You are currently viewing روش مراقبت از پوست خشک
روش مراقبت از پوست خشک | روتین مراقبت از پوست خشک

روش مراقبت از پوست خشک

روش مراقبت از پوست خشک | روتین مراقبت از پوست خشک

روتین پوست خشک برای پوست خشک چه کنیم؟

اغلب پوست خیلی خشک می شود که سبب ایجاد تشویش و ناراحتی می شود. پوست خشک همواره خود یک موضوع جدی نیست ولی چنانچه به آن توجه و رسیدگی نکنید می تواند مشکل ساز شود و عارضه های بسیاری را از خود بجا بگذارد. یکی از بهترین روش های رفع مشکلات پوستی از جکله خشکی پوست، خرید محصولات مراقبت از پوست مناسب با نوع پوست و صورت شما می باشد.

روش مراقبت از پوست خشک
روش های مراقبت از پوست خشک

در اکثر موارد این مسائل حاصل از عواملی چون هوای گرم یا سرد، رطوبت هوا و نرسیدن آب لازم به پوست می باشد. جهت بهبود و التیام پوست می توانید امور بسیاری انجام دهید من جمله بکارگیری از کرم های مرطوب کننده و استفاده نکردن از مواد شوینده و صابون ها که پوست شمار دستخوش خشکی می کند.


یکی از بهترین راهکار های درمان پوست خشک استفاده از ماسک صورت شب می باشد. با این روش، آبرسانی پوست در طول شب به بهترین شکل صورت می گیرد.
ولی اغلب اوقات این عوارض حاد می شوند و با هیچ روشی هم معالجه نمی شوند. در این موارد امکان دارد به متخصص پوست احتیاج پیدا کنید. جهت شناسایی دلیل تشدید خشکی پوست و راهکار های مراقبت و نگهداری از آن لازم است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روتین پوست خشک برای پوست خشک چه کنیم؟

برای مراقبت از پوست خشک بهتر است روتین مناسب با این نوع پوست را انجام دهید. روتین پوست خشک می تواند به آبرسانی همه عارضه ها و نشانه های خشکی را از روی پوست شما بردارد و بهبودی و تندرستی را به پوست شما هدیه دهد. روتین پوست خشک عبارت است از:

• از آب ولرم استفاده نمایید.

چنانچه خیال می کنید که جهت مراقبت از این نوع پوست مناسب ترین راه استفاده از آب گرم است کاملا در اشتباه هستید. آب گرم می تواند چربی های لازم پوست را حذف کند و باعث خشکی پوست شما شود بدین علت است که مناسب ترین روش شستن پوست خشک ، شستن با آب ولرن می باشد.

• جهت تمیز کردن پوست خود، محصولات قوی بکار ببرید.

چنانچه پوست شما خشک می باشد حایز اهمیت است که محصولات پاکسازی پوست را بکار ببرید که برای شرایط شما مناسب هستند. لازم است جهت پاک کردن پوست یک نوع پاک کننده عدم نیاز به شستن را تهیه نمایید و آرایش خود را با این محصول قوی پاک کنید.

روتین پوست خشک  برای پوست خشک چه کنیم؟
روتین پوست خشک برای پوست خشک چه کنیم؟

• هر هفته لایه برداری لایه برداری کنید.

از روتین های مراقبت از پوست خشک می توان به لایه برداری اشاره کرد. روی پوست معمولا سلول های مرده ایجاد می شود و سبب صدمه به بافت پوست و تیره شدن آن می شوند. برای این کار بهتر است هر هفته لایه برداری نمایید. برای پوست خشک بهتر است از اسکراب استفاده نمایید.

از مرطوب کننده روی پوست خشک استفاده کنید.

از روتین های مراقبت از پوست خشک استفاده مرتب از مرطوب کننده می باشد. بهترین موقع جهت بکارگیری مرطوب کننده ها پس از پاکیزه کردن پوست و موقعی که پوست هنوز دارای رطوبت است. در این صورت پس از حمام یا شستشوی پوست خود به جای خشک نمودن آن با حوله مرطوب کننده بکار ببرید.

روش های مراقبت از پوست خشک

زمانی که در خصوص پوست حرف می زنیم غیر ارادی به فکر روش هایی جهت مراقبت و نگهداری از پوست هستیم، ولی بایستی بدانید مراقبت از پوست خشک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه چند تکنیک خارق العاده جهت برطرف نمودن مسائل و مشکلات خشکی پوست آورده شده است که به آنها می پردازیم:

• شستن زیاد پوست سبب خشکی پوست می شود. پس بهتر است روزانه زیاد پوست را شستشو ندهید.

• یکی از روش های مراقبت از پوست خشک بدین صورت است زمانی که دستمال پاک کننده آرایش بکار می برید به علت داشتن الکل در این محصول سبب خشک شدن پوست می شود. در این صورت بعد از بکارگیری از آن ها پوست خود را حتما با یک پاک کننده ملایم شستشو دهید تا بدین صورت بتوانید از پوست خود مواظبت کنید.

• معمولا اکثر صابون ها، در صورتی که جهت مراقبت از پوست خشک پی ریزی و ایجاد شده اند به علت قلیایی بودن ، خیلی فوری بعد از بکارگیری سبب خشکی پوست می شوند. در این صورت لازم است جهت مراقبت از این نوع پوست صابون کمتری بکار ببرید و بکارگیری از شامپو های بدن جهت شستشو را جایگزین کنید.

روش های مراقبت از پوست خشک
روش های مراقبت از پوست خشک

• با چشم پوشی از خشکی پوست ، زیبایی و جذابیت شخص از بین می رود بدین علت مراقبت از خشکی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

• از دیگر روش های مراقبت از پوست خشک استفاده از آب ولرم می باشد .

کرم برای پوست خشک

آیا می توان با بکارگیری از کرم های مرطوب کننده به مراقبت از پوست خشک پرداخت؟ یکی از وظایف این نوع کرم بازگرداندن رطوبت از بین رفته پوست می باشد.
پوست خشک نسبت به سایر پوست های دیگر بیشتر در معرض از دست دادن رطوبت است. در این صورت بایستی از کرم های مرطوب کننده حتما استفاده شود. برای پوست های خشک بهتر است از لوسیون های نرم کننده و کرم های مرطوب کننده استفاده شود.

روش مراقبت از پوست خشک | روتین مراقبت از پوست خشک
روش مراقبت از پوست خشک | روتین مراقبت از پوست خشک


انواع پوست

برای مراقبت از پوست و صورت ابتدا باید پوست خود را بشناسید. پوست انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت :

• پوست معمولی

این نوع پوست نه چرب است نه خشک و مناسب ترین نوع پوست می باشد. این گونه پوست نه همانند پوست خشک دستخوش چین و چروک و پیری زودرس می شود نه مانند پوست چرب دستخوش جوش می شود. راه های مراقبت از این نوع پوست شامل دوری از نور خورشید، بکارگیری مرتب ضد آفتاب ، پرهیز از شستن پوست با آب خیلی گرم و بکارگیری مرطوب کننده های ملایم می باشد.

• پوست چرب

در نظر اول همواره شامل منافذ باز بسیار می باشد. جوش های بسیاری در نواحی بینی و گونه ایجاد می شود. ظاهر این نوع پوست ها براق می باشد.افراد از چرب شدن بیش از اندازه پوست و احتیاج به شستن زیاد پوست شاکی هستند. راه های مراقبت از این نوع پوست ها شامل بکارگیری پاک کننده های مطلوب پوست، بکارگیری کرم های رطوبت رسان بدون چربی ، بکارگیری مکرر از اسکراپ و بکارگیری ضد آفتاب بدون چربی می باشد.

• پوست خشک

این نوع پوست ها در نظر اول تیره،مات و کدر می باشند. حاوی منافذ خیلی ریز هم نمی باشد. سن پوست شخص با سن او هماهنگ نیست. راه های مراقبت از پوست خشک شامل بکارگیری از پاک کننده های مناسب این نوع پوسا، بکارگیری آبرسان دور چشم، بکارگیری رطوبت رسان قوی، بکارگیری ضدآفتاب و… می باشد.

• پوست مختلط

یکی از انواع پوست ، مختلط می باشد. این پوست همانطور که نامش پیداست ترکیبی از پوست چرب و خشک می باشد. راه های مراقبت این نوع پوست بدین صورت است که برای بخش های چرب بایستی از محصولات ویژه پوست چرب بایستی استفاده کرد و برای بخش های خشک بایستی از محصولات پوست خشک استفاده کرد.
مراقبت از پوست خشک نیازمند استفاده از محصولات مراقبتی دارد. انواع محصولات مراقبتی و تقویتی پوست و صورت را می توانید با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی نیروان تهیه نمائید.

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments