You are currently viewing شیر خرما كشمش و عسل افطار
شیر خرما كشمش و عسل افطار

شیر خرما كشمش و عسل افطار

شیر خرما كشمش و عسل افطار : دكتر ضیاءالدین مظهری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان و تاكید بر استفاده از تمام گروههای غذایی در این ایام اظهار كرد: در ماه مبارك رمضان لازم است از تمام گروههای غذایی استفاده شود. با روزه داری و حذف یك وعده غذایی كه در حدود ۶۰۰ كالری است، انرژی های ذخیره شده مازاد بر نیاز بدن كه به صورت چربی انباشته شده است، كاهش یافته و باعث می شود نوعی جرم گیری در تمام ارگانهای حساس اتفاق بیفتد و برخی سموم نیز از بدن خارج شوند.

وی با اشاره به اینكه در كنار ایجاد تعادل در هیچ ماهی از سال به اندازه ماه مبارك رمضان، اسراف در مصرف مواد قندی و چربی مشاهده نمی شود، گفت: مواد قندی كه در این ایام از طریق مصرف مواد غذایی چون زولبیا و بامیه، حلوا و شله زرد به بدن می رسد، بسیار فراتر از نیاز آن بوده و این مسئله باعث می شود افراد از این موهبت الهی كه یك درمان اجباری است محروم شده و در پایان ماه مبارك رمضان به جای اینكه شاداب و سرحال باشند و بدنشان با تجربه تحمل گرسنگی و تشنگی توان خودش را افزون تر كرده و به بازسازی و تقویت سیستم دفاعی اش بپردازد، اثر عكس داشته باشد، ضعیف تر شده و با افزایش قند خون، اوره و نظیر آن روبرو شود.

شیر خرما كشمش و عسل افطار

رییس انجمن غذا و تغذیه حامی سلامت ایران در پاسخ به این پرسش كه برخی توصیه های اسلامی چون آغاز افطار با نمك یا خرما تا چه میزان مورد توصیه علم تغذیه نیز هست، گفت: از زمان سحر تا افطار در یك فاصله طولانی، فعالیت سیستم گوارشی كم می شود و با فرارسیدن زمان افطار، تغییراتی در بدن به وجود می آید كه باید با كمك تغذیه آن را به درستی تنظیم كرد. شروع افطار با نمك و آب جوش، بدن را آماده دریافت مواد غذایی دیگر می كند. پس از آن استفاده از یك لیوان شیر همراه با خرما، كشمش وعسل بسیار مناسب است و می تواند قندی را كه بدن لازم دارد از منابع طبیعی دریافت و جبران كند.

وی اضافه كرد: از این میان خرما، علاوه برقند طبیعی، سرشار از حیات است و حاوی مواد مغذی و با ارزشی چون آهن و منیزیم است.

دكتر مظهری با بیان این مطلب كه ممكن است مصرف شیر برای برخی افراد مضر باشد، گفت: استفاده مخلوطی از آب و آب میوه تازه و یا سوپ رقیق جو با تركیب سبزیجات مختلف و غلات كه با آب مرغ یا آب گوشت بدون چربی تهیه شده اند برای شروع افطار در این افراد مناسب هستند.

شیر خرما كشمش و عسل افطار

وی ادامه داد: استفاده از شیربرنج و فرنی كه با قطعات میوه های خشك و خلال بادام غنی شده است و یا نان سنگگ به همراه پنیر و گردو هم مطلوب هستند . لازم به ذكر است آرام خوردن غذا و افراط نكردن در مصرف آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اجتناب از نوشیدنی های بسیار خنك بویژه نوشیدنی های گازدار و چای داغ و پی در پی نه تنها كمكی به فرد نمی كند بلكه عطش وی را نیز بیشتر می كند.

این متخصص تغذیه، در ادامه با مورد توجه قرار دادن این مطلب كه برخی افراد در ماه مبارك رمضان مبادرت به اهدای خون می نمایند، گفت: اهدای خون نه تنها ضرری ندارد بلكه باعث نو شدن سلولهای خون می شود. تنها باید دقت كرد كه این میزان خون كم شده از حجم مایعات بدن، جبران شود. اگر افراد پس از افطار، خون دهند می توانند با استفاده از آب، آب میوه، میوه و سبزیجات فراوان این كمبود را جبران كنند.

وی ادامه داد: سبزیجات علاوه بر این كه از خشكی مزاج جلوگیری می كنند، از این حیث كه آب فراوان دارند و این آب به صورت ژلی در دستگاه گوارش باقی می ماند به تدریج آب مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می كند. منابع حاوی فیبر چون غلات و حبوبات و انواع سالادها و سبزیجات تازه كه با روغن زیتون و آب لیموی تازه تهیه شده اند برای تامین ریزمغذی ها و حفظ طراوت و شادابی در هنگام روزه داری مفید هستند.

برای سفارش عسل طبیعی با شماره 09196071147 تماس بگیرید

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و التماس دعای خیر از شما این مطالب را هم بخوانید :

روزه‌داران برای کاهش تشنگی در وعده سحر «لیمو و عسل» مصرف کنند

عسل بهترین جایگزین قند های ساده در ماه مبارک رمضان

یك لیوان شیر همراه با خرما، كشمش و عسل برای شروع افطار

افطار و سحر با حكيم تغذيه

عسل و غذای افطار و سحر

غذاي سالم در ماه مبارك رمضان

رفع عطش درماه رمضان با طب سنتی

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments