You are currently viewing چگونه مغز گردو را سفید کنیم
چگونه مغز گردو را سفید کنیم

چگونه مغز گردو را سفید کنیم

در این نوشته به این موضوع میپردازیم که چگونه مغز گردو را سفید کنیم

چرا مغز گردو را سفید کنیم ؟

قبل از اینکه بگوییم چگونه مغز گردو را سفید کنیم ببینیم اصلا چرا باید این کار را انجام دهیم .مغز گردو سفید جذاب تر است و طرفداران بیشتری دارد و همین موضوع تقاضای بالا باعث شده قیمت مغز گردو سفید گرانت هم باشد و افراد حاضرند مبلغ بیشتری برای آن بپردازند. هر چند قیمت مغز گردو سفید از مغز گردو تیره بیشتر است، اما این به معنای بهتر بودن کیفیت آن نیست ! کیفیت مغز گردو با توجه طعم مزه و میزان چرب بودن گردو مشخص می شود اما به هرحال رنگ ظاهر هم عامل تعیین کننده ای در خرید هست !

بهترین زمان مصرف گردو

چگونه مغز گردو را سفید کنیم؟

در این نوشته 2 روش برای سفید کردن مغز گردو به شما آموزش میدهیم که با استفاده از آنها میتوانید گردو های با رنگ تیره را سفید کنید!

نکته : رنگ سفید یا تیره مغز گردو مربوط به پوست روی آن است و اگر این پست را برداریم مغز گردوی سفید از زیر آن نمایان می شود! این روشها بر اساس همین موضوع می باشند.

روش صنعتی سفید کردن مغز گردو

روش اول که با استفاده از ماشین‌ های صنعتی در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی مواد غذایی استفاده می شود. مغز گردو در دستگاه ریخته میشود و این دستگاه ها پوست رویی مغز گردو را بر می دارد و مغز گردوی سفید به ما می دهد . اگر حجم گردویی که میخواهید سفید کنید زیاد این روش را می توانید استفاده کنید.

روش خانگی سفید کردن مغز گردو

برای سفید کردن مغز گردو در خانه و برای مقادیر کم باید از این روش استفاده کنید در این روش :

1- مقداری آب گرم را در ظرفی بریزید مغز گردو ها را به آن اضافه کنید کمی به آن زمان بدهید

چگونه مغز گردو را سفید کنیم
چگونه مغز گردو را سفید کنیم

2- سپس آنرا آبکش کنید

چگونه مغز گردو را سفید کنیم
چگونه مغز گردو را سفید کنیم

3- بعد به راحتی با دست اقدام به جدا کردن پوست روی مغز گردو ها بکنید تا مغز سفید گردو از زیر پوست بیرون بزند ! با این کار مغز گردو کاملا سفید به دست می آورید.

چگونه مغز گردو را سفید کنیم
چگونه مغز گردو را سفید کنیم

اگر دوست داشته باشید میتوانید به آب گرمی ، کمی نمک هم اضافه کنید.

چرا مغز گردو سیاه می‌شود؟
عوامل مختلفی باعث سیاه شدن مغز گردو می شود مهمترین عامل نژاد گردو هست گردو انواع مختلفی دارد (همین حالا حدود 20 مدل گردو در ایران وجود دارد) رنگ مغز گردو نژاد مختلف ممکن است سفیدتر یا تیره تر باشد.

گذشته از نژاد عوامل مختلفی برای سیاه شدن مغز گردو وجود مثلا : نحوه خشک شدن گردوها و انبارمانی – زمان برداشت و روش برداشت نامناسب – تغذیه و کوددهی – تاثیرات عوامل محیطی مثل آب و هوا؛ رطوبت؛ دمای هوا و نورخورشید – عوامل ژنتیکی وابسته به نوع رقم – بیماری بلایت گردو – عدم آبیاری مناسب – اختلال در زمان ترک خوردگی پوست سبز رنگ

قبلا برای شما روش طعم دار کردن گردو را هم آموزش داده بودم که در صورت تمایل میتوانید آنرا هم مطالعه کنید

چرا مغز گردو سیاه می شود؟

عوامل مختلفی برای سیاه شدن مغز گردو وجود مثلا : نحوه خشک شدن گردوها و انبارمانی – زمان برداشت و روش برداشت نامناسب – تغذیه و کوددهی – تاثیرات عوامل محیطی مثل آب و هوا؛ رطوبت؛ دمای هوا و نورخورشید – عوامل ژنتیکی وابسته به نوع رقم – بیماری بلایت گردو – عدم آبیاری مناسب – اختلال در زمان ترک خوردگی پوست سبز رنگ

چرا باید مغز گردو را سفید کنیم ؟

خب مغز گردوی سفید جذاب تر هست و بعضی وقت ها بچه مغز گردو سیاه را نمیخورند ولی سفید باشد میخورند!

چگونه از مغز گردو نگه داری کنیم که تازه بماند؟

بهترین روش آن است که مغز گردو را در ظرف یا کیسه ای که هوا وارد آن نشود قرار دهید و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید

منبع تصاویر : livingalifeincolour

امیدوارم این روش سفید کردن مغز گردو برای شما مفید بوده باشد اگر سوال یا نظر یا تجربه ای در این باره داشتید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

4.5 2 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
ژاکلین
2 سال گذشته

ایده خیلی خوبیه ممنون