You are currently viewing رژیم لاغری سریع رایگان
رژیم لاغری سریع رایگان

رژیم لاغری سریع رایگان

قوی ترین گیاه دارویی برای لاغری و چربی سوزی

رژیم لاغری سریع رایگان : شما هم از آن دسته افراد هستید که می‌گویند: “نمی‌دانم چرا حتی آب هم می‌خورم، چاق می‌شوم؟” اگر چنین است شما تنها نیستید. اگرچه در این جمله تا حد زیادی اغراق وجود دارد و هیچ‌کس به واسطه خوردن آب دچار اضافه وزن نخواهد شد اما واقعا بعضی از افراد ناخواسته از لحاظ ژنتیکی استعداد چاقی دارند و خیلی راحت دچار اضافه وزن می‌شوند. اگر از خوردن داروهای شیمیایی برای لاغر شدن واهمه داشته و به دنبال گیاهان دارویی هستید در این مقاله که موضوع آن بهترین گیاه دارویی برای لاغری است، همراه ما باشید.

بهترین گیاه دارویی برای لاغری

این تصور که گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی به دلیل طبیعی بودن عاری از هر گونه عوارض جانبی هستند، کاملا اشتباه است. بهتر است این طور بگوییم که عارضه گیاهان دارویی بسیار کمتر از داروهای شیمیایی است اما به هر حال اگر در مصرف گیاهان دارویی نیز هشیار نبوده و بیش از اندازه آنها را مورد استفاده قرار دهید ممکن است با عوارض جانبی نامطلوبی مواجه شوید. در ادامه به شما بهترین گیاهانی که می‌توانید جهت کاهش وزن از آنها بهره بگیرید (از این گیاهان میتوانید در رژیم لاغری سریع رایگان استفاده کنید) معرفی خواهیم کرد:

زنجبیل

در طب سنتی زنجبیل را یکی از بهترین گیاهان موثر در لاغری می‌دانند. زنجیل طبع گرم داشته و با افزایش متابولیسم بدن، افزایش چربی‌سوزی، کاهش اشتها و کاهش جذب سبب لاغر شدن خواهد شد. زنجیل به صورت ادویه این امکان را به وجود می‌آورد که بتوان از آن در بسیاری از غذاها استفاده کرد. این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و سرعت سوخت و ساز بدن و کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد.

زنجبیل همچنین در رفع حالت تهوع، بهبود هضم غذا، کنترل قند خون، مبارزه با التهاب و تسکین استرس نیز می‌تواند موثر باشد. زنجبیل را می‌توانید به صورت دمنوش همراه با لیمو و عسل میل کنید. همچنین می‌توانید زنجبیل تازه را تکه تکه کرده و یک قطعه از آن را در چای خود ریخته و همراه با لذت بردن از طعم آن به کاهش وزن خود نیز کمک نمایید.

زنجبیل در رژیم لاغری سریع رایگان
زنجبیل در رژیم لاغری سریع رایگان

زیره برای لاغری

زیره ادویه‌ای است که از دانه‌های خشک و آسیاب‌شده گیاهی گلدار از خانواده جعفری حاصل می‌شود. زیره مزایای بسیار شگفت‌انگیزی برای سلامتی بدن انسان دارد و در کنار این مزایا در کاهش وزن و چربی‌سوزی نیز بسیار موثر است. در یک مطالعه ۳ ماهه مشخص شد که خانم‌هایی که در رژیم غذایی خود در کنار ماست از زیره استفاده می‌کردند، بیش از سایرین در بدن خود چربی‌سوزی داشتند. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش داده و در کاهش اشتها نیز موثر است. از زیره تازه در دمنوش‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

زیره در رژیم لاغری سریع رایگان
زیره در رژیم لاغری سریع رایگان

قهوه سبز برای کاهش وزن

شاید در ترکیبات بسیاری از مکمل‌های لاغری نیز نام قهوه سبز را دیده باشید زیرا عصاره این گیاه بهترین گیاه دارویی برای لاغری می‌تواند باشد. قهوه سبز از دانه‌های قهوه که بو داده نشده‌اند و سرشار از اسید کلروژنیک هستند، بدست می‌آید. مطالعات نشان می‌دهند که عصاره این گیاه نقش موثری در کاهش وزن می‌تواند داشته باشد.

در یک مطالعه مشخص شد که حتی افرادی که در دریافت کالری روزانه خود تغییری ایجاد نکرده‌اند، با مصرف قهوه سبز موفق شده‌اند تا شاخص توده بدنی خود (BMI) را کاهش داده و چربی‌سوزی بهتری داشته باشند. کافئین موجود در قهوه سبز می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به این طریق به کاهش وزن منجر شود. به عنوان دمنوش نیز می‌توانید از قهوه سبز استفاده کنید.

دمنوش چای سبز

بر اساس برخی از مطالعات چای سبز با کمک به افزایش متابولیسم بدن ممکن است بتواند در کاهش وزن موثر باشد. این گیاه حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتچین بوده که نقش آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد. هر دو این ترکیبات می‌توانند در لاغر شدن موثر واقع شوند. همچنین نوعی چای سبز به نام چای ماچا نیز وجود دارد که نسبت به چای سبز دارای ارزش غذایی بالاتری بوده و در کاهش وزن نیز بسیار تاثیرگذار است. چای ترش یا چای قرمز نیز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و با افزایش متابولیسم به لاغر شدن کمک می‌کند.

عسل و چای سبز
رژیم لاغری سریع رایگان

کرفس بهترین گیاه دارویی برای لاغری

کرفس عطر و طعمی دلپذیر دارد و حتما شنیده‌اید که افرادی که در پی لاغری هستند، معمولا آب کرفس را در رژیم غذایی خود دارند. راز تاثیر بی‌نظیر کرفس در لاغری این است که سرشار از فیبر بوده و به واسطه داشتن این مزیت می‌تواند افراد را به مدت طولانی سیر نگه داشته و با اشتهای کاذب مبارزه کند. کرفس همچنین کالری بسیار پایینی داشته و برای گنجاندن در رژیم لاغری ایده‌آل است.

کرفس به دلیل داشتن آب زیاد، از کم‌آبی بدن نیز پیشگیری کرده و نفخ شکم را نیز کاهش می‌دهد. به منظور لاغر شدن کرفس و آب کرفس را هرگز فراموش نکنید.

کرفس در رژیم لاغری سریع رایگان
کرفس در رژیم لاغری سریع رایگان

تاثیر زرچوبه در کاهش وزن

زردچوبه گیاهی است که به دلیل خواص فراوان، عطر و طعم دلپذیر و رنگ بی‌نظیری که دارد معمولا مورد استقبال قرار می‌گیرد و بسیاری از ما ایرانیان به عنوان ادویه در اکثر غذاها از آن استفاده می‌کنیم. بیشتر مزایایی که زردچوبه برای سلامتی انسان به ارمغان می‌آورد، به واسطه وجود ترکیبی به نام کورکومین است. این ماده می‌تواند تاثیری چشمگیر در کاهش التهاب بدن داشته و حتی در کاهش وزن نیز موثر واقع شود.

یک مطالعه که روی ۴۴ فرد دارای اضافه وزن صورت گرفت، نشان داد که مصرف کورکومین ۲ بار در روز به مدت ۱ ماه در کاهش چربی، کم شدن چربی‌های دور شکم و کاهش وزن بسیار تاثیرگذار است. البته در این زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز است تا بتوان به قطعیت صحبت کرد.

فلفل سیاه برای لاغری


از این ادویه پرطرفدار می‌توان به عنوان گیاه دارویی برای لاغری نام برد. فلفل سیاه دارای یک ترکیب باارزش به نام پیپرین است که سبب عطر و طعم تند این گیاه شده و در کاهش وزن نیز می‌تواند موثر باشد. مصرف پیپرین در قالب مکمل می‌تواند منجر به کاهش وزن شده و از تشکیل سلول‌های چربی ممانعت به عمل آورد. در این زمینه نیز به مطالعات بیشتری نیاز است.

فلفل در رژیم لاغری سریع رایگان
فلفل در رژیم لاغری سریع رایگان

نقش دارچین در کاهش وزن

دارچین ادویه‌ای خوش‌عطر است که از پوست داخلی درخت Cinnamomum به دست می‌آید. این ادویه غنی از آنتی‌اکسیدان بوده و علاوه بر مزایای قابل توجهی که برای سلامتی دارد در کاهش وزن نیز می‌تواند موثر باشد. دارچین در کنترل قند خون تاثیرگذار بوده و سبب کاهش اشتها می‌شود. دارچین همچنین ممکن است سطح برخی از آنزیم‌های گوارشی را کاهش دهد تا تجزیه کربوهیدرات‌ها را کند نماید. در حالی‌که اثر مثبت دارچین در سرکوب اشتها در چندین مطالعه مشخص شده اما هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است. دارچین را به راحتی می‌توانید به چای و دمنوش‌های مختلف افزوده و از آن بهره بگیرید.

دارچین در رژیم لاغری سریع رایگان
دارچین در رژیم لاغری سریع رایگان

هل برای لاغری

آیا می‌دانستید که یک گیاه دارویی برای لاغری می‌تواند هل باشد؟ هل از دانه گیاهی که از خانواده زنجبیل است بدست آمده و عطری فوق‌العاده دارد که ایرانیان بیشتر از آن برای خوش‌عطر کردن چای استفاده می‌کنند. مطالعات نشان داده است که هل در کاهش چربی‌ها می‌تواند موثر باشد و به این طریق در کاهش وزن موثر واقع شود. اگر از پودر هل استفاده کنید، دارای فیبر بالایی بوده و می‌تواند شما را برای طولانی مدت سیر نگه دارد.

هل در رژیم لاغری سریع رایگان
هل در رژیم لاغری سریع رایگان

استفاده از جینسینگ برای لاغری

تاکنون چندین مطالعه روی تاثیر قرص جینسینگ روی چاقی و لاغری صورت گرفته است و نتایج حاکی از آن بوده که این گیاه که گیاه جوانی نامیده می‌شود، می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد نه افزایش وزن. در یک تحقیق مشخص شد که مصرف جینسینگ کره‌ای ۲ بار در روز به مدت ۸ هفته می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن بدن داشته باشد. جینسینگ سوخت و ساز بدن را افزایش داده و منجر به چربی‌سوزی خواهد شد. همزمان این گیاه می‌تواند در افزایش انرژی نیز موثر باشد. از جینسینگ به صورت دمنوش نیز می‌توانید استفاده کنید.

رژیم لاغری سریع رایگان

هشدار در مصرف گیاه دارویی برای لاغری

چنانچه در ابتدای مقاله نیز متذکر شدیم هرگز تصور نکنید که از یک گیاه دارویی می‌توانید به مقدار نامحدود بهره بگیرید. گیاهان نیز در صورت عدم مصرف صحیح و بی‌توجهی به مقدار مصرف می‌توانند عوارض جانبی نامطلوبی را به وجود آورند. کلیه گیاهان و ادویه‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، نباید بیشتر از ۱ قاشق غذاخوری یا ۱۴ گرم در روز مورد استفاده قرار گیرند.

تصور نکنید که هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید، با سرعت بیشتری لاغرتر خواهید شد. بسیاری از گیاهان می‌توانند ایجاد آلرژی کنند و یا در صورت استفاده بیش از حد عوارض گوارشی یا سردرد و سرگیجه و… به وجود آورند. همچنین اگر دارای بیماری زمینه‌ای هستید، پیش از مصرف هر نوع گیاه با پزشک خود حتما مشورت نمایید. گیاهان دارویی نیز می‌توانند با برخی از داروهای شیمیایی تداخل داشته باشند.

با غذاهای خوشمزه بدون کالری لاغر شدن را آسان کنید

چاقی یکی از معضلات دنیای امروز است که بیش از هر چیز بر اثر سبک ناصحیح زندگی حاصل می‌شود. برای رفع مشکل چاقی حتما باید از رژیم‌های غذایی بهره گرفت؛ رژیم‌هایی که گاه برای بسیاری از افراد مشکل و طاقت‌فرسا هستند. در این مقاله ما یک راهکار ساده را در اختیار شما می‌گذاریم. چه راهکاری؟ اگر شما غذاهایی سیرکننده با کالری اندک استفاده کنید، در این صورت هم کمتر گرسنه می‌شوید و هم کمتر دچار اضافه وزن خواهید شد. امروز در این مقاله با غذاهای خوشمزه بدون کالری در خدمت شما هستیم. اگر در کنار آنها از قرص لاغری نیز استفاده کنید، احتمالا در مدت زمان کوتاه‌تری به کاهش وزن دلخواه خود دست پیدا می‌کنید.

غذاهای بدون کالری کدامند؟

مسلم است که هیچ غذایی بدون کالری نیست اما بسیاری از مواد غذایی دارای کالری اندکی بوده و با همان مقدار ناچیز کالری می‌توانند تا ساعت‌ها شما را سیر نگه دارند. با استفاده از این مواد غذایی در رژیم لاغری سریع رایگان استفاده کنید می‌توان در لاغر شدن و کاهش وزن موفق‌تر عمل کرد:

ماست یونانی

ماست یونانی منبعی غنی از پروتئین بوده و همراه با کاهش ولع گرسنگی در شما به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. ماست یونانی مارک‌های مختلفی داشته و در طعم‌های گوناگون تولید می‌شود اما به طور معمول این ماد غذایی در هر ۱۵۰ گرم، ۱۳۰ کالری و ۱۱ گرم پروتئین دارد. افرادی که به عنوان میان‌وعده ماست یونانی می‌خورند، به هنگام شام معمولا ۱۰۰ کالری کمتر از همیشه مصرف خواهند کرد و بنابراین راحت‌تر می‌توانند وزن کم کنند.

ماست یونانی در رژیم لاغری سریع رایگان
ماست یونانی در رژیم لاغری سریع رایگان

انواع توت

توت فرنگی، بلوبری، تمشک و توت سیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها بوده و برای ارتقا سلامتی بدن گزینه‌های بسیار مناسبی به شمار می‌آیند. انواع مختلف توت حاوی مقادیر بالایی فیبر بوده و این قابلیت را دارند که به مدت طولانی شما را سیر نگه دارند. ۱ فنجان بلوبری تقریبا ۸۴ کالری دارد و با محتوای غنی از فیبر احساس گرسنگی را در شما در حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

توت در رژیم لاغری سریع رایگان
توت در رژیم لاغری سریع رایگان

تخم مرغ

از غذاهای خوشمزه کم کالری که نام می‌بریم، حتما باید اشاره‌ای نیز به تخم مرغ داشته باشیم. تخم مرغ غنی از مواد مغذی بوده و در بسیاری از غذاها می‌توان از آن به سهولت استفاده کرد. یک عدد تخم مرغ بزرگ تقریبا ۷۲ کالری و ۶ گرم پروتئین داشته و ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری را در اختیار بدن قرار می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که اگر روز خود را با خوردن تخم مرغ آغاز کنید، در طی روز احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت زیرا سطح هورمون گرلین که مسئول گرسنگی است، تا حدود قابل توجهی کاهش می‌یابد.

صبحانه با کینوا، قارچ و تخم‌مرغ
رژیم لاغری سریع رایگان

سیب

سیب یکی از معدود میوه‌هایی است که حاوی پکتین بوده و این قابلیت را دارد که به مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. سیب بسیار لذیذ و خوش‌طعم و عطر بوده و کمتر کسی پیدا می‌شود که آن را دوست نداشته باشد؛ با این حال اگر شما علاقه‌ای به مصرف سیب ندارید، می‌توانید آن را در انواع سالادها ریخته و مورد استفاده قرار دهید.

دانه چیا

چنانچه تا به امروز این ماده مغذی را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که هر چه زودتر به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه بدون کالری به سراغ مصرف آن بروید. دانه چیا حاوی مقادیر چشمگیری پروتئین و فیبر بوده و طولانی مدت شما را سیر نگه می‎‌دارد. فیبری که در دانه چیا وجود دارد، از نوع فیبر محلول بوده و با جذب مایعات در بدن معده شما را پر کرده و احساس سیری را به وجود می‌آورد.

بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که دانه‌های چیا می‌توانند ۱۰ تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کنند و با حرکت ملایم در دستگاه گوارش با احساس گرسنگی مبارزه می‌کنند. دانه چیا را می‌توانید به ماست و سالاد خود افزوده و مورد استفاده قرار دهید. غذاهای فیبردار یکی از بهترین گزینه‌ها برای سیر ماندن به مدت طولانی هستند. دانه چیا چیست؟

دانه چیا سیاه
دانه چیا سیاه

ماهی از غذاهای خوشمزه بدون کالری

ماهی سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید بوده و دوستدار سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود. ماهی بدون کالری نیست اما به نسبت قابلیتی که در سیر کردن دارد، می‌توان آن را کاملا کم‌کالری قلمداد کرد؛ به طوری‌که ۸۵ گرم ماهی بیش از ۱۵ گرم پروتئین و کمتر از ۷۰ کالری را برای بدن تامین می‌کند. با مصرف ماهی سطح هورمون گرلین که تحریک‌کننده گرسنگی است در بدن کاهش یافته و احساس سیری خواهید داشت. در قیاس با گوشت قرمز و گوشت مرغ، ماهی می‌تواند تاثیر بهتری در احساس سیری داشته باشد.

پنیر کاتیج

پنیر کاتیج یک خوراکی در رژیم لاغری سریع رایگان یک میان‌وعده بی‌نظیر برای افرادی است که به دنبال لاغری هستند. یک فنجان پنیر کاتیج کم‌چرب (معادل ۲۲۶ گرم) ۲۸ گرم پروتئین و تنها ۱۶۳ کالری دارد. مطالعات نشان داده است که بالا بردن پروتئین دریافتی در رژیم روزانه می‌تواند باعث کاهش احساس گرسنگی شود. با خوردن پنیر کاتیج نیز که منبعی سرشار از پروتئین است، تخلیه معده کندتر صورت گرفته و به مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت.

رژیم لاغری سریع رایگان
رژیم لاغری سریع رایگان

سیب زمینی

سیب زمینی غذایی بسیار سالم است به شرط آنکه سرخ نشده و با چربی‌های ناسالم ترکیب نشود. مطالعات نشان داده است که سیب زمینی یکی از بهترین غذاهایی است که می‌تواند در ایجاد احساس سیری موثر واقع شود. یک عدد سیب زمینی پخته با اندازه متوسط تقریبا دارای ۱۶۱ کالری بوده و مقدار مناسبی پروتئین و فیبر را نیز برای بدن تامین می‌کند. سیب زمینی دارای ترکیباتی است که می‌تواند با کاهش اشتها لاغر شدن را برای شما به ارمغان آورد.

گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی و دنبه نیز می‌تواند از بهترین غذاهای خوشمزه بدون کالری باشد که در کاهش اشتها و مبارزه با گرسنگی نقش موثری دارد. گوشت گوسفند، گاو، مرغ و بوقلمون اگر بدون چربی باشد، از آنجایی‌که سرشار از پروتئین است می‌تواند در کاهش وزن بسیار مفید واقع شود. در یک مطالعه مشخص شد که افرادی که در یک وعده غذایی خود از گوشت بدون چربی به عنوان منبع پروتئین استفاده می‌کنند، در وعده غذایی بعدی ۱۲% غذای کمتری نسبت به همیشه مصرف کرده و به این ترتیب با سهولت بیشتری می‌توانند وزن کم کنند.

حبوبات

از میان حبوبات لوبیا، نخود فرنگی و عدس به شکلی باورنکردنی می‌توانند در سیر نگه داشتن شما موثر باشند. مثلا یک فنجان عدس پخته شده حدود ۲۳۰ کالری، ۱۵.۶ گرم فیبر و نزدیک به ۱۸ گرم پروتئین دارد. در یک مطالعه مشخص شد که یک وعده غذایی که حاوی حبوبات باشد بیش از یک وعده غذایی که حاوی پروتئین گوشتی باشد می‌تواند در کاهش احساس گرسنگی تاثیر داشته باشد.

هندوانه

این میوه تابستانی حاوی مقادیر بالایی آب بوده و علاوه بر اینکه می‌تواند بدن شما را هیدراته نگه دارد، به سیر ماندن شما نیز کمک می‌کند. یک فنجان هندوانه خرد شده حاوی ۴۶ کالری بوده و ریزمغذی‌های ضروری برای بدن را نیز تامین می‌کند.

رژیم لاغری سریع رایگان
رژیم لاغری سریع رایگان

جو دوسر از غذاهای خوشمزه بدون کالری

اگر می‌خواهید رژیم غذایی سالم داشته و همزمان کاهش وزن را نیز تجربه کنید، مصرف جو دوسر را در برنامه روزانه خود جای دهید. جو دوسر کالری اندکی داشته و از طرف دیگر پروتئین و فیبر بالایی دارد و می‌تواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند. ۴۰ گرم جو دوسر (نصف پیمانه) ۱۴۸ کالری داشته و ۵.۵ گرم پروتئین و ۳.۸ گرم فیبر را نیز برای شما تامین می‌کند. اگر یک وعده غذایی شما حاوی بلغور جو دوسر باشد، در وعده غذایی بعدی مقدار غذای کمتری استفاده خواهید کرد زیرا احساس گرسنگی در شما کمتر خواهد بود.

جودوسر
جودوسر


قارچ

قارچ منبع ویتامین D2 بوده و علاوه بر اینکه مواد مغذی دیگری نیز دارد، حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین است. از قارچ می‌توانید به عنوان جایگزینی مناسب برای گوشت بهره بگیرید. ۱۰۰ گرم قارچ تنها ۲۵ کالری دارد و بیشتر وزن آن را آب تشکیل داده است. قارچ را به راحتی می‌توانید به انواع غذاهای خود مثل سوپ و پیتزا بیفزایید.

رژیم لاغری سریع رایگان

پاپ کرن

یکی از میان‌وعده‌های محبوب هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان ذرت بوداده یا پاپ کرن است. در ۱ فنجان پاپ کرن تنها ۳۱ کالری وجود داشته و ۵% از فیبر روزانه بدن را نیز تامین می‌‌کند. فیبر نه تنها موجب می‌شود تا به مدت طولانی‌تری سیر بمانید، بلکه در رفع یبوست و کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز موثر است. البته بسیاری از پاپ کورن‌هایی که در بازار به صورت آماده به فروش می‌رسند، حاوی مقادیر بالایی نمک یا چربی هستند که ما استفاده از آنها را به شما توصیه نمی‌کنیم. بهتر است پاپ کورن را خود در منزل تهیه نمایید.

روش های موثر در لاغری (رژیم لاغری سریع رایگان)

برای لاغری علاوه بر اینکه می‌توانید از غذاهای خوشمزه بدون کالری کمک بگیرید باید نکات دیگری را نیز رعایت کنید:

از مصرف صبحانه هرگز صرف نظر نکنید زیرا این مسئله موجب می‌شود تا در طول روز میان‌وعده‌های حجیم‌تری بخورید تا سیر بمانید.

وعده‌های غذایی خود را به طور مرتب و در ساعات منظم مصرف کنید تا ولع پرخوری در شما کاهش یابد.

هر روز مقادیر مناسبی میوه و سبزیجات استفاده کنید.

فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی با شدت متوسط داشته باشید.

حداقل ۸ لیوان آب در طی روز بنوشید.

غذاهای پرفیبر استفاده کنید تا مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

لیبل یا برچسب روی مواد غذایی را مطالعه کنید تا بدانید با مصرف آنها چه مقدار کالری برای بدنتان تامین می‌شود.

از یک بشقاب کوچک‌تر استفاده کنید و غذای خود را با چنگال بخورید تا غذا خوردن شما مدت زمان بیشتری طول بکشد زیرا حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا فرمان به مغز برسد که دیگر معده شما پر شده است.

اگر غذای خاصی را دوست دارید، خود را از خوردن آن منع نکنید؛ فقط سعی کنید آن را به مقدار بسیار اندک و فقط گاهی مورد استفاده قرار دهید.

مواد غذایی پرکالری و بی ارزش مثل آبنبات و نوشیدنی‌های گازدار را در منزل خود ذخیره نکنید تا جلوی چشمتان نباشد. به جای آن در میان‌وعده‌های خود میوه و سبزیجات را بگنجانید.

سوال یا نظری درباره رژیم لاغری سریع رایگان دارید در پایین این برگه بنویسید


منبع : https://mosbatesabz.com

3.7 3 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments