک بسته راکامل درآب جوش یاشیر یاخورشت یاموقع پخت برنجم می ریختم .ازفوایدش به امیدخدابهره می برم .امافعلا اثری درچربی سوزیش ندیدم.ازاین به بعدهروعده ی صبحانه یاقبل ناهاروشام دوقاشق مرباخوری میل می کنم.

بی نام
3 سال گذشته

سلام صبح بخیر یبوست هم راهم درمان میکند
برای من که لاغرم بیشترلاغرم نمیکنه
ببخشیدجودوسرچه خواصی دارد

Admin
Reply to  بی نام
3 سال گذشته

سلام وقت شما بخیر. یکی از موارد استفاده سبوس برنج قهوه ای برای رفع یبوست هست .
اگر بعد از وعده های غذایی مصرف کنید لاغرتان نمی کند.
برای اطلاع از خواص جو دوسر به توضیحات این محصول مراجعه کنید در لینک زیر
https://hezargiah.com/product/%D8%AC%D9%88%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%DA%A9/

ویدا
4 سال گذشته

سلام روزتون بخیر
نمیشه بجای ماست یا شیر سبوسو توی آب حل کرد و خورد؟

Admin
Reply to  ویدا
4 سال گذشته

سلام ممنونم. بله میشه در آب هم ریخت یا حتی شربت یا چای البته در هیچ کدوم حل نمیشه و فقط مخلوط میشه و هم می زنید و میل می کنید

میهمان
4 سال گذشته

ممنون خوب بود