You are currently viewing عسل و چای سبز

عسل و چای سبز

عسل و چای سبز : تحقیقات نشان داده اند ملتهایی که به صورت روزمره چای سبز می نوشند از ابتلا به برخی بیماریهای قلبی ، عروقی، فشارخون، پوسیدگی دندان و حتی برخی از سرطانها در امان هستند . خواص عسل نیز بر کسی پوشیده نیست در این نوشته بررسی خواص معجون عسل و چای سبز می پردازیم .

عسل و چای سبز

تاکنون ۳۰۰ ماده فعال در چای سبز شناخته شده که در بین آنها میتوان از : ویتامین ها : B2. B. A. B12 مواد معدنی : کلسیم ، منیزیم، فلورید مواد عالی : مس، نیکل، روی و … نام برد. کافئین هم از مواد مهم در چای سبز است اما به به اندازه ای که در قهوه موجود است و این یکی از دلایل برتری چای سبز به قهوه است.

برخی از این مواد را شما در سیب، زردآلو، انگور، هویج، گوجه فرنگی و شکلات هم میتوانید پیدا کنید اما با نوشیدن چای میتوان بدون ترس از کالری این مواد را به بدن رساند . من به دوستانی برخورد کرده ام که از مزه و یا اثرات چای سبز آنچنان خاطره خوشی نداشته اند. روش استفاده نهایی از چای سبز هم با چای سیاه تفاوت دارد . چای سبز را میتوانیم همانگونه که چینی و ژاپنی ها مینوشند بنوشیم و از مزۀ خوب آن لذت ببریم .

طرز تهیه : آب را در ظرف مناسبی میجوشانیم و چند برگ چای سبز و مقداری دارچین در فنجان ریخته و بعد از به جوش آمدن آب و کم شدن دمای آن در فنجان ریخته و یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا جائیکه عسل در چای ما حل شود .

عسل و چای سبز

در صورت نبودن عسل میتوانید از نبات برای شیرین کردن چای استفاده کنید . نکته ۱ : از آب داغ به هیچ عنوان برای چای سبز استفاده نکنید. بعد از اینکه درجه حرارت چای به ۸۰ درجه رسید آنرا روی چای میریزیم .
نکته ۲ : برگهای چای نباید بیشتر از یک الی دو دقیقه در آب بمانند زیرا رنگ ، مزه و خاصیت خود را در حرارت از دست میدهند .
نکته ۳ : مزۀ آنرا میتوانید با افزودن گیاهان دیگر بهتر کنید مثلاً چوب دارچین، دانه هل، بهارنارنج و …
نکته ۴ : در صورتی که مایل به شیرین کردن آن هستید میتوانید از عسل ، کاکائو و یا نبات استفاده کنید.

عسل و چای سبز

تفاوت چای سبز و سیاه : این دو گیاه در اصل یکی هستند اما فرایند تولید چای سیاه به گونه ای دیگر است.
برگهای چای سیاه طی روشهای خاص تخمیر و سپس خشک میشوند اما برگهای چای سبز پس از چیدن خشک میشوند . عدم تخمیر موجب میشود که تقریباً بیشتر مواد طبیعی به همان مقدار در برگهای چای باقی بمانند .

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
3 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سارابانو
12 سال گذشته

مطلب خوبی بود . اما کاش با ذکر نام نویسنده اصلی مقاله به قانون اخلاقی “کپی رایت” احترام میگذاشتید.
این مطلب رو شما /در بعضی جاها حتا کلمات و جملات رو هم تغییر نداده اید/ از مقاله استاد “علا پیشرو” برداشته اید که در ماهنامه هنر آشپزی نوشته اند.
بازهم ممنون.ولی به این کار در آینده فکر کنید

13 سال گذشته

همیشه چای خوش عطر و طعم شمال، اونم چای طبیعی بخورید