You are currently viewing خواص دانه چیا در بدنسازی
خواص دانه چیا در بدنسازی

خواص دانه چیا در بدنسازی

در این مطلب درباره خواص دانه چیا در بدنسازی برای شما مینویسم
دانه چیا یک ماده مغذی بسیار عالی است که یک قاشق از آن مواد مغذی زیادی را برای‌بدن شما فراهم می‌آورد.

راهنمای خرید : کادو روز پدر

خواص اصلی دانه چیا عبارتند از  اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و متنوع، فیبر و پروتئین !

دانه چیا
دانه چیا

مواد غذایی که در برنامه ورزشی و بدنسازی خود مصرف می‌کنید، دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر در حال عضله‌سازی و وزنه‌زدن باشید، اهمیت این امر چندین برابر می‌شود و تمام تلاشتان را می‌کنید تا علاوه‌بر دریافتِ سه میکرومغذی اصلی یعنی پروتئین، کربوهیدرات و چربی به میزان کافی در طول روز، فواصل زمانی مصرف هرکدام از آن‌ها را نیز به دقت دنبال خواهید کرد

فیبر:
فیبر بالای دانه چیا احتمالا به شما در داشتن رژیم غذایی سالم کمک کند. فیبر می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند، بطوری که برای مدت طولانی احساس سیری بیشتری می‌کنید، به طوری که در طول روز کمتر غذا می‌خورید.هر چند تقریبا ثابت شده است که مصرف فیبر بیشتر به کاهش وزن بیشتر کمک می‌کند، اما هنوز هم بر روی این خاصیت دانه چیا مطالعه انجام می شود.

خواص دانه چیا در بدنسازی
خواص دانه چیا در بدنسازی

اسیدهای چرب امگا ۳:
باور بر این اینکه مصرف چربی موجب افزایش وزن و عدم تناسب اندام می شود، در گذشته رایج بود، اما اکنون نسبت به گذشته این باور،کمرنگ شده است.مردم در حال حاضر می دانند که انواع مختلف چربی وجود دارد و همه آنها نیز برای بدن انسان مفید هستند؛ چرا که اعمال مختلفی را در بدن انجام می‌دهند. دانه‌های چیا شامل اسید آلفا لینولنیک (ALA)، اسید چرب امگا ۳ کوتاه زنجیره ALA که یک اسید چرب ضروری برای بدن است تامین می کند. دانه‌های چیا ALA را در خون افزایش می دهد.

پروتئین:
دانه‌های چیا حاوی مقدار قابل زیادی پروتئین و حدود ۱۸ تا ۲۰ اسید آمینه ضروری است.بهر چند دانه چیا وعده غذایی کاملی برای دریافت پروتئین نیست، اما می‌تواند در افزودن پروتئین و فیبر اضافی همراه با مقدار افزایش قابل توجهی از چربی، مفید باشد.مثلا کره بادام زمینی را در نظر بگیرید. با اینکه کره بادام زمینی پروتئین دارد اما مقادیر چربی آن بیشتر است و باید در خوردن آن پرهیز کرد. در عوض، چیا حاوی پروتئین است و همچنین منبع غنی از چربی‌های سالم است. همچنین می‌تواند مکمل خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که زیاد گوشت مصرف نمی‌کند‌ اما می‌خواهند پروتئین و ویتامین B زیادی را که از غذاهای گیاهی بدست می‌آید، توسط مصرف این مکمل‌ها جبران کنند.

در پایان یادآور می شویم دانه چیا حاوی فیبر بسیار زیاد و آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۳ است. با اطمینان میتوان گفت که با کیفیت‌ترین پروتئین را می‌توانید از طریق مصرف این دانه دریافت کنید. یک فنجان ماست یونانی و یک قاشق غذاخوری دانه چیا ۱۸۰ کالری داشته و دارای ۲۳ گرم پروتئین، ۱۴ گرم کربوهیدرات و حدوداً ۳ گرم چربی است. دانه چیا شبیه به تخم شربتی است اما کاملا با آن تفاوت دارد هم از نظر ظاهر و هم نظر از خاصیت.
منبع : www.muscleandstrength.com

برای اطلاعات بیشتر درباره دانه چیا مطلب دانه چیا را ببینید. برای خرید دانه چیا با قیمت بسیار مناسب و در بسته های 250 گرمی اینجا کلیک کنید.

این مطالب را هم شاید دوست داشته باشید : خواص دانه چیا در بارداریخواص دانه چیا برای پوست و زیبایی

3.9 10 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
13 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
پترسا
6 ماه گذشته

سلام من هنگام ورزش و بدن سازی دانه چیا را در ابی که مصرف میکنم میریزم و استفاده میکنم ایا این روش درست هست؟؟؟

امید سید مختوم
8 ماه گذشته

سلام من یه هفته هسته که دانه چیا مصرف میکنم برای لاغری ولی تقریبا ۴روز شد که گردنم وسرشانه سمت چپم گرفت نمیتونم سرم راتکان بدم رفتم دکتر تقریبابهترم به نظرتون از تخم چیا هسته ولی هنوزم گردنم دردمیکنه

Last edited 8 ماه گذشته by امید سید مختوم
Admin
Reply to  امید سید مختوم
8 ماه گذشته

سلام بعید میدونم از دانه چیا باشه

L. M
1 سال گذشته

وقت بخیر، از دانه ی چیا قبل از تمرین های ورزشی استفاده میکنن یا در حین تمرین؟؟

Admin
Reply to  L. M
1 سال گذشته

درود بر شما … قبل از تمرین

حمید
2 سال گذشته

عالی بود مرسی بابن مطلب خوبتون🌹🥇💙

پویا احدنژاد
3 سال گذشته

باسلام وخسته نباشید آقا من ۱۴ سال دارم و در خانه بدنسازی میکنم من اگر قبل از ورزش از دانه چیا استفاده کنم رفته رفته بازو های من بزرگ میشن ممنونم.

Last edited 3 سال گذشته by پویا احدنژاد
Admin
Reply to  پویا احدنژاد
3 سال گذشته

سلام ممنون از اطلاع رسانی تون

پویا احدنژاد
Reply to  myadmin
3 سال گذشته

آقا میشه بیگین ممنونم

هادی
Reply to  پویا احدنژاد
1 سال گذشته

سلام نه ربطی به بازو نداره

هادی
Reply to  پویا احدنژاد
1 سال گذشته

باهام تماس بگیر

mahmood
4 سال گذشته

ممنون از مطلب خوبتون یه سوال داشتم آیا دانه چیا را میشه کاشت ؟

Admin
Reply to  mahmood
4 سال گذشته

خواهش میکنم. بله دانه چیا کشت می شود اگر منظورتون از کاشت به عنوان کشاورزی هست بهتر است با جهاد کشاورزی ارتباط بگیرید و شرایط را جویا شوید . اگر منظورتان کاشت بصورت سبزه عید و یا در گلدان هست هم میتوانید یک قاشق از همین دانه های چیای موجود در سایت را بکارید