You are currently viewing پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا
پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا

پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا

کسب درآمد با پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا

پرورش زنبور عسل یک بیزینس پر سود برای کشاورزان و علاقه مندان به این حوزه است. زنبوران عسل برای تغذیه نیاز به شهد گل دارند و شهد گل مناسب باعث تولید عسل با کیفیت تری خواهد شد. درخت پالونیا درختی چند منظوره است که یکی از استفاده های این درخت استفاده از گل برای پرورش زنبور عسل است. در ادامه به فواید و ربط درخت پالونیا به پرورش زنبور عسل خواهیم پرداخت. برای خرید درخت پالونیا به فروشگاه درخت پالونیا مراجعه کنید.

درخت پالونیا چیست؟

پالونیا یک نوع گیاه با رشد سریع است که از خانواده Paulowniaceae و منشا آن جنوب شرقی قاره آسیا است. درخت پالونیا در ژاپن و مرکز چین به صورت گسترده ای کشت می شود.همچنین این درخت در سالیان اخیر در آمریکا مورد توجه قرار گرفته وبه‌طور گسترده در آمریکا کاشته می‌شود. پالونیا دارای ۶ تا ۱۷ گونه می باشد، گونه‌های مختلف آن بومی شمال آمریکا، چین، لائوس و ویتنام، و مناطق دیگر شرق آسیا، به ویژه ژاپن و کره هستند.

برگ های پالونیا قلبی شکل و شکوفه های خوشبو و زیبا و خوشه ای دارد که معمولاً در ارقام مختلف به رنگ سفید، صورتی مایل به بنفش هستند، پالونیا برای اولین بار به نام Anna Pavlovna دختر پاول یکم تزار روسیه نام گذاری شده است، این درخت در شرایط اقلیمی و خاکی گوناگون سازگاری نشان داده و در دشت‌های پست تا ارتفاعات ۲۰۰۰ متری کشور چین گسترده شده‌است. درخت پالونیا گونه های متفاوتی دارد که هرکدام مقاومت های مختلفی دربرابر دما دارند، برای مثال گونه tomentosa در دمای -27 سانتیگراد مقاوم است یا برای مثال گونه elongata در برابر دمای 16- درجه سانتیگراد مقاوم است.

پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا
پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا

فواید درخت پالونیا برای زنبور عسل

درخت پالونیا گل خاصی دارد و این گل پر از شهد برای استفاده زنبور های عسل است. وجود گل های پرشهد این درخت برای پرورش زنبور عسل بسیار مناسب است به گونه ای که کشور های اروپایی بهترین بازار برای فروش زنبور عسل وانیل و یاس است که از شهد گل های این درخت به دست می‌آید.

گل های درشت درخت پالونیا، گرده زدا و شهدزاست و زنبور داران میتوانند بعد از سال سوم رشد این درخت، نهال هایشان را از محیط کشت بافت سلول های گیاهی بیرون آورند و در محیط های کشاورزی مناسب که خاک حاصلخیز دارند بکارند و استفاده کنند.

کشاورزان میتوانند با کاشتن گل ها در خاک و بعد از این که این گل ها رشد کردند، زنبور ها روی گل ها می نشینند و بعد از خوردن شهد گل ها و تبدیل آن به عسل سود خوبی به باغبان یا زنبور دار می‌رسانند.

البته گل درخت پالونیا خواص دیگری دارد که میتوان به چای و شربت با شکوفه های درخت پالونیا اشاره کرد که خواص زیادی برای درمان مشکلات کبد و طحال و بهبود برونشیت بسیار مناسب است.

پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا
پرورش زنبور عسل با درخت پالونیا

کاربرد چوب درخت پالونیا

این درخت در صنایع زیادی کاربرد دارد که یکی از ویژگی های بارز درخت پالونیا، همین کاربردی بودن آن در چندین صنعت است. از کاربرد های اصلی درخت پالونیا میتوان در صنایع:
ذغال سازی
خاصیت ضد آتش گرفتن دارد. به همین دلیل با سوزاندن در کوره و تهیه ذغال, ذغالی بسیار با دوام تولید می‌کند.

مبلمان
از چوب پالونیا در صنعت مبل سازی استفاده میشود و دوام مبلمان ساخته شده با چوب پالونیا حتی در مناطق مرطوب بسیار مناسب است.

انواع صنایع چوبی
بخاطر مقاومت بالای این چوب، چوب های حاصل از پالونیا در صنعت هایی مانند: مداد سازی ، کابینت و دراور، جعبه سازی، کبریت سازی، کاغذ سازی استفاده می شود.

ساخت آلات موسیقی
به دلیل کیفیت بسیار بالا از چوب درخت پالونیا برای ساخت انواع آلات موسیقی استفاده میشود.

لوازم ورزشی
این چوب در وسایل و ابزار ورزشی مانند: تخته شنا و اسکی، راکت های ورزشی قابل استفاده است.

لوازم بهداشتی
در لوازم بهداشتی مانند خلال دندان، چوب بستنی و…

صنایع هوایی
کیفیت بالای این چوب باعث شده تا در صنایع هواپیما سازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مسکن و دکوراسیون
خانه های چوبی ارزان و سبک و ضد زلزله، دکوراسیون نمای داخلی و خارجی ساختمان، نئوپان و فیبر، وسائل تزئینی مثل قاب عکس، جای دستمال ، مجسمه سازی.

استفاده های کشاورزی
از برگ و پوست درخت جهت تولید خاکِ برگ و خوراک دام و همچنین شهد گل‌های پائولونیا جهت تولید عسل مورد استفاده قرار می گیرد.
چوب این درخت کاربرد های خیلی بیشتری نیز دارد، دلیل محبوب بودن این درخت در مصارف صنعتی در کشور های توسعه یافته ای مانند: ژاپن، چین و آمریکا همین امر است و باعث شده تا سرمایه گذاران زیادی به فکر کشت و پرورش این درخت در حجم انبوه بیوفتند.

خرید درخت پالونیا

برای خرید درخت پالونیا میتوانید از فروشگاه درخت پالونیا اقدام کنید. فروشگاه درخت پالونیا نهال و بذر درخت پالونیا را به صورت عمده و تعداد کم به سرار کشور به صورت فوری به دست مشتریان محترم می‌رساند.

4 3 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments