قدرت شفابخشی عسل

عسل يک درمان مؤثر براي سرماخوردگي، آنفولانزا ، عفونتهاي تنفسي است و تقويت کننده سيستم ايمني از افسردگي محسوب مي شود.در حالي که مصرف شکر سيستم ايمني از افسردگي را متوقف مي کند عسل با کيفيت مي تواند آن را تحريک به کار نمايد .

در اين جا روش هاي ديگري را براي بهره مندي از قدرت شفا بخشي عسل مطرح مي کنيم .

سوختگي : براحتي عسل را روي سوختگي استعمال کنيد . سوزش آن را آرام مي کند، درد را از بين مي برد و به معالجه سريع و بدون بر جاي گذاشتن اثر کمک مي کند . صرف نظر از مرهم بودن و آنتي بيوتيک بودن عسل ، باکتري ها نيز بسادگي نمي توانند در آن زنده بمانند.

شب ادراري کودکان : يک قاشق چاي خوري از عسل قبل از خوابيدن کمک مي کند که بچه ادرار خود را راحت تر نگه دارد و ترس کودک را آرام مي کند .

بي خوابي : يک قاشق دسرخوري از عسل در يک ليوان شير گرم به خوابيدن کمک مي کند و کارايي شگفت انگيزي دارد.

بيش فعالي: کل مصرف شکر سفيد خود را با عسل جايگزين کنيد . شکر محرکي بدون ارزش هاي غذايي است .اما عسل در بدن ايجاد انرژي کرده و باعث تحريک نيز نمي شود.

خلط بيني شديد: يک قاشق دسرخوري از عسل را در يک لگن کوچک از آب جوش حل نموده و بخور آن را پس از پوشاندن سرتان با يک حوله استنشاق نمائيد. بسيار مؤثر است.

کوفتگي: يک قاشق دسرخوري عسل را در آب ولرم حل کرده يا محلولي از آب و عسل که يک چهارم آن عسل باشد در شيشه ريخته و در يخچال نگهداري کنيد . عسل اصولا از فروکتوز و گلوکز تشکيل شده است بنابراين به سرعت توسط سيستم گوارش جذب مي شود . عسل يک تثبيت کننده طبيعي بي همتاست . در رم باستان پهلوانان براي استقامت بيشتر در رقابت ها و حتي پس از آن به عنوان يک احيا کننده از عسل استفاده مي کردند..

روشن کننده قوي صورت:عسل را با مقدار مساوي از آردجو، مخلوط نموده و به عنوان ماسک روي صورت قرار دهيد . براي نيم ساعت آن را رها کرده و سپس آن را بشوئيد. به عنوان يک سفيد کننده قوي براي جوش ها و ديگر آسيب هاي نا خواسته پوست بسيار عالي است.

سوء هاضمه: عسل را با مقدار مساوي از سرکه سيب مخلوط نموده و با مقدار مناسب آب جهت خوش خوراک شدن رقيق نمائيد. اين محلول همچنين براي مفاصل و تسريع کردن در کاهش وزن بسيار شگفت انگيز است.

حالت دهنده مو : عسل را با مقدار مساوي از روغن زيتون مخلوط نموده و موها را با آن آغشته نمائيد، سر را براي نيم ساعت با يک حوله گرم بپوشانيد ، سپس اين شامپو را از روي سر خود بشوييد ، اين معجون موها و پوست سر را تغذيه مي کند. موهايتان را هرگز به اين خوش حالتي حس نکرده ايد.

گلودرد: اجازه دهيد که يک قاشق چاي خوري از عسل در انتهاي حلقتان ذوب شده و قطره قطره وارد گلويتان شود. براحتي قسمت متورم شده را نرم مي کند .

استرس: محلول عسل و آب آرام کننده است و باعث آرامش زياد در شما مي شود . مي توانيد از محلولي که تقريبا يک چهارم آن عسل باشد استفاده نمائيد .

کم خوني : عسل بهترين عامل غني کننده خون بوسيله بالا بردن ميزان گلوبولها بشمار مي رود. البته هر چه عسل تيره تر باشد حاوي کانيهاي بيشتري است.

به عنوان نگهدارنده در غذاها: اگر شما در دستور پخت کيک و کلوچه هاي خود عسل را جايگزين شکر نماييد ، آنها به دليل خواص آنتي باکتريال عسل، به مدت طولاني تري تازه مي ماند. البته به دليل وجود رطوبت در عسل بايد مايعات موجود در مخلوط خود را تا حدود يک پنجم کاهش دهيد.

شيشه بچه: چهار قاشق چاي خوري از عسل در شيشه ريخته و با آب مخلوط کنيد . اين محلول يک تسکين دهنده بسيار مناسب و يک کمکي مولتي ويتامين است .

اگر مدفوع بچه خيلي شل باشد مقدار عسل را يک دوم قاشق کاهش داده و اگر خيلي سفت است ، يک دوم قاشق افزايش دهيد. (اخطار: هرگز عسل خام را به بچه زير يک سال ندهيد اين براي او بيش از حد غني است. ) در زمان رشد دندانهاي نوزاد نيز عسل را روي دندان استعمال نمائيد. زيرا مي تواند يک مسکن و بي حس کننده ملايم باشد.

پوکي استخوان : تحقيقات نشان مي دهد يک قاشق چاي خوري عسل در هر روز به جذب کلسيم در بدن کمک نموده و باعث جلوگيري از پوکي استخوان مي شود. اين کار به همه افراد بالاي 50 سال توصيه مي شود.

طول عمر: اکثر افراد با طول عمر بالا در جهان افرادي بودند که به صورت مرتب از عسل استفاده مي کردند. يک واقعيت جذاب اين است که زنبورداران در کل جهان به نسبت ساير گروه هاي شغلي کمتر از سرطان يا آرتروز رنج مي برند.

ميگرن: يک قاشق دسر خوري از عسل را در يک نصف ليوان آب ولرم حل کرده و در آغاز حمله ميگرني آن را بنوشيد و اگر لازم شد پس از بيست دقيقه اين کار را تکرار کنيد.

آماس: مقدار مساوي عسل و آب ولرم را با هم مخلوط نموده وقتي که سرد شد به عنوان لوسيون روي آن استفاده نماييد.

شربت سرفه: 170 گرم عسل مايع را با 55 گرم گليسيرين خوراکي و آب دو ليمو مخلوط کرده و خوب بهم بزنيد . اين محلول را در شيشه ريخته ، درب آن را محکم ببنديد و هر زمان که لازم بود استفاده کنيد.

عسل خام ممکن است که رس کند همان گونه که براي بعضي از انواع آن پس از يک هفته و براي بعضي ديگر پس از چند سال اين اتفاق مي افتد.اگر رس کردن عسل شما را آزار مي دهد به سادگي ظرف عسل را داخل آب داغ قرار دهيد(حرارت اين آب در حد جوشيدن نباشد) و به آن اجازه دهيد تا زماني که دوباره به حالت مايع بازگردد در اين ظرف باشد.

منبع :سايت نچرال نيوز- کلي جويس نف

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments