عسل چيني موجب عفونتهاي روده اي و کبدي مي شود

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران از واردات عسل های بی کیفیت با عنوان عسل چینی انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبرعفت رئیسی سرحدی افزود: عسل چینی از مرزهای دریایی کشور به مقدار بسیار فراوان وارد ایران می شود که علاوه بر خسارات فراوان به زنبور داران ، مصرف آن برای انسان هم مضر می باشد .

او افزود: عسل طبیعی تولید شده در ایران بیش از 80 هزار ریال قیمت دارد در حالیکه عسل چینی وارد شده به ایران در بازار قیمتی معادل یک دلار دارد که از نظر بهداشتی نیز خطرزا است .

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران با بیان اینکه در کشورمان بیش از 48 هزار تن عسل تولید می شود افزود: این میزان تولید بسیار بیشتر از مصرف سرانه کشورمان است که اگر برنامه ای اصولی برای آن اندیشیده شود حتی امکان صادرات عسل به کشورهای اروپایی خواهیم داشت که متاسفانه با این میزان تولید جای تعجب وجود دارد که چگونه مسئولان اجازه واردات این عسل بی کیفیت را صادر کرده اند .

وی افزود: متاسفانه در بررسی های که صورت گرفته در آزمایشگاههای دامی مشخص گردیده است که آب استفاده شده برای تولید این عسل از پسماند کارخانجات صنایع نساجی کشور چین است که باعث عفونتهای روده ای و کبدی می گردد.

وی به هموطنان توصیه کرد از خریداری این گونه عسل ها که در برخی شهرها ، از سئی دستفروش ها و در برخی از شهرها در مراکز خرید عرضه می شود ، خودداری کنند.

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
2 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
حسین -ش
12 سال گذشته

باسلام
درمورد عسل چینی زیاد گفته شده اما راه شناسایی برای خریداران مشخص نمی گردد خریدارانی که آزمایشگاه ندارند وفقط می توانند ازروی ظاهر و مشخصات ادارکی به ماهیت آن پی ببرندلطفا راهکار موثری معرفی کنید