You are currently viewing خواص دانه چیا برای پوست و زیبایی
خواص دانه چیا برای پوست و زیبایی

خواص دانه چیا برای پوست و زیبایی

قبلا به معرفی دانه چیا و نحوه مصرف  دانه چیا پرداخته ایم و حالا در این نوشته خواص دانه چیا برای پوست و زیبایی را برای شما مینویسم . دانه چیا تاثیر خوبی روی زیبایی شما دارد. آنها کوچک هستند، مزه‌ی چندانی ندارند، روش مصرفشان آسان است، قیمت ارزان دارند و برای سلامتی‌تان مفید هستند، حتی برای زیبایی شما نیز عالی هستند.

قبل از مصرف هر نوع ماسک بر روی صورت یا نواحی حساس بدن،کمی از آن را روی پوست دست بمالید حدود 20 دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید حساسیت ایجاد نمی کند!

خواص دانه چیا برای زیبایی پوست
خواص دانه چیا برای زیبایی پوست

خواص دانه چیا برای پوست و مو

1. درمان آکنه و جوش صورت
دانه چیا خواص ضد التهابی دارد و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند و قرمزی پوست ناشی از جوش را از بین میبرد. امگا ۳ به خاطر خواص بهداشتی و زیبایی آن معروف است ، چیا نیز سرشار از این اسید چرب است که مورد نیاز پوست شما هست. بهتر است مصرف دانه‌ چیا را با ماهی‌ های چرب ترکیب کنید چون این دو خوراکی دو نوع مختلف امگا ۳ دارند. در نظر داشته باشید امگا ۳ برای سلامتی، مو و پوست شما مفید است و با بالابردن نشاط شما باعث می‌شوند تا پوست‌تان دچار استرس نباشد و  از بروز چروک و آکنه پیشگیری کند.

دانه چیا
دانه چیا

2. مرطوب کننده طبیعی پوست
روغن چیا باعث افزایش آبرسانی پوست می شود و یک مرطوب کننده طبیعی است که خشکی پوست آرنج ها و پاشنه پا را بهبود می دهد. همه محصولات لبنی مانند شیر به داشتن کلسیم فراوان می شناسند، اما باید بدانید دانه‌ های چیا دارای مقدار بیشتری از کلسیم هستند. بنابراین اگر برای حفظ رطوبت پوست خود نیاز به کلسیم دارید، می‌توانید دانه چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مخصوصا افرادی که نمی توانند محصولات لبنی را به علت آلرژن‌های خاصی تحمل کنند، مصرف این دانه‌ها می‌تواند راه‌ حل خوبی باشد. فایده‌ دیگر این کار تقویت دندان‌ها و استخوان‌های شما خواهد بود.

برای استفاده از روغن چیا به عنوان ماسک مرطوب کننده پوست از روش زیر استفاده کنید

1 قاشق غذاخوری روغن چیا را با 1 فنجان ماست و 2 عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید،این ماسک را روی پوست آرنج و پاشنه پا بمالید، 30 دقیقه زمان بدهید و بعد با آب گرم خوب بشویید.

خواص دانه چیا برای پوست و زیبایی

3. کاهش چین و چروک پوست
روغن دانه چیا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیتونوتیت ها است که چین و چروک پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست صورت می شود. چیا به دلیل این‌ که دارای ماده معدنی روی هست، می‌تواند پوستی صاف به شما هدیه بدهد و همینطور با التهاب مبارزه کند. روی یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای جلوگیری از نشانه‌ های پیری است. خبر خوب این است که روی موجود در دانه‌های چیا بسیار زیاد است.

فروش دانه چیا با قیمت استثنایی

ماسک ضد چروک پوست صورت

2 ق.غ. دانه چیا را با 2 فنجان چای سبز سرد شده و 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بعد از 2 دقیقه با آب سرد بشویید.

4. تقویت و افزایش رشد مو
دانه های چیا منبع خوب پروتئین، مس، روی و اسید آلفا لینولئیک هستند که باعث تقویت و افزایش رشد مو می شوند.

ماسک تقویت کننده مو

1 ق.چ. دانه خیس خورده چیا را با 2 ق.غ. سرکه سیب، ¾ فنجان عسل و 6 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی موها بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

5. درمان ریزش مو
دانه های چیا منبع عالی آهن هستند، مقادیر بالای آهن باعث بهبود گردش خون در سر شده و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

6. از پف کردن پوست جلوگیری می‌کند.
سطح پتاسیم موجود در چیا بسیار بالا است و پتاسیم برای تنظیم فشار خون مفید است. ظاهر پف کرده‌ پوست شما می‌تواند به دلیل استرسی باشد که هنگام بالا بودن فشار خون تجربه می‌کنید. پایین آوردن فشار خون شما با پتاسیم، پوست شما را نیز تسکین خواهد داد. برای حفظ ثبات فشار خون و ضربان قلب و جلوگیری از عصبی شدن، از هر گونه غذای فرآوری‌ شده یا شور دوری کنید.

این مطالب را هم شاید دوست داشته باشید : خواص دانه چیا در بارداری – خواص دانه چیا در بدنسازی

چنانچه نظر یا سوالی درباره خواص دانه چیا برای پوست و زیبایی دارید برای ما بنویسید

3.3 7 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
2 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
زهرا تهرانی
4 سال گذشته

خیلی ممنون از مطلب خوبتون
میشه طریقه مصرفش رو هم بگید

Admin
Reply to  زهرا تهرانی
4 سال گذشته

در خود متن نوشتیم دوباره متن را بخونید