You are currently viewing آموزش طب سنتی و اسلامی
درمان با طب های مختلف

آموزش طب سنتی و اسلامی

آموزش طب سنتی و اسلامی

با توجه به شرایط موجود و هجوم بیماری های مختلف در زندگی بشر امروز و با نگاه گذرا به زندگی افراد گذشته و سبک زندگی سالم و ساده آنها، آموزش طب سنتی و اسلامی ضروری به نظر میرسد. کتاب های بسیار جامعی مثل کتاب قانون که توسط دانشمندان طب سنتی و اسلامی نوشته شده است.

درمان بسیاری از بیماری ها به وسیله گیاهان دارویی و یا سنتی نشان دهنده اثربخشی این طب در جامعه است. امروزه فواید روش هایی مانند حجامت و طب سوزنی برای درمان بسیاری از بیماری ها حتی توسط طب نوین نیز تایید شده است. بنابراین بهتر است بیشتر بر روی آموزش طب سنتی و اسلامی در جامعه کار شود.

درمان با طب های مختلف
درمان با طب های مختلف


چرا طب سنتی؟ معرفی دوره آموزش طب سنتی و اسلامی

در سال‌های اخیر تردیدهای روانی در امور پزشکی به وجود آمده است. این امر سبب گردیده تا بسیاری از افراد نیاز به جایگزین شدن طب دیگری به جای طب جدید را احساس کنند. با گسترش دانش و پیشرفت علم پزشکی مدرن بشر امید داشت که بیماری ها را به طور کلی ریشه کن کند. اما در حال حاضر میبینیم که بسیاری از مردم به بیماری‌های گوناگون مبتلا هستند. علاوه بر بیماری های قدیم برخی از بیماری های نو ظهور مانند آلزایمر نیز به بیماری قبلی اضافه شده است.

در صورتی که بنابر گفته قدیمی ها در گذشته با کمترین امکانات می توانستند سخت ترین بیماری ها را درمان کنند. زیرا در گذشته بیشتر بیماری ها با توجه به مزاج شناسی درمان می شد.

با توجه به مطالب گفته شده استفاده از آموزشگاههایی که آموزش طب سنتی و اسلامی را با رعایت اصول و توسط استادانی با تجربه ساپورت میکنند بسیار لازم به نظر می رسد. افرادی که توانایی شرکت در کلاس های حضوری را ندارند می توانند از دوره های آفلاین و مجازی بهره بگیرند.

از جمله مزایای کلاس های آفلاین آموزش طب سنتی و اسلامی این است که از نظر زمانی بسیار منعطف می باشد. فرد با توجه به اوقات فراغت خود می تواند در هر ساعاتی از شبانه روز از آموزش ها بهره بگیرد. این موضوع برای بانوان بسیار خوب است. از طرف دیگر به علت اینکه فیلم و صوت آموزش در دسترس میباشد فراگیر چندین بار می تواند از آنها استفاده کرده و آموزش خود را تثبیت کند. نکته قابل توجه دیگر این است که آموزش های مجازی باعث کاهش بعضی از هزینه ها مانند هزینه رفت و آمد می شود که این مورد نیز برای خانواده ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

انواع داروهای گیاهی و شیمیایی
انواع داروهای گیاهی و شیمیایی

مشکلات طب نوین و فواید آموزش طب سنتی و اسلامی

طب امروز ما برگرفته از دانش غرب است. در حالی که ما در کشورمان پزشکان بسیار حاذق داشتیم که با ترویج و ترکیب طب سنتی و اسلامی قادر به درمان مریضی ها بودند. مصرف داروهای عطاری در گذشته جایگاهی خاص داشت. استفاده از این داروها تحت نظر افراد آگاه برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر بود.

البته نباید خدمات طب نوین و پزشکان این عرصه را در درمان بعضی از بیماری ها کتمان کرد. اما اولویت بر این است که تا جایی که بیمار با طب سنتی و اسلامی قابل درمان است از داروهای شیمیایی که ترکیب ناشناخته دارند استفاده نشود. زیرا داروهای شیمیایی از موادی تولید شده اند که با بدن سازگار نیستند. همانطور که میبینید بعضی از داروها بعد از سالیان دراز از بازار ریکال و جمع‌آوری می‌شوند.

گاهی در طب شیمیایی و نوین مشاهده کرده‌ایم که مضرات یک دارو بعد از ۲۰ سال مصرف توسط بیماران شناخته شده و از بازار جمع آوری میشود. در این میان هیچکس هم پاسخگوی عوارض این داروها در طی سالیان طولانی نبوده است. بنابراین ترجیح بر پیشرفت زندگی بر پایه اسلامی و سنتی می باشد. آموزش طب سنتی و اسلامی توسط خانواده ها به خصوص مادر، می تواند اثری بسیار خوب بر سلامت خانواده داشته باشد. به عنوان مثال مادری که با علایم بلغم و عوارض آن آشنا باشد با تدابیر مختلف می تواند از غلبه این مزاج در افراد خانواده جلوگیری کند.

انواع داروهای شیمیایی
انواع داروهای شیمیایی

تفاوت این دوره با دوره های دیگر

علاوه بر آموزش طب سنتی و اسلامی آشنایی با سبک زندگی اسلامی نیز یکی از ضروریات زندگی می باشد. زیرا می دانیم که دین اسلام برای همه بعد های زندگی بشر آدابی را تعریف کرده است که آداب سلامت بدن از آن استثنا نمی باشد. رعایت این آداب در کارهای روزمره ما را از گرفتار شدن به بسیاری از ناراحتی های جسمی و روحی حفظ میکند. قطعاً فرد و جامعه ای که آداب اسلامی را رعایت میکند تاثیر آن را به مرور زمان در جامعه خواهد دید. روشن شدن دیدگاه قرآن کریم و آموزه های دینی درباره مشکلات بهداشتی و تغذیه ای می تواند پاسخگوی بسیاری از مشکلات پیچیده باشد.

بی گمان بررسی آیات قرآنی و احادیث معتبر می‌تواند برای ما منبع معتبری برای سبک زندگی باشد. به عنوان مثال ۱۴۰۰ سال پیش مبحثی به عنوان حجامت توسط پیامبر اسلام مطرح شده است و آن را درمان بسیاری از بیماری ها بیان کرده اند. طب جدید با پیشرفت خود و انجام آزمایش های گوناگون حقانیت این مباحث را ثابت کرده است. تحقیقات فراوانی درباره بعضی از احادیث گفته شده توسط معصومین انجام گردیده است که اغلب این تحقیقات تایید کننده مباحث گفته شده می باشد. بنابراین توجه و رعایت سبک زندگی اسلامی می‌تواند اثری بسیار خوبی در کاهش بیماری های جسمی و روانی در جامعه داشته باشد.

سبک زندگی اسلامی
سبک زندگی اسلامی

مدارک دوره چگونه است؟

با توجه به اینکه در سال های اخیر آگاهی مردم نسبت به آموزش طب سنتی و اسلامی زیاد شده است و افراد زیادی تمایل به شرکت در این دوره ها دارند. افرادی هستند که از این استقبال مردم سو استفاده می کنند و با برگذاری دوره های غیر علمی مطالبی غیر مفید ارائه می کنند. بنابراین در انتخاب آموزشگاه برای گذراندن دوره باید توجه کافی داشت.

آموزشگاه طلوع با برگزاری دوره های آفلاین آموزش طب سنتی، اسلامی و سبک زندگی، زمینه را برای استفاده افراد مختلف از این دوره ها فراهم کرده است. برای اطمینان فراگیران عزیز از اعتبار دوره، این آموزشگاه بعد از اتمام آموزش ها مدرک معتبر صادر می کند. علاقمندان به استفاده از این دوره ها با مراجعه به سایت toluehagh.ir می توانند پوستر آموزش مجازی را ملاحظه نموده و با اطمینان خاطر ثبت نام کنند. در صورت هرگونه سوال در رابطه با دوره می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

5 1 vote
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
شهپر
1 سال گذشته

مطلب خوبی بود