You are currently viewing ترکیب عسل و این ادویه ها رو بخور تا هیچ وقت سرما نخوری!
عسل و ادویه

ترکیب عسل و این ادویه ها رو بخور تا هیچ وقت سرما نخوری!

اکنون که فصل زمستان است، اکثر افراد به دنبال راه‌ هایی برای تقویت سیستم ایمنی خود هستند. همانطور که می دانید زمستان به فصل سرماخوردگی و آنفولانزا معروف است و فروشندگان ادویه به خوبی از اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن آگاه هستند. به همین دلیل، فروش ادویه فله ای مانند زردچوبه، زنجبیل، پودر لیمو و غیره در این فصل افزایش می یابد.

ادویه ها نه تنها به غذا طعم می بخشند، بلکه به عنوان تقویت کننده قوی سیستم ایمنی نیز شناخته می شوند. ترکیب ادویه های مختلف با عسل مملو از مواد ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند که می توانند به مبارزه با عفونت ها کمک کنند. به همین دلیل از دیرباز تا کنون، مردم به دنبال خرید ادویه اصل از فروشگاه های معتبر هستند. بنابراین، در زمان سرماخوردگی نباید از این نکته غافل شد که ترکیب عسل با ادویه هایی مانند دارچین، زنجبیل، آویشن و… برای مبارزه با بیماری ها و تقویت ایمنی بسیار مناسب است.

دارچین و عسل، یک ترکیب عالی!

دارچین به کنترل سطح کلسترول بد (LDL)، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. یک قاشق دارچین و عسل می تواند به کاهش وزن، تقویت سیستم دفاعی، بهبود هضم، مراقبت از مفاصل، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، درمان بی خوابی و خستگی یا افزایش میل جنسی کمک کند.

از طرفی، عسل به دلیل خواص و فوایدی که برای بدن انسان به ارمغان می آورد بسیار محبوب است. برخی از فوایدی که عسل برای بدن به همراه دارد عبارتند از درمان سرفه و آلرژی، کاهش کلسترول بد، سلامت قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی بدن. به علاوه، این طلای مایع حاوی اسیدهای آمینه و دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن یک پیمانه پودر دارچین را به یک لیوان آب ولرم عسل اضافه کنید. سپس، صبح ها به خصوص در فصول سرد سال مصرف کنید. نوشیدن مخلوط دارچین و عسل همچنین، به پاکسازی سینوس های شما کمک می کند.

عسل و ادویه
عسل و ادویه

دمنوش بی نظیر با چای لیمو عسلی

چای لیمو عسل متابولیسم و هضم را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و سطح pH بدن را متعادل می کند. لیمو سرشار از ویتامین C بوده که برای مبارزه با سرماخوردگی فوق العاده است. به همین ترتیب باعث جذب آهن در بدن می شود و نقش اساسی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارد. لیمو علاوه بر این سرشار از پتاسیم است که اعصاب را تقویت می کند. ویتامین C که در لیموها یافت می شود برای درمان آسم و سایر عوارض جانبی تنفسی استفاده می شود.

بنابراین، دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری لیمو را با یک دیگر ترکیب کنید. در صورتی که لیمو در دسترس ندارید، با خرید پودر لیمو بدون هسته می توانید همان خواص لیمو را دریافت کنید. سپس، زمان کافی بگذارید تا چای کمی خنک شود و نوش جان کنید. همچنین، با خرید زنجبیل درجه یک می توانید طعم بهتری به چایی داده و خواص ضد میکروبی آن را افزایش دهید.

عسل و ادویه
عسل و ادویه

چای زردچوبه و زنجبیل بهترین راه برای سالم ماندن در ماه های سرد زمستان

چای زردچوبه و زنجبیل به حفظ سلامتی بدن در زمستان کمک می‌ کند. زردچوبه یک ضد التهاب و ضد سرطان است و زنجبیل نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت بلکه به پاکسازی سیستم لنفاوی شما نیز کمک می کند.

برای تهیه چای زردچوبه، 5 فنجان آب را به همراه تکه های نازک زنجبیل تازه و زردچوبه به یک قابلمه اضافه کنید. سپس کمی فلفل سیاه تازه آن ها بیفزایید. سپس، آب را به جوش بیاورید و چای را به مدت 7 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. سپس، یک قاشق عسل به آن افزوده و حرارت را خاموش کنید و این چای پر خواص را میل نمایید.

معجون زنجبیل و عسل فواید بی ‌شماری برای سلامتی دارد، به‌ ویژه وقتی صحبت از کنترل مشکلات تنفسی می‌شود. پس اگر به فواید مختلف عسل و زنجبیل نگاهی بیندازید دریابید که چرا فروش ادویه روز به روز بیش تر می شود.

ترکیب عسل، زنجبیل و لیمو

عسل، زنجبیل و لیمو برای مبارزه با بیماری عالی هستند. آن ها همچنین به توانایی بدن شما برای دفاع از خود کمک می کنند. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل، لیمو و عسل یا یک قاشق عسل زنجبیل در روز می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. علاوه بر این، زنجبیل و عسل هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و در نتیجه قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند.

عسل و ادویه
عسل و ادویه

ترکیب زنجبیل و عسل به عنوان یک مسکن طبیعی شناخته شده است. زنجبیل خلط آور است و به خلاص شدن از شر درد کمک می کند. این ترکیب برای درمان سرماخوردگی بسیار شناخته شده است. همه ما می دانیم که سرماخوردگی معمولا با گلودرد همراه است. زنجبیل به دلیل عطر قوی و خلط آور بودن، سینوس های شما را باز می کند و به خلاص شدن از شر مخاط دستگاه تنفسی کمک می کند.


سخن پایانی

تا قبل از خواندن این راهنما، آیا می دانستید که ادویه ها به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند؟ در حقیقت، قفسه ادویه ای که در آشپزخانه شما قرار دارد، منبعی از خواص گوناگون است. از طرفی، داشتن متابولیسم بالاتر به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می سوزاند. بنابراین، با افزودن ادویه های مختلف هنگام طبخ غذا یا به صورت دمنوش، می توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. در واقع باید گفت که گیاهان و ادویه ها افزودنی هایی هستند که طعم بسیار خوبی به وعده های غذایی می دهند، منبعی برای تهیه مواد مغذی ضروری بوده که برای بدن مفید هستند.

افراد زیادی ممکن است با استفاده از گیاهان و ادویه ها در رژیم غذایی خود از فواید آن ها بهره مند شوند اما نباید صرفاً برای درمان کامل به ترکیبات عسل و ادویه وابسته باشند. در پایان این نکته را نیز نباید فراموش کرد که کسانی که شرایط بدنی مناسبی ندارند باید با پزشک مشورت کنند تا بهترین روش درمانی برای آنها اتخاذ گردد.

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments