You are currently viewing نحوه خشک کردن میوه و سبزیجات در منزل
نحوه خشک کردن میوه و سبزیجات در منزل

نحوه خشک کردن میوه و سبزیجات در منزل

نحوه خشک کردن میوه در خانه | خشک کردن سبزیجات در منزل

خشک کردن میوه در خانه : دارای مزایای مشخصی نسبت به کنسرو کردن، انجماد یا سایر روش‌های نگهداری است که به دماهای شدید نیاز دارند. غذاهای خشک در مقایسه با اقلام یخ زده ای که نیاز به یخچال دارند و کنسروهایی که نیاز به پخت و پز و جوشاندن در ظرف دارند، به انرژی کمی و یا اصلاً نیاز دارند.

خشک کردن سبزیجات در منزل: میوه ها و سبزیجات خشک وزن کمتری دارند و نسبت به کنسروها فضای کمتری را اشغال می کنند. آنها بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی را بهتر از کنسرو کردن یا انجماد حفظ می کنند. آنها فیبر و مواد معدنی و همچنین طعم را از دست نمی دهند بلکه آن را متمرکز می کنند. این موارد باعث شده که بسیاری از افراد از دستگاه خشک کن میوه استفاده کنند تا به بهترین شکل سبزی و میوه جات را خشک کنند.

نحوه خشک کردن میوه در خانه

ما در ادامه قصد داریم نحوه خشک کردن میوه و سبزیجات در خانه را به شما آموزش دهیم.

مزایای خشک کردن میوه در خانه

برخی از محصولاتی که به طور معمول با کنسرو کردن و یا انجماد نگهداری نمی شوند مانند موز که بیشتر برای خشک کردن مناسب است. خشک کردن گوجه‌فرنگی‌های موروثی و سایر محصولات باغتان به شما لذت‌های خشکی می‌دهد که در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا نمی‌کنید. مزیت دیگر میوه ها و سبزیجات خشک شده، اگر به درستی پردازش شوند، مدت بیشتری نسبت به کنسرو یا منجمد باقی می مانند.
مواد غذایی را اگر خودتان خشک می‌کنید بسیار ارزان‌تر از محصولاتی هستند که از فروشگاه‌ها می‌خرید. مزیت دیگر: برخلاف میوه‌ها و سبزیجات خشک‌شده خریداری‌شده در فروشگاه، اگر خشک کردن میوه و سبزیجات را در خانه انجام دهید می فهمید که چگونه فرآوری شده‌اند و چه افزودنی‌هایی به آن اضافه شده‌ یا نشده.

بهترین میوه ها برای خشک کردن

انواع زیادی از میوه ها وجود دارند که می توان آن ها را در منزل خشک کرد. مثل: آلو، زردآلو، فلفل، انگور و کشمش، سیب، زرشک، انجیر، قیسی و…

بهترین میوه ها برای خشک کردن

نحوه خشک کردن میوه و سبزی در منزل

خشک کردن سبزیجات در خانه رطوبت میوه ها و سبزیجات را استخراج می کند. حذف این رطوبت باعث مهار باکتری ها، کپک ها و سایر میکروارگانیسم هایی می شود که باعث فساد می شوند. خشک کردن در دمای مناسب باعث حفظ آنزیم های طبیعی می شود و همچنین از تخریب آنزیمی در طول نگهداری جلوگیری می کند.
دو عامل مکمل خشک شدن میوه و سبزیجات در منزل را تسهیل می کنند: گرما و رطوبت. شرایط گرم و رطوبت کمتر باعث خشک شدن سریعتر می شود. گردش مناسب هوا به گرما و رطوبت کم اجازه می دهد تا کار خود را سریع و کارآمد انجام دهند.

نحوه خشک کردن سبزیجات در منزل

گردش هوا : دور کردن رطوبت تبخیر شده از غذا – خشک شدن سریع را تسهیل می کند. هر چه سطح بیشتر در معرض هوای متحرک باشد، خشک شدن سریعتر و کارآمدتر است. برش نازک و گذاشتن فضایی در اطراف محصول خشک کردن مهم است. هرگز میوه‌ها یا سبزیجاتی را که در حال خشک شدن هستند روی هم نچینید یا آن‌ها را جمع نکنید تا بیش از آن چیزی که تجهیزات شما می‌توانند به طور موثر در خود نگه دارند، پردازش شود.

نحوه خشک کردن میوه و سبزیجات در منزل

دستگاه خشک کن سبزیجات خشک کردن میوه و سبزیجات را آسان کرده است. آبگیری مواد غذایی با عنصر گرمایش، ترموستات و دمنده به شما امکان می دهد شرایط خشک شدن را کنترل کنید. خشک کردن مواد غذایی به طور طبیعی در فضای باز هم به شرایط مناسب و هم به درجه ای از مراقبت نیاز دارد. هر دو روش داخلی و خارجی نیاز به اندازه گیری توجه دارند.

خشک کردن میوه و سبزی در فضای باز

عمل خشک کردن میوه ها و سبزیجات در هوای آزاد به ابتدای زمان انجام برمی گردد. آفتاب به زردآلو، انبه و به خصوص گوجه فرنگی خوش طعم می دهد. خشک کردن در فضای باز به تجهیزات زیادی نیاز ندارد، فقط سینی ها وی یک سری تجهیزات نیاز دارد. البته خشک کردن در فضای باز به شرایط خاص آب و هوا نیاز دارد.
میوه ها از جمله توت فرنگی، سیب، انگور و گیلاس، با محتوای قند و اسید نسبتاً بالایی که دارند، کاندیدهای خوبی برای خشک کردن در فضای باز هستند. می توانید یک سینی را در جلوی آفتاب قرار دهید و با قرار دادن بلوک ها روی یک برزنت می توانید به کاهش گرد و غبار کمک کنید.
میوه های نازک برش داده شده را نیز می توان بر روی ورقه های شیرینی و سایر سطوح صاف و غیر واکنشی در آفتاب خشک کرد. میوه را با یک حوله بپوشانید و آن را در جایی قرار دهید که نور خورشید بتواند گرمای خود را (حتی در داخل) به آن منتقل کند.
برای خرید بهترین خشک کن های خانگی می توانید عبارت ” دستگاه خشک کن خانگی زاگرس ماشین” را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت arianzagrosmachinery.com بشوید. این مرکز از طراحی تا ساخت و تولید انواع خشک کن میوه و سبزی را انجام می دهد و با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان خودش عرضه می کند. این مجموعه صنعتی از تولید به مصرف دستگاه های خود را عرضه می کند و قیمت ها هیچگونه مالیات یا ارزش افزوده ای در بر نخواهند داشت. همچنین از آنجا که بدون وسطه انجام می شود قیمت بسیار پایین تری نسبت به فروشگاه ها دارد.

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments