You are currently viewing بو دادن گردو
بو دادن گردو

بو دادن گردو

بو دادن گردو

بو دادن گردو که به آن برشته کردن گردو یا کباب کردن یا سرخ کردن گردو هم گفته می شود روشی است برای تقویت طعم گردو . خواص بی نظیر گردو برای همه مشخص است اما برخی افراد خیلی از طعم مغز گردوی خام خوششان نمی آید برای همین در اینجا روشی را به شما آموزش میدهیم که گردو طعم دار درست کنید و یا طعم گردوی خام را تقویت کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

دو روش کلی برای بو دادن گردو در فر و یا رو اجاق گاز را به شما آموزش میدهیم که با این روشها میتوانید گردوی برشته تهیه کنید این مغز گردوی برشته را می توانید به سالاد اضافه کنید به عنوان میان وعده مصرف کنید یا در غذاها و خورش های خود استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید : سفید کردن گردو

مواد لازم برای بود دادن گردو

مغز گردو : یک فنجان ، زمان لازم برای انجام این کار با توجه به روش کار متفاوت است ( بین 2 تا 10 دقیقه ) نکته ای که وجود دارد این است که در زمان کار باید کاملا حواستان به مغز گردو ها باشد چرا که ممکن است در یک دقیقه گردو ها بسوزند! (چیزی شبیه پیاز داغ!!)

کره یا روغن پخت و پز : البته اینکه کره یا روغن به گردو ها بزنید دلبخواهی هست بدون روغن هم میتوانید گردو ها بو بدهید اما اگر بخواهید گردو ها طعم دار هم بکنید لازم است ازروغن یا کره استفاده کنید.

روش اول : بو دادن گردو روی اجاق گاز

بو دادن گردو
بو دادن گردو


روش اول یا روش بود دادن مغز گردو روی اجاق گاز روش راحت تر سریعتری هست .

یک ماهیتابه ترجیحا نچسب بر دارید رو روی اجاق گاز بگذارید وقتی ماهیتابه داغ شد شعله گاز را کم کنید و مغز گردو ها را درون ماهی تابه بریزید. بطور مرتب مغز گردو ها را هم بزنید تا خوب بپزند و برشته شوند اگر حس کردید گردو ها ممکن است به ظرف بچسند میتوانید کمی روغن پخت و پز یا کره ذوب شده به آن اضافه کنید البته خیلی کم .

بعد از حدود 2 تا 5 دقیقه کم کم بوی خوبی از گردو به مشام می رسد و رنگ گردو ها تیره میشود و این یعنی گردوی شما پخته و بو داده شده است ! در این زمان باید گاز را خاموش کنید باز هم کمی مغز گردو ها را هم بزنید تا خنک بشوند. و سپس از خوردن این مغز ها خوشمزه لذت ببرید!

روش دوم بو دادن گردو : در فر

بو دادن گردو در فر
بو دادن گردو در فر

فر را در دمای 350 درجه سانتی گراد گرم کنید . سطح سینی فر را کمی چرب کنید یا کاغذ روغنی بیاندازید مغز گردو ها را روی سطح سینی پخش کنید طوری که روی هم قرار نگیرند . حدود 7 تا 10 دقیقه سینی را در فر بگذارید مغز گردو بوداده شما آماده است . میتوانید در زمان 5 دقیقه یکبار مغز گردو ها را زیر و رو کنید.

البته باید حواستان به مغز گردو ها باشد و اگر زودتر رنگشان تیره شد و بویش به مشامتان رسید زودتر از فر درشان بیاورید و یا اگر هنوز رنگشان تیره نشده بود بیشتر درون فر بگذاری بمانند. وقتی مغز گردو های بوداده را از فر در میاورید زمانی که گرم هستند آنها را روی هم نریزید چرا که به هم میچسبند اجازه دهید همانطور جدا از هم خنک شوند بعد آنها را در ظرف بنگهداری بریزید.

خرید مغز گردو ایرانی

نکات بو دادن گردو

نتیجه : این دستور برای یک فنجان گردو گفته شد که برای 4 نفر یا 4 وعده کافی است واضح است که میتوانید برای افراد یا وعده بیشتر از 2 یا 3 فنجان گردو استفاده کنید.

نگهداری : گردوی خام یا بو داده را به مدت یک سال میتوانید در یخچال یا فریزر نگه داری کنید در بیرون از یخچال بخصوص گردوی بو داده زود خراب می شود. اگر حس کردید گردی شما بو یا طعم بدی دارد دیگر مصرفش نکنید!

طعم دار کردن گردو

حالا که بو دادن یا برشته کردن گردو را یاد گرفتید وقت آن است مزه دار کردن یا طعم دار کردن گردو را برای شما توضیح بدهم . مزه دار یا طعم دار کردن گردو باعث می شود مغز گردوهایی بسیار خوشمزه داشته باشیم. از گردوی نمکی گرفته تا … انواع طعم های مختلف.

برای مزه دار کردن گردو از مغز گردو های سالم تر استفاده میکنیم مغز های خرد یا دندانه ای خیلی برای این کار مناسب نیستن.

گردو نمکی

مغز گردو را با روغن زیتون یا کره ذوب شده و کمی نمک مخلوط می کنیم. گردو نمکی یکی از خوشمزه ترین طعم های گردوست و تقریبا همه می پسندند کره باعث میشود گردو به تابه نچسبد. بعد از اینکه گردوها را با نمک و کرده مخلوط کردیم آنها را با یکی از دو روش بالا بو می دهیم!

گردو رزماری

بو دادن گردو
بو دادن گردو

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه نچسب گرم کنید. 2 فنجان گردو و ½ قاشق چای خوری رزماری خشک پودر شده اضافه کنید. حدود 8 دقیقه با حرارت کم برشته کنید.

گردو لیمو سیر

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کره را در یک ماهیتابه نچسب گرم کنید. 2 فنجان گردو ، ½ قاشق چای خوری پودر لیمو و کمی پودر سیر اضافه کنید. روی گاز یا داخل فر بو بدهید.

گردوی کبابی

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه نچسب گرم کنید. 2 فنجان گردو ، ½ قاشق چایخوری زیره ، ⅛ قاشق چایخوری پودر چیلی ، ⅛ قاشق چایخوری فلفل قرمز و کمی میخک به آن اضافه کنید. مرحله بعدی بودن مغز گردو به یکی از دو روشی که در بالا گفتیم هست.

گردو ادویه دار

1 قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه ای نچسب داغ کنید. 2 فنجان گردو ، 2 قاشق غذاخوری شکر آسیاب شده ، ½ قاشق چایخوری پودر دارچین ، ⅛ قاشق چایخوری پودر میخک و ⅛ قاشق چایخوری پودر فلفل دلمه ای را اضافه کنید. مغز گردو ها رو بو میدهیم.

بو دادن گردو
بو دادن گردو

نکته : شما میتوانید با توجه به علاقه و ذائقه خود طعم ها و ادویه های دیگر را نیز امتحان کنید.

فیلم آموزش طعم دار کردن گردو
در این فیلم یک روش ساده برای طعم دار کردن گردو با استفاده از ادویه آموزش داده شده است . شما میتوانید به جای ادویه هایی که در فیلم گفته میشود هر ادویه دوست داشتید استفاده کنید

منبع : نوگردکان

آیا شما تا به حال مغز گردو بو داده اید ؟ حتما نظر یا تجربه تون رو در قسمت نظرات بنویسید سوالی هم داشتید بنویسید که جواب بدیم.

بو دادن گردو
بو دادن گردو

روش های بو دادن گردو یا برشته یا کباب کردن گردو به همراه آموزش روش طعم دار و مزه دار کردن گردو به روشی آسان و در منزل مغزگردو خوشمزه تهیه کنید

نوع: Appetizer, Snacks, پیش غذا ، میان وعده

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: بو دادن گردو

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 654

زمان آماده سازی: PT10M

زمان پخت و پز: PT10M

زمان کل: PT20M

نام ویدیو دستورالعمل: طعم دار کردن گردو

توضیحات ویدئو: در این فیلم یک روش ساده برای طعم دار کردن گردو با استفاده از ادویه آموزش داده شده است . شما میتوانید به جای ادویه هایی که در فیلم گفته میشود هر ادویه دوست داشتید استفاده کنید

تصویر بندانگشتی دستورالعمل: https://hezargiah.com/wp-content/uploads/2022/03/walnut-roast-and-taste-1-300x300-1.webp

https://www.aparat.com/v/jcbrp/

اجزاء دستورالعمل:

  • گردو
  • نمک و فلفل و ادویه

راهنمای دستورالعمل: بو دادن گردو: یک ماهیتابه ترجیحا نچسب بر دارید رو روی اجاق گاز بگذارید وقتی ماهیتابه داغ شد شعله گاز را کم کنید و مغز گردو ها را درون ماهی تابه بریزید. بطور مرتب مغز گردو ها را هم بزنید تا خوب بپزند و برشته شوند اگر حس کردید گردو ها ممکن است به ظرف بچسند میتوانید کمی روغن پخت و پز یا کره ذوب شده به آن اضافه کنید البته خیلی کم . طعم دار کردن: مغز گردو را با روغن زیتون یا کره ذوب شده و کمی نمک مخلوط می کنیم. گردو نمکی یکی از خوشمزه ترین طعم های گردوست و تقریبا همه می پسندند کره باعث میشود گردو به تابه نچسبد. بعد از اینکه گردوها را با نمک و کرده مخلوط کردیم آنها را با یکی از دو روش بالا بو می دهیم!

امتیازدهی ویرایشگر:
4.99
5 1 vote
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سمیرا
2 سال گذشته

خیلی ممنون مطلب خوبی بود