You are currently viewing درمان دیابت با عسل
درمان دیابت با عسل

درمان دیابت با عسل

یک درمان دیابت با عسل نکته ای است که خیلی در جامعه روی آن مانور می شود اما چقدر درست است آیا عسل به بیماران دیابتی کمک می کند یا برایشان مضر است؟

ارزش غذایی عسل

یک قاشق چای‌خوری عسل که در حدود 15 میلی‌لیتر است، حاوی موارد زیر می‌باشد:

64 کالری
17 گرم قند
17 گرم کربوهیدرات
06 گرم پروتئین
04 گرم فیبر
البته عسل حاوی مقادیر کمی ویتامین، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، زینک و آنتی اکسیدان نیز می‌باشد.

درمان دیابت با عسل

درمان دیابت با عسل
درمان دیابت با عسل

آیا عسل قند خون را بالا می برد؟

بیماران دیابتی به دلیل مشکلاتی که در تنظیم سطح قند خون خود دارند، باید به رژیم غذایی خاصی پایبند باشند. مصرف شیرینی‌ها و مواد شیرین کننده باید کم شود. تحقیقات نشان داده که عسل یک جایگزین مناسب برای شکر و قند معمولی است.

وقتی شخصی مبتلا به دیابت است، یا بدن فرد نمی‌تواند انسولین کافی تولید کند (به دلیل آسیب به سلول‌های بتای پانکراس) (دیابت نوع یک) و یا بدن نمی‌تواند از انسولین موجود به درستی استفاده کند (دیابت نوع دو). به این ترتیب، میزان قند موجود در جریان خون بالا می‌رود.

وقتی می‌گوییم عسل می‌تواند یک جایگزین مناسب برای قند و شکر باشد به این معنا نیست که خوردن عسل برای بیماران دیابتی آزاد است. یا عسل قند خون را بالا نمیبرد . بلکه منظور این است که نسبت به قند و شکر، عسل که یک شیرین کننده طبیعی است ضررش کمتر است؛ بنابراین باید در حد تعادل استفاده شود.

درمان تکرر ادرار با عسل

شاخص گلایسمیک عسل از شکر کمتر است، یعنی عسل در مقایسه با شکر، با سرعت کم‌تری سطح قند خون را بالا می‌برد. عسل یک کربوهیدرات و قند طبیعی است که باعث افزایش قند خون می شود.

برخی عسل‌های موجود در بازار حاوی شکر هستند که باید بیماران دیابتی از خوردن این نوع عسل‌ها دوری کنند. عسل شیرین‌تر از شکر است در نتیجه برای تجربه همان مزه شیرینی، به میزان عسل کم‌تری نیاز است. باز هم تأکید می‌کنیم که علی‌رغم مزایای فراوانی که عسل دارد، بیماران دیابتی باید به عسل هم مانند شکر نگاه کنند، یعنی ماده‌ای که قند خون را افزایش می‌دهد و در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنند و در حد معقول آن را مصرف کنند.

بیماران دیابتی چگونه عسل را در برنامه غذایی خود استفاده کنند؟

عسل شیرین‌تر از شکر است. یعنی اگر عسل را جایگزین شکر می‌کنید، به مقدار کمتری نیاز دارید. نکته مهم اینکه ، بیماران دیابتی باید عسل طبیعی خالص، ارگانیک و خام را استفاده کنند. این عسل‌ها معمولاً شکر افزودنی ندارد، در حالی‌که عسل‌های موجود در سوپرمارکت ها اغلب داری شکر است.

مزایای استفاده از عسل به جای شکر

  • خوردن عسل ممکن است سطح انسولین را بالا ببرد که به کنترل قند خون کمک می‌کند.
  • آنتی اکسیدان های عسل می‌توانند عوارض ناشی از دیابت را کاهش دهند.
  • مصرف کم عسل برای بیماران دیابتی می‌تواند منجر به کاهش قند خون، کاهش کلسترول، کاهش کلسترول بد و کاهش تری گلیسیرید شود.
  • عسل دارای پری بیوتیک است که باکتری‌های مفید روده را تغذیه می‌کند. این باکتری‌ها برای هضم غذا و سلامتی ما مفید هستند.
  • عسل ممکن است اسهال مزمن را بهبود بخشد و به درمان عفونت هیکوباکتریا که یکی از دلایل شایع زخم معده است کمک کند.

درمان سریع معده درد با عسل

یک درمان دیابت با عسل

حالا یک درمان دیابت با عسل پیشنهاد عسل درمانی برای جلوگیری از قطع عضو در افراد مبتلا به دیابت
گروهی از محققان میگویند با مالیدن عسل بر روی زخم یک فرد مبتلا به دیابت میتوان از لزوم قطع یک پای عفونی پیشگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مدیسون، پزشکی در دانشگاه ویسکانسین که شش بیمار دیابتی خود را از خطر قطع عضو نجات داده است، آزمایشی را برای ترویج استفاده گسترده از عسل درمانی آغاز کرده است.

در این درمان پس از برداشت پوست و باکتری مرده لایه عسل وارد زخم میشود. جنیفر ادی پروفسور دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین گفت : عسل به دلیل خاصیت اسیدی خود باکتری را از بین میبرد و از بروز عوارض مقاومت باکتریایی که در مصرف آنتی بیوتیکهایی استاندارد دیده میشود پیشگیری میکند. وی این موضوع را برای بهداشت جهانی بسیار حایز اهمیت خواند.این مطلب درمان دیابت با عسل از این منبع بود

ادی گفت : افراد مبتلا به دیابت معمولا از جریان خون ضعیفی برخوردارند و از آنجا که توانایی آنان برای مبارزه با عفونت کاهش می یابد، زخم هایشان به سختی درمان میشود. وی افزود تقریبا هر 30 ثانیه یک قطع عضو ناشی از دیابت در جهان انجام میشود.

وی ابراز امیدواری کرد که اگر بتوان ثابت کرد که عسل موجب شفای زخم اقراد دیابتی میشود میتوان امیدهای تازه ای برای بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت بوجود آورد.
وی احتمال این امر را بسیار زیاد توصیف کرد. عسل درمانی هم اکنون در نیوزلند برای درمان زخم های بستر و در اروپا بعنوان یک شکل درمان جایگزین استفاده میشود.

اگر سوالی در خصوص درمان دیابت با عسل دارید در قسمت نظرات بپرسید یا اگر تجربه دارید برای استفاده ما و دیگران بنویسید

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments