You are currently viewing عسل و لثه و دندان
عسل و لثه و دندان

عسل و لثه و دندان

عسل و لثه و دندان

قندهای عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندانها هیچ صدمه نزده بلکه میتواند انها را سفید و لثه ها را محم سازد. پروفسور واکسور گستوف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان مینماید که برای دندانها مضر است.

ولی عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع انتی بیوتیک طبیعی است هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندانها را ضد عفونی مینماید. به همین جهت مصرف ان برای دندان ها )مخصوصا اطفال( نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید نیز میباشد.

عسل و لثه و دندان

ایده آل کلینیک

مک لدان پزوهشگر امریکایی معتقد است که چای حاوی فلورین بوده و داروی موثر جلوگیری از فساد دندان میباشد.مشروط بر اینکه با عسل نوشیده شود. اگر چای با قند یا شکر نوشیده شود این خاصیت از بین میرود. به همین دلیل است که اکثر دانشمندان روسی از جمله راف شیرین کردن چای با عسل را به جای قند توصیه میکند .

فیلیپس محقق امریکایی معتقد است که دادن یک قاشق چای خوری عسل به کودکان در شیشه انها مانع پوسیدگی دندانهای انها میشود.

جهت محکم نمودن لثه ها عسل را با سرکه انگور مخلوط کرده و بر لثه ها می مالند و ماساز میدهند. تکرار این عمل چند بار در روز چرک لثه ها را زایل و گوشت به مرور ترمیم میابد.

عسل و لثه و دندان

عسل و لثه و دندان
عسل و لثه و دندان

درمان عفونت لثه با عسل

بسیاری از دانشمندان و محققان در حال تولید خمیر دندان های آغشته به عسل رقیق شده به عنوان دهان شویه هستند. در حالی که این نوآوری هنوز در دست اجرا است، می توانید برای درمان عفونت دندان و لثه به دنبال داروهای خانگی زیر در مورد عسل باشید:

برای درمان عفونت لثه، دهان خود را هر روز با آب ولرم و دو قاشق چای خوری عسل بشویید. برای رها شدن از باکتری موجود در لثه خود، تا چند روز این روش درمانی را ادامه دهید. مخلوطی از لیمو و عسل را روی لثه ها بمالید تا عفونت کاهش یابد و به مرور زمان بهبود پیدا کند. یا به راحتی به مدت ۱۰ دقیقه عسل را روی لثه ها ماساژ دهید. تفاوت قابل توجهی در عفونت لثه خود مشاهده خواهید کرد. جدا از داروهای ذکر شده در بالا، شما همیشه باید بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید. برای حفظ سلامت لثه باید دندان های خود را به درستی مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید.

عسل و لثه و دندان

عسل درمانی در درمان دندان درد و تقویت لثه

  1. جهت تسکین دندان درد و تقویت لثه، عسل را با سرکه سیب مخلوط نموده و هر روز صبح و شب غرغره کنید، بهتر است لثه را نیز با آن ماساژ دهید.
  2. توصیه شده است جهت تقویت لثه ها، عسل طبیعی را با سرکه انگور مخلوط نموده و بر لثه ها بمالند و سپس لثه های ماساژ داده و این عمل را چند بار در روز تکرار نموده تا چرک ها را از بین برده و باعث ترمیم لثه ها بشود.
  3. برای درمان ورم لثه، موم عسل را مانند آدامس جویده و سپس موم را بیرون بیندازید.
  4. برای رفع بوی بد دهان، موم عسل را مانند عسل جویده و مقداری عسل را در آب حل کرده و صبح و شب غرغره نمایید.
  5. برای از بین بردن جرم دندان و تقویت لثه یک قسمت عسل، یک قسمت سرکه سیب و یک قاشق آرد عدس را مخلوط کرده سپس دندان ها را مسواک نمایید
  6. مصرف عسل همراه شیر، آب یا زرده تخم مرغ غذای مناسبی است مخصوصا برای کسانی که جراحی فک، دهان و دندان داشته اند.
  7. نوشیدن چای ولرم همراه عسل باعث محکم شدن دندان می شود و بخاطر وجود فلورین از فساد دندان جلوگیری می کند.
  8. برای جلوگیری از خراب شدن دندان کودکان، شیر آن ها را با عسل شیرین نمایند. نباید در روز بیشتر از یک قاشق مرباخوری مصرف گردد
  9. مصرف گرده گل به همراه عسل از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.
  10. برای از بین بردن جرم دندان، عسل را با سرکه مخلوط کرده و دندان ها را مسواک کنید.

تذکر: عسل برای کودکان زیر یک سال به هیچ وجه مناسب نمی باشد.

مطلب عسل و لثه و دندان برای شما مفید بود ؟ سوال یا نظری داشتید در بخش نظرات بنویسید همچنین توصیه میکنم این مطالب را هم بخوانید : عسل و دندانسودمندی مصرف موم عسل برای دندانعسل برای نفخ شکم

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
2 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
r
12 سال گذشته

لطفا منبع خبر را ذکر کنید.