You are currently viewing کدام شامپو مناسب جنس موهای شماست؟
در هر بار شستشو چه مقدار شامپو مصرف کنیم؟

کدام شامپو مناسب جنس موهای شماست؟

بسیاری از مشکلاتی که موهای ما درگیر آن هستند ناشی از استفاده از شامپوی نامناسب است. استفاده مداوم از یک شامپوی نامناسب می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی همچون خارش، شوره سر، ریزش مو، خشکی بیش از حد موهای سر شود. گرچه انواع شامپوها همگی با هدف شستشوی سر و پاک کردن آلودگی‌ها از روی پوست و موی سر تولید شده‌اند، اما همه افراد دارای پوست و موی مشابهی نیستند و برای هر یک از انواع متفاوت پوست و مو یک شامپوی مخصوص با فرمول متفاوت تولید شده است.

بطور مثال اگر موی خشکی دارید، نباید از شامپوی موهای چرب استفاده کنید، زیرا با قدرت پاک کنندگی بالا، موی شما را خشک‌تر و بدحالت‌تر نشان می‌دهد. بطور کلی بهتر است ابتدا جنس و نوع پوست و موهایتان را بشناسید و سپس برای انتخاب شامپوی مناسب اقدام کنید.

شامپو مناسب
شامپو مناسب

شامپوی مناسب موهای چرب

اگر دارای پوست و موی چرب هستید، باید بدانید تا زمانی که از شامپوی مخصوص استفاده نکنید، شستشوی مداوم موها فایده‌ای ندارد حتی ممکن است اوضاع را بدتر کند. قبلاً از خرید به اطلاعات درج شده بر روی بطری دقت کنید. محصولاتی که حاوی ترکیبات نرم کننده بوده برای موهای خشک و مجعد تولید شده‌اند و موهای شما را چرب تر می‌کند و بجای آن از شامپو با ترکیبات متعادل‌کننده، تقویت‌کننده و حجم دهنده استفاده کرده تا چربی اضافی پوست و مو را از بین ببرد.

بهتر است برای موهای چرب از شامپوهایی که دارای ترکیباتی همچون نعنا، رز ماری، روغن درخت چای و … هستند استفاده کنید، زیرا علاوه بر پاک کردن چربی‌ها، موهای شما را نیز شفاف می‌کند.

همچنین شامپوهای بدون سولفات علاوه بر شستشوی مناسب، چربی طبیعی و ضروری پوست سر و موی شما را حفظ کرده و موهایی درخشان و سالم را به شما هدیه می‌دهد.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موهای چرب سریتا یک محصول بسیار غنی جهت کنترل چربی مو و ریزش آن است که با داشتن ترکیباتی همچون آمینواسیدهای جوانه گندم، بابونه، رزماری، مریم گلی از انتقال چربی پوست سر به ساقه‌ی مو جلوگیری می‌کند. این شامپو با تنظیم میزان ترشح سبوم، میزان چربی و اسیدیته بودن پوست سر را تنظیم کرده و موجب لطافت و درخشندگی بیشتر موها می‌شود.

همچنین این شامپو خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده داشته که از تحریک ریشه مو و ریزش آن جلوگیری می‌کند. برند سریتا در این محصول از خواص دارویی گیاهان بهره خوبی برده است.

شامپوی مناسب موهای خشک
شامپوی مناسب موهای خشک

شامپوی مناسب موهای خشک

یکی از شایع‌ترین دلایل خشکی پوست و مو کمبود آب بدن است، بنابراین، با نوشیدن مقدار کافی آب در روز به راحتی می‌توانید رطوبت موردنیاز بدن خود را تأمین کنید و همواره پوست و مویی سالم و شفاف داشته باشید. به‌جز کمبود آب بدن، خشکی موها می‌تواند ناشی از علل متعددی همچون رنگ کردن دائم موها، قرار گرفتن طولانی زیر نور خورشید و … باشد. خارش و پوسته پوسته شدن کف سر، شایع‌ترین نشانه‌های موی خشک است که انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهای خشک تا حد زیادی می‌تواند این علائم را التیام ببخشد.

از خرید شامپوهای حجم دهنده و تقویت کننده که رطوبت موها را از بین می‌برد اجتناب کنید. همچنین از شامپوهای سولفات دار که موجب خشکی بیشتر پوست و مو می‌شود اجتناب کنید. شامپو مو آرگان نوتریسل نئودرم علاوه بر شستشوی کامل یک غذای کامل برای موهای خشک و آسیب دیده است. این محصول با داشتن ترکیبات مؤثری همچون روغن آرگان، سرامید و پروبیوتیک علاوه بر احیاء موها، از خشکی و شکننده شدن آن جلوگیری می‌کند. این محصول موها را مرطوب کرده و آن‌ها را نرم و براق می‌کند و با افزایش استحکام و انعطاف پذیری ساقه مو، مانع از شکستگی موها می‌شود.

با خرید این شامپو به‌راحتی می‌توانید موخوره موهای خود را درمان و کنترل کنید، زیرا ترکیبات فوق‌العاده موجود در این شامپو با محافظت از مو در برابر آسیب و موخوره، لطافت را به آن‌ها بازمی‌گرداند. برای خرید شامپو نئودرم با بهترین قیمت، می‌توانید سفارش خود را تنها در چند دقیقه در فروشگاه اینترنتی خانومی ثبت کرده و طبق برنامه زمانی ارسال، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

شامپوی مناسب موهای رنگ شده

انواع رنگ مو، مش و سایر کارهایی که موجب زیباتر شدن موی شما می‌شود پس از مدتی به بافت مو آسیب رسانده و آن را شکننده می‌کند. موهای رنگ شده نیاز متفاوتی نسبت به موهای معمولی دارند که باعث تولید و عرضه شامپوهای جدید با خواص ویژه برای رفع نیاز این نوع موها شده است. این نوع مو برای شستشو به محصولی نیاز دارد که علاوه بر قدرت پاک کنندگی مناسب باید دارای قدرت نرم کنندگی بالایی باشد تا از وز شدن و گره خوردن موها جلوگیری کند.

شامپو ترمیم کننده کراتین و جنسینگ شون محصولی شناخته شده از برند محبوب ایرانی شون است. این شامپو حاوی کراتین و گیاه جنسینگ است که یکی از مفیدترین گیاهان طبی است که در علوم چین باستان بارها به آن اشاره شده است. جنسینگ با پروتئین بالا در درمان استرس مؤثر بوده و از ریزش موی ناشی از استرس جلوگیری می‌کند. شامپو ترمیم‌کننده شون علاوه بر تمیز کردن موها، با تنظیم PH موها از گره خوردگی آن جلوگیری می‌کند. این شامپو همچنین به شما کمک می‌کند تا موهای خود را روزانه بشویید و بدون نگرانی از آسیب به پوست سر، سلامت موهای خود را بازیابی کنید.

در هر بار شستشو چه مقدار شامپو مصرف کنیم؟
در هر بار شستشو چه مقدار شامپو مصرف کنیم؟

در هر بار شستشو چه مقدار شامپو مصرف کنیم؟

میزان استفاده از شامپو به میزان آلودگی مو و پوست سر و همچنین طول مو بستگی دارد. اصولاً مقدار شامپوی مصرفی باید به اندازه‌ای باشد که هنگام شستشو، کف شامپو تمام سطح مو را پوشش دهد. همچنین بدانید که این مرحله بعد از آبکشی مو و خیس کردن مو با آب است.

کلام آخر

برای شستن موهای خود به دنبال برندهای عجیب و غریب و ناشناخته نباشید، زیرا ممکن است حاوی مواد نامناسب باشند. استفاده از برندهای معروفی که بارها امتحان خود را پس داده اند می تواند گزینه ای مطمئن و راحت برای شما باشد. اگر موهای شما مشکل یا آسیب جدی دارد، بهتر است ابتدا از یک متخصص کمک بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

خانومی اولین و جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی آرایشی بهداشتی است که با داشتن نمایندگی رسمی بیش از 250 برند آرایشی بهداشتی و مراقبتی، تمامی محصولات را بدون واسطه، مستقیماً از تولیدکننده اصلی یا وارد کننده رسمی برند دریافت نموده و عرضه می‌نماید، به این ترتیب اصالت کالا، قیمت و تاریخ انقضای درست محصول با اطمینان توسط خانومی تضمین می‌شود.

5 1 vote
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments