You are currently viewing ازدواج خود را بدون طلاق توافقی و در طول فاصله گرفتن بازسازی کنید
طلاق توافقی

ازدواج خود را بدون طلاق توافقی و در طول فاصله گرفتن بازسازی کنید

اگر همسرتان تصمیم به ترک زندگی مشترک گرفته است یا قبلاً آن را ترک کرده، ممکن است به نظر پایان راه ازدواج شما باشد. اما ناامید نشوید اگر نمی‌دانید چگونه ازدواج خود را در طول جدایی بازسازی کنید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید زیرا هنوز هم می‌توانید مسیر خود را به سوی یک ازدواج شاد و هماهنگ بسازید.

آیا فاصله گرفتن و مدتی تنها شدن می تواند یک ازدواج را نجات دهد؟
بستگی دارد. می توانید از این فرصت دور از همسرتان برای بهتر شدن رابطه زناشویی خود استفاده کنید یا باعث دور شدن شما از یکدیگر شود.
بسیاری از زوج های متاهل به صورت دوستانه و متقابل مانند طلاق توافقی توافق می کنند که در صورت داشتن مشکلات زناشویی از هم جدا شوند. آیا این یک حرکت هوشمندانه است؟ آیا واقعاً می توانید ازدواج خود را با جدایی نجات دهید؟

شاید فکر کنید که جدایی آخرین کار است که در نهایت به طلاق توافقی ختم می شود. لازم نیست.
این کاری است که در طول جدایی انجام می دهید که مهم است. بنابراین، بهتر است بدانید که چگونه در طول جدایی ازدواج خود را بازسازی کنید تا بتوانید با با یکدیگر و قوی تر از همیشه باشید.

طلاق توافقی
طلاق توافقی

چگونه ازدواج خود را در طول جدایی و فاصله گرفتن می توان بازسازی کرد

جدایی آزمایشی همان چیزی است که بسیاری از مشاوران ازدواج معمولاً از آن به عنوان یک دوره جدایی کوتاه مدت یا بلندمدت یاد می کنند که زوج ها خود را در معرض آن قرار می دهند. زمانی است که همسران زمانی را جدا از هم می گذرانند تا به یکدیگر فرصت دهند تا در مورد مشکلات ازدواج فکر کنند.
از این زمان دور از یکدیگر به عنوان فرصتی برای احیای ازدواج خود استفاده کنید. این نکات را دنبال کنید تا در این مرحله سخت به شما کمک کند.

در تماس باش

وقتی از نظر فیزیکی از یکدیگر جدا هستید، نمی دانید که دیگری چگونه است. به همین دلیل است که باید خطوط ارتباطی خود را حتی زمانی که از هم جدا هستید باز نگه دارید. اگر ارتباط خود را به طور کامل قطع کنید، ممکن است همسرتان بخواهد حتی بیشتر از شما فاصله بگیرد.

هنگامی که با شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کنید، با او بحث نکنید و از او انتقاد نکنید. اگر این کار را انجام دهید، فقط تصمیمتان برای جدایی را تایید می کند. در واقع، ممکن است به عنوان آخرین کار در تصمیم او برای طلاق توافقی عمل کند. شما نمی خواهید با همسرتان دشمنی کنید. درعوض، به آنها بفهمانید و این احساس را به او بدهید که چه چیزی را از دست داده است.

در مورد مسائل زناشویی فکر کنید

این مورد علت اصلی است که همسران وقت خود را جدا از هم میگذرانند تا بتوانند در مورد مسائلی که خاطرشان را در ازدواج آزار می دهد فکر کنند. اگر تصمیم گرفته اید زمانی را دور از یکدیگر بگذرانید، روی مسائلی که دارید کار کنید. وقتی دائماً نزدیک به یکدیگر هستید، هنگام نزدیک شدن به مشکلات خود در رابطه زناشویی، بی طرف بودن ممکن است دشوار باشد. اما وقتی از هم دور هستید و با ذهن روشن فکر می کنید، می توانید وضعیت را واضح تر ببینید.

همچنین فرصتی برای شماست تا کمی به خودتان فکر کنید. به این فکر کنید که وقتی مسائل خاصی به وجود می آیند چگونه واکنش نشان می دهید. آیا چیزی وجود دارد که بخواهید در رفتار خود تغییر دهید؟ آیا جنبه های خاصی از رفتار شما بر مشکل افزوده است و سبب بزرگتر شدن مشکلاتتان شده است؟ اینها تنها تعدادی از مواردی است که باید در مورد آنها فکر کنید.

میل خود را برای آشتی در میان بگذارید

هنگامی که در طول جدایی با همسرتان ارتباط برقرار می کنید، فقط کارهایی که انجام می دهند را بررسی نکنید. از این فرصت استفاده کنید تا به او بفهمانید که از این جدایی چه انتظاری دارید. اگر می خواهید آشتی کنید، آنها را در جریان بگذارید.

اگر می خواهید بعد از جدایی و فاصله با او آشتی کنید، تا زمانی که از هم جدا هستید به او اطلاع دهید. مهم است که او را از نیت خود آگاه کنید تا امید خود را از دست ندهند. به او زمان بدهید تا تصمیم بگیرد که آیا او نیز همان چیزی را میخواهد که مد نظر شما است یا خیر.
اگر او مایل به آشتی ست، می توانید با گفتن اینکه شما هم همین را می خواهید او را تشویق کنید.

بازسازی ازدواج در طول جدایی
بازسازی ازدواج در طول جدایی

در رابطه نیازمند نباشید

جدا شدن از همسرتان ترسناک است. همیشه این احتمال وجود دارد که از اوقات دوری خود لذت ببرند و به دنبال طلاق باشند.
با این حال، اکنون زمان نیاز نیست. ارتباط با همسرتان در این دوران مهم است، اما سعی کنید به فضای او نیز احترام بگذارید. آنها را چندین بار در روز با پیام بمباران نکنید. شما نمی خواهید آنقدر نیازمند جلوه کنید که از آنها التماس کنید که به زندگی شما برگردند.
در عوض، خود را فردی با اعتماد به نفس و مستقل جلوه دهید. کاری کنید که آنها احساس کنند تصمیم آنها در دست آنهاست و شما به آن احترام می گذارید.

عجله نکند

هیچ قانون طلایی در مورد اینکه جدایی چقدر باید طولانی یا کوتاه باشد وجود ندارد. می تواند به کوتاهی سه ماه یا تا یک سال طول بکشد. راحت باشد. شما نمی خواهید ناگهان به هم برگردید و دوباره همان مشکلات را پشت سر بگذارید.
مطمئن شوید که از زمان دوری از یکدیگر عاقلانه استفاده می کنید تا رشد کنید و رابطه خود را بهبود بخشید.

به مشاور ازدواج به طور جداگانه مراجعه کنید

مشاوران ازدواج زیادی وجود دارند که به صورت جداگانه به زوجین مشاوره می دهند. این یک راه عالی برای نجات ازدواج خود در طول جدایی است.
برای اینکه ازدواج به نتیجه برسد، دو فرد در آن رابطه باید از نظر عاطفی و روانی سالم باشند. هنگامی که به یک مشاور یا درمانگر ازدواج مراجعه می کنید، این فرصت را خواهید داشت که هر مشکلی را در رفتار خود شناسایی کنید. وقتی مشکلاتی در زندگی مشترک شما وجود دارد، سرزنش همسرتان آسان است. با این حال، شما همچنین می توانید دلیلی برای ایجاد مشکل در ازدواج خود باشید. حتما روی آن هم کار کنید.

تصمیم گرفتن

اگر فکر می کنید که ازدواج شما ارزش وقت گذاشتن ندارد و اصلاح نمی شود، وقت خود را تلف نکنید و عذاب خود را طولانی نکنید. شما باید به جای تلف کردن وقت یکدیگر، اکنون تصمیم بگیرید. از سوی دیگر، اگر فکر می کنید که ازدواج شما ارزش پس انداز دارد، باید مراحلی را که برای بازسازی ازدواج خود نیاز دارید ترسیم کنید.

با بلاتکلیفی، فرصت انجام کارهایی را که باعث خوشحالی او می شود، از خود و همسرتان سلب می کنید. هرگز نباید فقط به خاطر ترس از طلاق توافقی در یک ازدواج بمانید. این بدترین دلیل برای ماندن است. در عین حال، شما باید در مورد دیدگاه خود نسبت به ازدواج خود واقع بین باشید. ارزشش را ندارد اگر شما تنها کسی هستید که برای نجات ازدواج خود می جنگید.

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments