You are currently viewing خواص دانه چیا در بارداری
خواص دانه چیا در بارداری

خواص دانه چیا در بارداری

دانه چیا خواص زیادی دارد در ای نوشته خواص دانه چیا در بارداری را برای شما می نویسم:

دانه چیا برای خوش اخلاقی در دوران بارداری

تغییرات سریع اخلاق و شاد و غمگین شدن در دوران بارداری زیاد اتفاق می افتد. دانه های چیا سرشار از فیبر و اسید چرب امگا 3 هستند و باعث تنظیم سرعت جذب قند می شود. این شرایط می تواند به رشد نوزاد با سطوح قند درست کمک کند. شما می توانید دانه های چیا را در دستورالعمل های غذایی منظم خود، به طور معمول در ماست، اضافه کنید.

دانه چیا
دانه چیا

فوائد دانه چیا برای دوران بارداری

دانه چیا سرشار از کلسیم، آهن و ویتامین آ می باشد. یک بار مصرف دانه چیا برای زنان باردار، بیش از ۱۵ درصد پروتئین، بیش از یک سوم فیبر و تقریباً همه کالری مورد نیاز آن ها در سه ماهه اول فراهم می کند.

کنترل سطح قند خون با چیا

یکی از مشکلات در زمان بارداری کنترل قند خون هست. اگر میزان قند خون در زمان بارداری بالا برود ریسک تولد نوزاد با وزن و فشار خون بالا افزایش میابد . ممکن است نیاز به سزارین بشود. مصرف دانه چیا ماده که در آب ریخته شده و حالت ژلاتین مانندی گرفته در معدهمی تواند روند گوارش را کندتر و بهتر کرده و سطح قند خون را ثابت نگه دارد.

خواص دانه چیا در بارداری
خواص دانه چیا در بارداری

دانه چیا انرژی زا

دانه چیا باعث کند شدن جذب قند می شود همچنین سرعت تبدیل قند و کربوهیدرات ها به انرژی را کند کرده و زمان آنرا افزایش میدهد و به آن استمرار می دهد . این روند در ترکیب با محتوای بالای پروتئین در چیا باعث افزایش انرژی پایدار در بدن شده و باعث بهتر شدن سوخت رسانی به ماهیچه های بدن می شود.

سفارش خرید دانه چیا با قیمت استثنایی 

آهن دانه چیا در دوران بارداری

حجم خون در دوران بارداری حدود ۵۰ درصد کم می شود.دانه چیا مقدار زیادی آهن دارد و  آهن به تشکیل گلبول های قرمز کمک می کند همچنین آهن برای حمل اکسیژن در تمام نقاط بدن و بخصوص رساندن آن به جنین اهمیت زیادی دارد. البته در نظر داشته باشید که آهن برای افزایش میزان انرژی (که بطور معمول در سه ماهه اول و آخر دچار افت می شود) هم نقش مهمی دارد.

افزودن چیا به برنامه غذایی

مصرف دانه چیا و ابرمواد غذایی ها بسیار راحت است دانه چیا خیلی انعطاف پذیر است و می توان آنرا بصورت خام یا جوانه زده استفاده کرد.برای استفاده  بصورت خام ، می توان آنرا با فرنی کینوا یا جو دوسر و یا درون سالاد ها استفاده کرد. دانه چیا قابلیت جذب آب تا ده برابر وزن خود را دارد و می تواند از آن برای غلیظ کردن سوپ و اسموتی استفاده کرد . برای اطلاعات بیشتر درباره روشهای مصرف دانه چیا اینجا کلیک کنید

این مطالب را هم شاید دوست داشته باشید : خواص دانه چیا برای پوست و زیباییخواص دانه چیا در بدنسازی

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
Admin
3 سال گذشته

اگر سوالی دارید یا تجربه ای دارید لطفا بنویسید