You are currently viewing کدام حشره دو معده دارد
کدام حشره دو معده دارد

کدام حشره دو معده دارد

کدام حشره دو معده دارد ؟ جواب زنبور عسل !

اما چرا زنبور عسل دو معده دارد ؟

قبلا در مطلبی با عنوان معده زنبور عسل درباره معده زنبور برای شما توضیحاتی نوشته بودیم :

این حشره با تمام کوچکی اش دو معده دارد ، شهد گلهای مکیده شده وارد معده اول می شود که بوسیله دریچه ای به معده دوم مربوط است . معده دوم عملیات گوارشی را انجام می دهد .

معده اول را کیسه عسلی یا چینه دان می گویند کلیه مراحل تبدیل شهد به عسل در این معده انجام گرفته و عسل رسیده و آماده شده از طریق خرطوم زنبور به سلولهای مومی شکل ریخته می شود .

زنبور حشره ای با دو معده

در بین مردم مشهور است که عسل مدفوع زنبور عسل است و با این موضوع بسیار شوخی میشود اما ای مطلب به هیچ عنوان درست نیست. مدفوع زنبور عسل قهوه ای رنگ است و در بیرون کندو دفع میشود.

عسل در واقع شهدی است که زنبور در معده اوا خود قرار میدهد و عملیاتی بر روی آن انجام میدهد و سپس از طریق خرطوم خود آنرا به داخل کندو منتقل میکند.

عسل ماده حیات بخشی است که از مواد بی شمار زنده گل و گیاه ترکیب یافته است نه از فضولات گل یا زنبور .

برگردیم سراغ سوال اول کدام حشره دو معده دارد ؟ زنبور عسل تنها موجودیست که دو معده دارد: یکی برای انبار کردن عسل و یکی برای غذا.

شهد گیاهان یک ماده ی شیرین آبکی است که زنبورها جمع آوری میکنند . پس از جمع كردن شهد در معده و پردازش اولیه روی آن ، آنها را به کندو آورده و در سلول هاي لانه زنبوري میریزد. سپس آنها را با بال های خود باد میزنند برای رفع رطوبت اضافی .اگر لازم باشد برای پردازش بیشتر باز هم شهد را به داخل معده میکشند و دوباره به داخل لانه زنبوری بر میگردانند و … نتیجه نهایی عسل است.
این مطالب را هم بخوانید : ساخت عسل توسط زنبور + ویدیو – عسل و تقویت قوای جنسی (عملی)دانه چیاجو دوسر پرک

5 1 vote
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments