You are currently viewing گردو برای سگ
گردو برای سگ

گردو برای سگ

آیا گردو برای سگ مضر است ؟

گردو از خوراکی های خوشمزه و خوش طعمی است که طرفداران بسیاری دارد. این میوه خشک محبوب که جزء مغز ها و آجیل به حساب می آید، دارای فواید بسیاری است و شاید بتوان گفت که به مثابه مکمل غذایی برای بدن انسان هاست. با گردو می توانید از ابتلا به برخی بیماری ها جلوگیری کنید و یا با مصرف آن سبب بهبودی آنان بشوید. همه این ویژگی ها و فواید گردو برای انسان هاست. اما آیا گردو برای سگ نیز سودمند است؟

این مطلب را هم بخوانید : چگونه مغز گردو را سفید کنیم

داشتن حیوان خانگی امری است که رواج یافته و عده زیادی در منزل از حیوانات خانگی که اغلب سگ یا گربه هستند نگهداری می کنند. نگهداری از حیوانات به انسان احساس خوبی می دهد و می تواند به او انرژی و انگیزه ببخشد اما این موارد به معنی به توجهی به کیفیت خوراک و تغذیه این حیوانات نیست. بلکه از مهم ترین کارها در نگهداری از حیوانات خانگی، دقت در غذا دادن به آنان و نوع غذا ها و تاثیرشان بر حیوان می باشد.

گردو برای سگ
گردو برای سگ

ممنوعیت های غذایی حیوانات!

سگ ها حیواناتی اهلی، باهوش و توانمند در درک احساسات انسان ها هستند و به همین دلایل از محبوب ترین حیوانات خانگی برای انسان می باشند. گذراندن وقت با این حیوانات انسان را سرحال، شاداب و آرام می کند. این بدین معنی است که با سگ ها استرس انسان تا اندازه بسیاری کاهش پیدا می کند و او می تواند زندگی آرام تری داشته باشد. از ویژگی های دیگر سگ ها که نگهداری از آنان را آسان تر می کند، همه چیز خواری آنان است. یعنی سگ ها نیز مثل انسان می توانند همه چیز بخورند و احتیاج به غذای خاصی ندارند.

اما در این مقاله که به تاثیرات گردو برای سگ می پردازد، نکته ای که اهمیت دارد، این است که آنان انسان نیستند! هر چقدر هم که از نظر نوع خوراکی مانند هم باشند باز هم فیزیولوژی بدن آنان و دستگاه گوارش متفاوت است و تفاوت هایی از نظر رژیم غذایی وجود دارد. پس طبیعی است که از نظر غذایی ممنوعیت هایی وجود داشته باشد و صاحب سگ به عنوان یک مسئول، باید از آنان کاملا باخبر باشد. زیرا در صورت بی خبری از این ممنوعیت ها، سگ ما آسیب می بیند و دچار بیماری ها و مشکلاتی می شود.

گردو برای سگ
گردو برای سگ

آیا گردو برای سگ خوب است ؟

همان طور که در مقدمه مقاله گفته شد، گردو ها خوراکی بسیار مقوی و خوش طعمی هستند که برای افراد بسیاری محبوب و دوستداشتنی می باشند. ممکن است در زمان های مختلف هر کدام از افرادی که دارای سگ هستند در خانه شان گردو داشته باشند اما نکته ای که باید بدانند این است که گردو برای سگ ها مضر است.

طی تحقیقاتی که به عمل آمد و تجربیاتی که در این زمان کسب شد، پزشکان و دانشمندان این امر را تایید کردند که گردو برای سگ ها به شدت مضر است و دادن آن به سگ موجب بروز بیماری و مشکلات در این حیوانات نجیب می شود. این نکته به قدری مهم است که نه تنها بر این امر تاکید می شود، بلکه تنها با جستجو در گوگل می توانید هشدار هایی که در رابطه با مصرف گردو برای سگ وجود دارد را تماشا کنید.

جمع بندی

گردو ها دارای فواید بسیاری هستند و استفاده آنان برای انسان تا حد زیادی توصیه می شود اما همان طور که گفته شد هرگز نباید به سگ ها گردو داد. گردو برای سگ مثل سم عمل می کند و می تواند حال آن را بد کند. به علاوه گردو های سیاه شده، کپک زده و همچنین گردو های آمریکایی مضر ترین انواع گردو برای سگ ها می باشند.

منبع : سایت نوگردکان

اگر شما تجربه ای در این باره دارید یا سوالی دارید لطفا در قسمت نظرات بنویسید

5 1 vote
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
ژاکلین
2 سال گذشته

نمیدونستم