You are currently viewing آیا میوه خشک باعث چاقی می شود؟
میوه خشک باعث چاقی می شود؟

آیا میوه خشک باعث چاقی می شود؟

مواد مغذی موجود در میوه خشک و ویتامین های موجود در آن باعث شده تا این روزها سرانه مصرف این خوراکی بیشتر از قبل شود. در این بین افرادی که دچار اضافه وزن هستند با این دغدغه مواجه می شوند که آیا میوه خشک و چاقی ارتباطی با یکدیگر دارند و در صورت مصرف آن افزایش وزن آن ها تشدید می شود یا نه؟ در این مطلب تصمیم داریم با انواعی از میوه خشک های مفید برای جلوگیری از چاقی آشنا شویم و به کمک این تنقلات سالم فرایند درمان چاقی خود را سرعت ببخشیم. با ما همراه باشید.

آیا میوه خشک باعث چاقی می شود؟
آیا میوه خشک باعث چاقی می شود؟

آیا میوه خشک باعث چاقی می شود؟

با تولید انواع میوه خشک و عرضه آن در بسته بندی های بهداشتی، این خوراکی مغذی جایگزین سالمی برای بسیاری از تنقلات ناسالم شد. در خصوص مصرف میوه خشک و چاقی می توانیم بگوییم ارزش غذایی میوه خشک با میوه های تازه برابری می کند و حتی در مواردی این خوراکی انرژی زا می تواند پرکالری تر از نوع تازه آن باشد.

برای آن دسته از افرادی که از تغذیه مناسب و سالمی پیروی می کنند و به کالری دریافتی روزانه خود اهمیت زیادی می دهند، بسیار مهم است که با میوه خشک های کم کالری و پرکالری به طور کامل آشنا باشند و بر اساس آن، میزان مناسب مصرف روزانه میوه خشک را برای خود تعیین کنند تا دچار اضافه وزن نشوند.

در این بخش می خواهیم از ارتباط بین دو موضوع میوه خشک و چاقی سر در بیاوریم و با میوه خشک هایی که باعث چاقی می شوند آشنا شویم. جالب است بدانید در صورتی که آب میوه به روشی بهداشتی و اصولی گرفته شود، در نهایت میوه خشک تهیه شده تمامی ویتامین ها، مواد مغذی و فیبرهای موجود در میوه تازه را در خود حفظ خواهد کرد. از نظر میزان قند موجود در میوه، میوه خشک نسبت به میوه تازه درصد بیشتری را به خود اختصاص می دهد. البته مقدار کالری، درصد قند، ویتامین ها و… بسته به نوع میوه می تواند متفاوت باشد.

پس اگر تصمیم دارید درمان چاقی با میوه خشک را شروع کنید، بایستی از مصرف میوه خشک های پرکالری اجتناب کنید. برخی از میوه خشک های پرکالری و چاق کننده عبارتند از:

• انگور
• زردآلو
• انبه
• کشمش
• نارگیل (به دلیل دارا بودن مقادیری چربی گیاهی)

این میوه خشک هایی که باعث چاقی می شوند در گروه میوه خشک های پرکالری قرار دارند که قند و ویتامین موجود در آن ها بیش از دیگر میوه هاست و احتمال افزایش وزن با مصرف بی رویه آن ها بسیار زیاد است.

میوه خشک هایی که باعث چاقی می شوند.

مسئله مصرف میوه خشک و چاقی می تواند یکی از موضوعات مورد علاقه برای آن دسته از افرادی باشد که دچار کمبود وزن هستند. جدا از بحث چاقی و لاغری، به طور کل میوه خشک برای سلامتی بسیار مفید است، به گونه ای که از آن به عنوان یک میان وعده در پک مدرسه کودکان، پذیرایی از مهمان، برنامه های رژیمی ورزشکاران و… استفاده می شود. در این بخش با میوه خشک هایی که باعث چاقی می شوند آشنا می شویم. مصرف میوه خشک و چاقی که در پی دارد، برای هر فردی براساس مکانیزم بدنش متفاوت از دیگری است.

به کمک مطالب این بخش افرادی که تمایل به اضافه وزن دارند می توانند به طور خاص میوه خشک های پرکالری را در برنامه خود جای داده و افرادی که به دنبال روش هایی برای لاغری هستند می توانند در مصرف این نوع میوه ها تعادل را حفظ کنند. بهتر است قبل از هرکاری لیست مقدار کالری موجود در هر میوه را تهیه کرده و از بین این میوه ها، میوه خشک های پرکالری را پیدا کنید. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم میوه خشک هایی که باعث چاقی می شوند عبارتند از زردآلو خشک، انبه خشک، انگور، خرما، آناناس و…

گاهی اوقات افرادی که دچار اضافه وزن هستند هم می توانند از میوه خشک هایی که باعث چاقی می شوند استفاده کنند، اما بایستی دقت داشته باشند که مقدار مصرف آن ها بیش از حد مجاز نباشد و حتما قبل از مصرف با پزشک متخصص خود مشورت کنند. اگر تمایل دارید از دغدغه و خیال پردازی درباره مصرف میوه خشک و چاقی در امان باشید، به شما توصیه می کنیم این خوراکی سالم و مغذی را به اندازه کافی مصرف کنید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید. میوه خشک با وجود اینکه جایگزین تنقلات ناسالم است اما زیاده روی در آن می تواند خطر قند خون را افزایش دهد.

میوه خشک های کم کالری

در زمینه استفاده از میوه خشک و چاقی مطالب مختلفی مطرح شده و تقریبا تا اینجا با میوه خشک های پرکالری به خوبی آشنا شده ایم. اما اگر به دنبال لیستی از انواع میوه خشک برای لاغری هستید، مطالب این بخش می تواند برایتان مفید باشد. یکی از موارد شایع مصرف میوه خشک و چاقی در دوران شیردهی است. بسیاری از بانوان برای اینکه بتوانند ویتامین های موردنیاز بدنشان را تامین کنند مصرف میوه خشک را در برنامه غذایی خود جای می دهند و در عین حال نگران افزایش وزن هستند.

مهم ترین کار این است که حتما قبل از مصرف میوه خشک با پزشک مشورت کنید. نکته مهم بعدی اینکه به هیچ عنوان از میوه خشک هایی که همراه با شکر اضافی به فروش می رسند، استفاده نکنید. سعی کنید کالری میوه خشک را مد نظر داشته باشید و بر اساس این مقادیر اقدام به مصرف میوه خشک کنید. در بین انواع میوه خشک، میوه هایی از قبیل سیب خشک، کیوی خشک، پرتقال خشک و… می توانند گزینه های مناسب تری برای لاغری باشند.

میوه خشک باعث چاقی می شود؟
میوه خشک باعث چاقی می شود؟

ویتامین هایی که باعث چاقی می شوند

مسئله میوه خشک و چاقی ارتباط مستقیمی با مقدار ویتامین ها و کالری های موجود در هر نوع میوه دارد. در این بخش با ویتامین هایی که باعث چاقی می شوند آشنا می شویم. از مهم ترین ویتامین های چاق کننده، می توان به ویتامین های گروه B از جمله B6 و B12 اشاره کرد. ویتامین های A, C,E و D نیز در انواع میوه خشک وجود دارند که می توانند ریز مغذی های موردنیاز بدن را به آن برسانند و در مواردی باعث افزایش اشتها و در نهایت چاقی شوند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم مصرف میوه خشک و چاقی می تواند در هر فردی متفاوت از دیگری باشد. فواید و ویژگی بی نظیر میوه خشک با توجه به توضیحات ارائه شده ، پیشنهاد می شود تنها به ویتامین های موجود در میوه ها بسنده نکنید و موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

3.7 3 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments