موارد استفاده ژله رویال

موارد استفاده ژله رویال و خواص داروئی و درمانی آن :

در موارد استفاده از ژله رویال به غیر از کاربرد اصلی آن در تغذیه نوزادان و ملکه زنبور عسل اختلاف نظرات زیادی وجود دارد .

آنچه مسلم است این است که ژله رویال به خاطر ترکیب شیمیائی بسیار پیچیده اش و همچنین به دلیل داشتن مقادیر بسیار قابل توجهی پروتئین ، چربی ، قندها ، ویتامین ها و مواد نا شناخته دیگر تاثیر بسیار شگفتی روی فیزولوژی و بیولوژی ملکه زنبور عسل داشته اگر چه ملکه از نظر مبداء تولید و ژنتیک با زنبورهای کارگر یکسان می باشد ولی بخاطر تغذیه از این ماده عذائی با ارزش ، کاملاً از نظر خصوصیات ظاهری و رفتاری و بیولوژی از سایر زنبورها متمایز میگردد به همین دلیل چنین به نظر می رسد که ژله رویال احتمالاً اثر مشابهی روی انسان و سایر حیوانات دارد . در زیر به پاره ای از موارد مصرف آن اشاره می شود :

1 – در تقویت قوای جنسی و افزایش میل جنسی سالیان متمادی یک موضوع جالب و بحث بر انگیز بوده است .

2 – در بعضی از کشور ها از این ماده در ساخت کرمهای زیبائی برای حفظ سلامت ظاهری و محافظت از پوست مورد استفاده قرار میگیرد .

3 – افزودن ژل رویال به جیره غذائی حشرات ، خوکچه های هندی ، موشها و دیگر جانوران آزمایشگاهی طول عمر آنها را تا 3/1 بیشتر نموده است .

4 – دکتر موور فرانسوی عقیده دارد ژله رویال داروئی عالی برای پیشگیری موقت پیری زودرس می باشد .

5 – در ساختن مواد حافظ پوست یکی از عناصر اصلی است .

6 – به علت داشتن ماده شیمیائی استیل کولین در درمان ناراحتیهای عصبی و بیماری های مربوط به فشار خون مصرف مورد مصرف قرار گرفته است .

7 – ژله رویال دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و باکتری سیدی با طیف و عملکرد وسیعی است که می بایست مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد .

8 – در بیماری های قلب ، قلب ، عروق و رگها ، ناراحتی لوله گوارش ، ورم سرخرگها ، پارکینسون ، مداوای آنفلو آنزا ، سل و تب مالت مورد استفاده قرار گرفته و نتایج موفقیت آمیزی داشته است .

9 – استفاده از ژله رویال در صنایع دارو سازی ( به صورت آمپول های خوراکی ، تزریقی و قرص و گپسول استفاده می شود ) .

10 – استفاده از ژله رویال در صنایع آرایشی .

11 – ژله رویال برای تقوقت حافظه خواص شگفت انگیزی دارد .

پاره ای از روش های مصرف ژله رویال :

ژله رویال را هم با عسل و هم به صورت خالص می توان مصرف نمود . به علاوه ژله رویال را می توان به صورت سرم هم تزریق نمود Api serum که در این صورت نتیجه بهتری عاید خواهد شد .

ژله رویال را به صورت خالص برای کودکانی که بیش از یک سال سن دارند روزانه 30 – 20 میلیگرم نیم ساعت قبل از صبحانه با استفاده از قاشق کوچکی زیر زبانی مصرف می کنند . مدت معالجه 20 روز می باشد که پس از یک هفته فاصله دوباره باید تکرار شود . این مقدار برای افراد مسن روزانه 100 – 50 میلیگرم می باشد که روزانه دو یا سه وعده 30 دقیقه قبل از غذا باید مصرف شود . بنا به عقیده برخی از دانشمدان مصرف ژله رویال باید با وزن انسان رابطه مستقیم داشته باشد و این رابطه مقدار یک میلیگرم ژله خالص در مقابل یک کیلو وزن در روز می باشد .

به علاوه بنا به نظر یه ای چون ممکن است اسید معده در خاصیت اصلی ژله رویال اثر کند در بعضی از کشورها آنها را داخل کپسول های مخصوص قرار می دهند که این کپسول ها در داخل معده حل نمی شود و نتیجه کپسول مستقیماً وارد روده می شود و در آنجا هضم شده مستقیماً وارد خون میگردد. ژله خالص رامی توان با عسل مخلوط و بعد مصرف نمود برای این کار 100 گرم ژله رویال را با یک کیلو گرم عسل مخلوط می کنند و مخلوط را در یخچال نگهداری کرده و در مدت 8 – 12 روز بایستی مصرف گردد . ضمناً ژله رویال را به صورت مخلوط با گرده و یا مخلوط با آب نیز استفاده می شود . ژله رویال در سایر مکملهای غذائی نیز استفاده می شود استفاده از ژله رویال به عنوان یک عنصر محرک به علت داشتن ویتامین 5 B ( اسید پانتوتنیک) در بسیاری از تولیدات بهداشتی استفاده می شود . مهمترین روش مصرف ژله رویال که امروزه در بیشتر کشورهای خارجی معمول است تزریق زیر جلدی یا پوستی و با درون ماهیچهای ( عضلانی ) آن است و از طریق زیر زبانی هم مورد استفاده زیادی دارد زیرا به سرعت توسط مخاطهای زیر زبانی جذب شده و بدون گذاشتن از روده وارد جریان خون میگردد . مصرف زیر زبانی آن ، امکان جذب سریع عناصر فعال آن را بدون دخالت شیره معده فراهم میکند .

کشوره های عمده تولید کننده ژله رویال :

در مناطقی که از شرایط آب و هوائی خوبی برخوردارند میزان تولید ژله رویال بالاست . مقدار تولید ژله رویال در چین و تایوان متمرکز گردیده به طوری که در سال 1984 ژله رویال چین 400 تن در سال بوده است . جمهوری کره و هنگ کنک و بعضی از کشورهای آسیای شرقی هم تولید کننده ژله رویال هستند . سالانه در کشور ژاپن 24 تن ژل تولید میگردد و به میزان 99 تن نیز وارد می شود . قیمت عمده فروشی ژله رویال تازه 1000 تا 2500 دلار در کیلو می باشد .

 

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments