You are currently viewing با بهترین عسل ارگانیک ایران آشنا شوید
بهترین عسل ارگانیک ایران را از کجا خریداری کنیم؟

با بهترین عسل ارگانیک ایران آشنا شوید

اگر شما هم دارید این مقاله را می‌خوانید، حتما می‌خواهید بدانید که بهترین عسل طبیعی موجود در بازار چیست. بیشتر شما دوست دارید که از هر محصولی ازجمله همین عسل، بهترین و باکیفیت‌ترین آن را در اختیار داشته باشید تا از خواص آن بهره لازم را ببرید.

بنابراین باید بدانید که ویژگی یک عسل خوب چیست و چگونه می‌توان بهترین عسل ارگانیک ایران را تشخیص داد. توجه به این نکته نیز مهم است که انواع مختلفی از عسل در بازار وجود دارد که مزه، طعم و رنگ آن‌ها بسته به منطقه‌ای که از آن برداشت می‌شود و گلی که زنبور از آن تغذیه می‌کند، متفاوت است. بعضی عسل‌ها کاملا رنگ روشنی دارند و بعضی کاملا سیاه هستند. از لحاظ طعم نیز برخی کمی تلخ و برخی شیرین‌اند. در این مقاله همراه ما باشید تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. اگر قصد خرید هم دارید، می‌توانید قیمت عسل طبیعی در سایت سالماطور را ببینید.

بهترین عسل ارگانیک ایران
بهترین عسل ارگانیک ایران

بهترین عسل موجود در بازار کدام است؟

این یک حقیقت تلخ است که در بازار ایران هیچ گرید بندی دقیقی از سوی نهادها برای برندها و تولیدکننده‌ها وجود ندارد و نمی‌توان به طور دقیق گفت که کدام برند کیفیت بهتری دارد. در این شرایط هرکس در هر منطقه، عسل خود را بهترین عسل معرفی می‌کند.

کسی که در کردستان است، ادعا دارد به‌خاطر تنوع گیاهی، بهترین عسل را تولید می‌کند. کسی که در خوانسار عسل را تولید می‌کند نیز می‌گوید عسل خوانسار بهترین عسل بازار است و به همین نحو همه همین حرف را می‌زنند. البته تا حدی نیز درست است اما برای اینکه خیالتان راحت باشد، باید اطلاعاتتان را بالا ببرید و به هرکسی اعتماد نکنید.

آیا می‌توان بهترین عسل ارگانیک ایران را بر اساس منطقه تشخیص داد؟

می‌توان ایران را جزو ۴ کشور برتر دنیا از نظر تولید بهترین عسل ارگانیک ایران دانست که دلیل آن هم وجود تنوع اقلیمی بسیار بالا در این کشور است. علاوه بر عسل‌های چند گیاه، بیش از ۵۰ نوع عسل تک گل در ایران تولید می‌شود. عسل گشنیز، عسل مرکبات، عسل شوید، عسل گون، عسل گز، عسل اکالیپتوس، عسل پنبه، عسل آویشن، عسل نمدار، عسل خار مریم، عسل کنار و عسل اقاقیا بخشی از این عسل‌ها هستند که هرکدام در یک منطقه از ایران تولید می‌شوند.

بنابراین نمی‌توان گفت که کیفیت عسل در یک منطقه بهتر از مناطق دیگر است. چرا که هر منطقه دارای پوشش گیاهی مخصوص به خود است و نمی‌توان به‌صورت کلی در این مورد صحبت کرد. همچنین ممکن است یک منطقه گیاهان خوبی داشته باشد ولی تولیدکننده به‌جای شهد، شکر را به‌عنوان تغذیه زنبور در نظر بگیرد تا تولید عسل از نظر اقتصادی و کمیتی، به‌صرفه‌تر باشد.

البته این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که برخی از گیاهان فقط در یک منطقه خاص رشد می‌کنند و می‌توان گفت که برخی مناطق بهترین عسل ارگانیک ایران را تولید می‌کنند. در ادامه چند مورد از این عسل‌ها را بررسی می‌کنیم.

عسل کنار

عسل کنار یا سدر یکی از عسل‌هایی است که در ایران تولید می‌شود و طرفداران زیادی دارد. این عسل عطر و طعمی بی‌نظیر دارد و با میزان بالای ساکاروزی که دارد از طعمی بسیار شیرین نسبت به سایر عسل‌ها برخوردار است. عسل کنار همچنین برخلاف عسل‌های دیگر سرد است و برای افراد گرم مزاج گزینه بسیار مناسبی است. این عسل بسته به منطقه تولید آن رنگ‌های مختلفی مثل رنگ سبز لجنی، قهوه‌ای و عقیقی دارد.

عسل گون ارگانیک

عسل گون ارگانیک را می‌توان جزو لیست بهترین عسل ارگانیک ایران به شمار آورد. این عسل یکی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین عسل‌هایی است که در ایران تولید می‌شود و از خواص دارویی و درمانی بسیاری برخوردار است. عسل گون ارگانیک نسبت به سایر عسل‌ها عطر و طعمی ملایم‌تر دارد و به همین دلیل یکی از عسل‌های مناسب برای افراد دیابتی به‌حساب می‌آید.

عسل سفید

عسل سفید که به آن عسل خامه‌ای یا کرمی هم گفته می‌شود یکی از بهترین و پرطرفدارترین عسل‌ها در دنیا است. این عسل به‌خاطر خام بودن و حفظ خواص خود و همچنین بافت ویژه‌ای که دارد در میان کشورهای اروپایی هم محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. این عسل بافتی سفت و شبیه کره دارد و با این وجود دیگر لازم نیست نگران ریختن آن روی لباس یا سفره و میز باشید. عسل سفید از گون تولید می‌شود و خواص بی‌نظیری دارد. شما می‌توانید این عسل را به‌راحتی از سایت سالماطور تهیه کنید.

آیا می‌توان بر اساس نوع گیاه، بهترین عسل ارگانیک ایران را تشخیص داد؟

این سوال نیز، تا حد زیادی می‌تواند به شما در تشخیص عسل خوب کمک کند. برخی معتقدند که بعضی عسل‌ها نسبت به بقیه، بهتر هستند. مثلا می‌گویند هیچ عسلی به کیفیت عسل زرشک نیست و یا مرغوب‌ترین عسل ایران، عسل کنار است.

این باور هم همانند قبلی، نادرست است. عملا هیچ عسلی برتر از بقیه نیست. فقط باید به این نکته توجه کنید که چه عسلی و برای چه منظوری استفاده می‌کنید. مثلا اگر دارای طبع گرم هستید، عسل کنار یا گشنیز بهترین عسل ارگانیک ایران برای شماست و اگر طبع سرد دارید، بهتر است از عسل آویشن استفاده کنید.

آشنایی با خواص انواع عسل‌ها
آشنایی با خواص انواع عسل‌ها

آشنایی با خواص انواع عسل‌ها

در زیر به خواص تعدادی از بهترین عسل‌های ارگانیک اشاره کرده ایم:

  • عسل کنار خواصی مانند مفید برای گرم‌مزاجان، تقویت قوای جنسی، ازبین‌برنده کرم روده و معده، فعال‌کننده‌ حافظه و رشد کودکان و تقویت پوست و مو را دارد.
  • عسل گون برای درمان مشکلاتی از جمله گرفتگی صدا، درد کلیه و مثانه و مجاری اداری، درد‌ها و زخم‌های چشمی، تقویت‌کننده معده و کم‌خونی
  • عسل آویشن برای بهبود دردهای شکمی، سرفه و گلودرد، درمان زخم‌ها و جای آن‌ها، درمان عفونت‌های بدن و عادات ماهیانه دردناک
  • عسل سفید درمان‌کننده سرفه و مشکلات گوارشی، مناسب برای پوست و ترمیم زخم

به کمک چه پارامترهایی بهترین عسل را بشناسیم؟

ممکن است این سوال ذهنتان را مشغول کرده باشد که حالا که بر اساس منطقه و نوع گل‌وگیاه، نمی‌توان کیفیت عسل را تشخیص داد، پس چگونه بهترین عسل ارگانیک ایران را بشناسیم.
همان‌طور که در بالا درمورد آن صحبت کردیم، بهترین عسل برای شما عسلی است که مناسب طبع شما و کاربردی برای درمان مشکل شما باشد. شاید با خودتان بگویید چگونه بهترین عسل ارگانیک ایران را شناسایی کنم؟

باید بگوییم که تنها راه مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی و اطمینان یافتن از کیفیت آن، آزمایش عسل در یک آزمایشگاه معتبر و سنجش فاکتورهای مهم عسل است. برخی از این پارامترها شامل میزان HMF، نسبت فروکتوز به گلوکز، میزان آنزیم دیاستاز، میزان پرولین و میزان رطوبت عسل هستند.

بهترین عسل ارگانیک ایران را از کجا خریداری کنیم؟
بهترین عسل ارگانیک ایران را از کجا خریداری کنیم؟

بهترین عسل ارگانیک ایران را از کجا خریداری کنیم؟

در این مقاله شما را با خواص عسل و راه‌های شناخت عسل طبیعی آن‌ها کردیم. همان‌طور که گفته شد، هیچ راه 100 درصدی به غیر از آزمایش عسل، وجود ندارد. بنابراین باید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا خیالتان از کیفیت محصول راحت باشد.

شما می‌توانید بهترین عسل ارگانیک ایران را از وب‌سایت سالماطور خریداری کنید. تمامی عسل‌های موجود در فروشگاه سالماطور دارای برگه آزمایشگاه و اصالت کالا هستند. تنها کافی است به وب‌سایت ما سر بزنید، قیمت عسل طبیعی در سایت سالماطور را ببینید و عسل موردنیاز خود را سفارش دهید و از طعم و کیفیت آن لذت ببرید.

برای خرید عسل طبیعی در سالماطور به این وبسایت مراجعه کنید.
salmator.com

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments