You are currently viewing معجون عسل و آب لیمو
معجون عسل و آب لیمو

معجون عسل و آب لیمو

معجون عسل و آب لیمو : مصرف مخلوطی از آب‌لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم برای برطرف کردن فرد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی بسیار مفید است. مصرف “لیموترش” بدلیل وجود مقدار بسیار زیاد ویتامین “ث” افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن را موجب می‌شود.
بررسی‌های پژوهشگران در خصوص خواص درمانی آب لیموترش حاکی از انرژی‌زا بودن اسانس لیمو است و این درحالیست که در کشور ژاپن به واسطه اثرات شاداب‌کننده و فرح‌بخش این اسانس، آن را به هنگام کارکردن کارمندان در فضا منتشر می‌کنند.

برای سفارش عسل طبیعی اینجا کلیک کنید

به گفته محققان، همچنین می‌توان از چند قطره اسانس لیمو به عنوان بخور استفاده کرد، یا مقداری از آن را در وان حمام ریخت، چراکه این کار باعث سرحال شدن تمامی اعضای بدن می‌شود. البته نباید هرگر اسانس لیمو را بدون رقیق کردن بر روی پوست بکار برد، زیرا باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود.

درخشان‌کننده چشم‌ها

مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که نوشیدن هر روز صبح یک عدد لیمو با مقداری آب گرم به جای نوشیدن چای باعث می‌شود، بدن سالمتری داشته باشیم. همچنین نوشیدن مایعات حاوی آب‌لیمو، چشم‌ها را درخشان‌تر و پوست را سرحال‌تر از قبل می‌کند و در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن می‌توان از شکر یا عسل استفاده کرد.

معجون عسل و آب لیمو
معجون عسل و آب لیمو

تسکین‌دهنده گلودرد

“لیمو” دارای اثرات ضدعفونی‌کننده و قابض است و بدین جهت می‌توان از آن برای درمان گلودرد استفاده کرد. با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین “ث” موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در این رابطه برای فرد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب‌لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.
نیروبخش و تب‌بر
پژوهشگران بر این باورند که مصرف آب‌لیمو باعث کاهش تب در افراد بیمار می‌شود. به عنوان مثال اگر چند قطره از اسانس لیمو یا مقداری آب‌لیمو را به آب سرد اضافه کنید، سپس با استفاده از یک دستمال آن را روی پیشانی تب‌دار قرار دهید، این کار باعث کاهش تب و تقویت نیروی بدن خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که قبل از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب باید از قرار دادن اسانس لیمو به صورت مستقیم بر روی پوست خودداری شود، زیرا ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی شود.
تسکین‌دهنده درد
“لیمو” همچنین باعث تسکین سردردهای معمولی و سردردهای میگرنی می‌شود. برای این منظور می‌توان چند قطره اسانس لیمو را در چند میلی‌لیتر از یک روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط کرد و آن را با استفاده از یک دستمال کتانی بر روی ناحیه مبتلا به درد ماساژ داد.

پاک‌کننده پوست

اگر پوست شما چرب است می‌توان آن را با لیمو که یک ماده قابض است، تمیز کرد. به این ترتیب که یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی پوست می‌شود و از پدید آمدن جوش‌های صورت جلوگیری می‌کند. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها بهتر است هر روز یک محلول تازه درست کنید. مصرف این محلول باعث خشک شدن پوست می‌شود و برای پوست‌های چرب بسیار مفید است، اما در صورت داشتن پوست خشک از مصرف آن خودداری کنید.

ضدشوره و برطرف‌کننده خارش پوست سر

در ذکر یکی دیگر از خواص درمانی لیموترش می‌توان به مفید بودن آن برای برای پوست سر و کاهش شوره سر اشاره کرد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود چند دقیقه بر روی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور کامل بشویید. همچنین آب‌لیمو می‌تواند به عنوان یک تقویت‌کننده مو و ضد خارش، به صورت ماساژ بر روی پوست سر استفاده شود. بعلاوه شست‌وشوی موی چرب با استفاده از آب‌لیمو باعث کاهش چربی آن می‌شود. به این صورت که عصاره حاصل از آبگیری دو عدد لیمو در یک لیتر آب مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می‌شود. همچنین مصرف آن باعث می‌شود موهای طلایی رنگ روشن‌تر شوند.
از سوی دیگر محققان آب‌لیمو را یک ضد ویروس عالی می‌دانند که مصرف آن برای سرماخوردگی شدید بسیار مفید است. بدین منظور یک عدد لیمو را با مقداری نمک میل کنید. در صورت تمایل می‌توان عصاره گرفته شده را در آب رقیق و سپس مصرف کرد.
یک نکته جالب دیگر آنکه برای نرم کردن پوست زبر ناحیه آرنج، آرنجتان را حدود چند دقیقه بر روی یک برش لیموترش فشار دهید.

تقویت‌کننده حافظه

همچنین “لیمو” تقویت‌کننده حافظه است. چند قطره از اسانس لیمو را روی یک دستمال ریخته و از طریق بینی استنشاق کنید. همچنین می‌توان این کار را در مواقعی انجام داد که می‌خواهید چیزی را به یاد بیاورید. مغز شما با استنشاق اسانس لیمو نیروی تازه‌ای بدست خواهد آورد.

آرامش‌دهنده روح

“لیمو” همواره به عنوان یک ماده تسکین‌دهنده روح مطرح بوده است. استشمام رایحه معطر لیمو طی تمرینات تمرکز و تعمق روح بسیار مفید است. برای انجام این کار، کافی است که سه قطره از اسانس لیمو را به یک کاسه حاوی آب گرم افزود و آن را در هوای اتاق قرار دهید. به این ترتیب در طول استشمام رایحه معطر لیمو به یک آرامش مطلوب فکری و روحی دست خواهید یافت.

این مطالب هم ممکن است برای شما جالب باشد : ۱۵ خاصیت عسل طبیعی که باید بدانید – از کجا بفهمیم عسل طبیعی است

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments