قدرت درمانی عسل

(نچرال نيوز) عسل خام – عسلي که پاستوريزه و فيلتر نشده و کاملا مستقيم از داخل کندو برداشت شده باشد – گنجينه اي است از داروهاي شفابخش و ارزشهاي غذايي. چنين عسلي شامل مقدار فراواني از مواد معدني و ويتامينها و يک داروي قوي طبيعي با مصرف خوراکي يا استعمال خارجي است .

ليست کارکردهاي سودمند عسل براي بدن بسيار طولاني است.

عسل جذب کلسيم را بالا مي برد ، مي تواند مقدار هموگلوبين را افزايش دهد و يا با عامل هاي تغذيه اي خود باعث جلوگيري از کم خوني شود ، زماني که با سرکه ي سيب مخلوط شده باشد به بهبود ورم مفاصل کمک مي کند ، با سرماخوردگي و همه انواع امراض تنفسي مبارزه مي کند ، مي تواند سرعت بهبود زخم معده را بالا ببرد ، به عنوان يک ملين طبيعي ملايم عمل مي کند ، به يبوست ، آلرژي و چاقي کمک مي کند ، مجموعه اي از ويتامينها و مواد معدني را براي بدن محيا مي کند و بدون به جريان انداختن انسولين در بدن – که مصرف شکر سفيد آن را ايجاد مي کند – باعث فراهم آمدن سريع انرژي است .

بسياري عسل خام را به دليل تأثير مثبت بر ضد حساسيت ها و تب يونجه مفيد يافته اند و يک يا دو قاشق چاي خوري از آن قبل از خواب مي تواند به بي خوابي(insomnia) کمک کند.

به عنوان يک ضد عفوني کننده ، عسل يک مرهم براي مسموميت هايي نظير گزش ، نيش خوردگي يا زخم هاي عفوني به کار مي رود .

عسل يک آنتي بيوتيک برتر در درمان زخم معده ، قانقاريا و عفونت زخمهاي جراحي است . همچنين به التيام محل برش حاصل از جراحي کمک کرده و يک محيط محافظ را براي بافتهاي پيوندي پوست ، قرنيه ، عروق خون و استخوان در زمان حمل يا نگهداري ايجاد مي کند تا درعمل پيوند استفاده شوند.

دکتر کاس ايگرام ( Cass Igram) مي گويد : «عسل خام به گونه اي استثناعي به صورت داخلي عليه باکتريها و انگلها مؤثر است . علاوه بر اين ، حاوي آنتي بيوتيک هايي است که به طور مستقيم به کشتن ميکروبها کمک مي کنند . عسل خام زماني که به صورت موضعي به کار رود به معالجه بافتهاي آسيب ديده از عفونت يا ضربه سرعت مي دهد . عسل به همان ميزان که از قندهاي ساده تشکيل شده است ، حاوي ويتامينها ، مواد معدني و آنزيمها نيز هست و اين يعني همه عواملي که براي معالجه جراحات لازم است .»

دريک تحقيقات اعجاب انگيز و مدرن دانشمندان و پزشکان کشف مجدد تأثيرات عسل به عنوان درمان جراحات را در دستور کار دارند . در سالهاي اخير عسل به صورت مؤثر در محيط هاي کلينيکي براي معالجه زخم هاي عميقي که تا استخوان پيش رفته اند (fist-sized ulcers) همچنين در درمان سوختگي هاي درجه اول ، درجه دوم و سوم به خوبي کاربرد دارد که در اين موارد حتي معالجه کامل بدون نياز به پيوند پوست ،عفونت يا ضايعات ماهيچه اي نيز گزارش شده است.

عسل مي تواند به خوبي براي چنين ضايعاتي با پوششي از بانداژ استريل که هر روز تعويض مي شود به کار گرفته شود. زماني که جراحات تميز هستند عسل به عنوان يک معالجه کننده عمل مي کند و همچنين رويه مشابهي نيز براي زخمهاي عفوني ، جراحات ، يا آلسرها و زخمهاي زرد دارد .

عسل سير مي تواند به طور مستقيم براي جراحات عفوني به کار رود که به تميز کردن محدوده زخم نيز کمک خواهد کرد .

دکتر پيتر مولان ( Petter Molan ) استاد بيوشيمي در دانشگاه وايکاتو (Waikato) نيوزيلند در خط مقدم تحقيقات عسل ظرف بيست سال گذشته حضور داشته است . او سرپرستي بخش تحقيقات عسل را در دانشگاه به عهده دارد . ارگاني که به صورت بين المللي به دليل تخصص اش در خواص ضد ميکروبي عسل ، شناخته مي شود .

مشاهدات کلينيکي و مطالعات تجربي ثابت کرد که عسل خواص آنتي باکتريال [ضد ميکروب] و ضد فساد پذيري مؤثري دارد . عسل به طور خارق العاده چرکها ، زخمهاي پوستي و بافتهاي مرده را در جراحات از بين مي برد و بافت جديد را براي رشد تحريک مي کند .

دکتر مولان توضيح مي دهد : «آزمايشهاي اتفاقي نشان داد که عسل از سولفاديازين نقره – گسترده ترين پماد ضد باکتري براي سوختگي ها ، که در بيمارستان ها استفاده مي شود- در کنترل عفونتهاي زخمهاي سوختگي مؤثر تر است » .

دکتر مولان معتقد است که اگر از ابتدا عسل در موارد عفونت خوني(septicemia) استفاده مي شد ، بافتهاي خراب شده بسيار کمتري داشتيم ؛ وي مي گويد: « توانايي چشمگير عسل براي کاهش التهاب و از بين بردن يون هاي آزاد روند تخريب پوست را متوقف مي کند ، همانگونه که در خصوص سوختگي ها عمل مي کند و به همان خوبي که محيط را در برابر عفونت حمايت مي کند.» دکتر مولان افزود: « هم اکنون در حالي که هيچ چيز ديگري مؤثر نيست ، مردم دوباره به عسل روي آورده اند . اين بستر مناسبي براي انتخاب عسل به عنوان نخستين عامل درماني است.»

محققان معتقدند که پتانسيل درماني عسل به طور برجسته مورد استفاده قرارگرفته است. با افزايش علاقه مندي به استفاده از معالجات جايگزين و با وجود شيوع مقاومت به آنتي بيوتيک ها در طيف باکتريها ، ممکن است در نهايت عسل نقش خود را به عنوان معالج زخم ها باز يابد .

مطمئنا عسل مؤثر خواهد بود : عسل خام يک پوشش استريل بدون درد و مؤثر براي زخم ايجاد مي کند . عسل را به طور مستقيم بر روي بريدگيهاي باز ، خراشيدگيها و سوختگيها استعمال کرده و آن را با يک قطعه گاز بپوشانيد . نتيجه بسيار سريع تر از جايگزين هاي مرسوم ديگر نظير پمادها و کرم ها پديدار خواهد شد .

عسل همچنين به طوراستثنائي براي بيماريهاي تنفسي مؤثر است. يک مطالعه در بلغارستان روي بيش از 18000 مريض نشان داد که عسل برونشيت مزمن (برونشيت تنگي نفس) ، التهاب آلرژيک مزمن غشاء مخاطي بيني و سينوزيت را بهبود مي دهد .

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments