موارد مصرف بره موم

موارد مصرف بره موم در علم طب

اگر چه بره موم به عنوان يك داروي رسمي در ذنيا شناخته نشده اما در سال 1962 ميلادي به بعد در روسيه از آن به عنوان دارو استفاده ميشود ، همچنين در چين و كشورهاي اروپاي شرقي با آزمايشاتي كه صورت گرفته مواد دارويي زيادي در آن شناخته شده كه تكميل كننده و مكمل يكديگرند كه به همين علت نتوانسته اند بره موم مصنوعي توليد كنند .

بره موم اثر زيادي روي معالجه كردن بيماريهاي ويروسي ، آنفولانزا ، عفونت روده كوچك ، و همچنين فعاليتهاي ضد قارچي و ضد باكتريايي براي نمونه در مقابل باسيلوس سوبتيليس و آلوئي ، باسيلوس لاروه ، پروتئوس بولگاريس و ايشرشيا كولي B و همچنين باعث از بين بردن برخي تيپهاي استافيلوكوكس ، استرپتوكوكس ، و گونه هاي سالمونلا ميشود .

موارد استفاده در مقابل التهابهاي دروني و خارجي بدن منقبض كننده و خاصيت ضد روماتيسمي و درد و مفاصل ، فعال كننده و تحريك كننده سيستم ايمني و دفاعي بدن در مقابل بيماريهاي عفوني و واگيردار و به عنوان يك داروي خدر كننده و بيهوشي فعالتر نسبت به كوكائين جهت معالجات موضعي ، مصرف بره موم بجاي قرصهاي كلروكوئين بعنوان تسكين دهنده مالاريا همراه با تب و لرزهاي ستون فقرات ، توسعه شده است . ( Mathew kawa 1989 )

کاربرد بره موم برای زنبور عسل

زنبور عسل از بره موم به عنوان يك بتونه براي بستن شكافها وعايق بندي كندو استفاده مي كند

تنگ كردن سوراخ پرواز براي جلو گيري از ورود سرما و موجودات بزرگتر

به جهت خواص ضد ميكروبي كه بره موم دارد ، زنبورعسل حفره هاي داخلي تخمها را با لايه نازكي بره موم مي پوشانند .

در صورت ورود جانداري به درون كندو در صورت كشتن آن به طوري كه نتوانند آنرا از كندو خارج نمايند به جهت جلوگيري ازفساد، آنرا با لايه اي از بره موم مي پوشانند در واقع موميايي مي نمايند .( اساس موميايي )

هنگامي كه شهد گلها زياد باشد كارگران بره موم جمع آوري نمي كنند . بره موم در اوايل فصل ، زماني كه كارگران گرده گل جمع مي كنند و اواخر فصل وقتي كه هوا رو به سردي مي گرايد جمع آوري مي شود . جمع آوري بره موم در گرمترين ساعات روز انجام مي گيرد .

ارزش داروئي بره موم به جهت وجود تركيبات رزين درآن مورد تائيد ميباشد، تركيبات ضد باكتريايي و باكتريواستاتيك در آن ازطريق آنتي بيوگرام يافت شده است ، براي درمان عفونت هاي خوني و قانقارين نيز در طي جنگ دوم جهاني استفاده شده است .

موارد مصرف :

آنژين ، ورم لوزتين ، ورم حلق ، ورم حنجره ، ورم لثه ، التهاب مخاط دهان ، التهاب زبان ، آبسه دندان ، برفك دهان ،

ورم گوش ، برونشيت ، گريپ ، زكام ، ورم حفره بيني

بدين منظور شما مي توانيد روزانه 3 گرم ( 1 گرم در سه وعده ) را به مدت 3 روز الي يك هفته ، بجويد ( حداقل نيم ساعت )

زخم معده ، التهاب كولون ،اختلالات فلور روده

در اين رابطه بهتر است مقداري گرده گل نيز به آن اضافه كنيد و بعد از جويدن آنرا ببلعيد

التهاب مثانه ، نفريت ، ورم پروستات

پيشنهاد ميشود كه از2 گرم بره موم پودر شده ( جهت پودر كردن ميتوانيد بره موم را در جاي سردي گذاشته سپس در هاون آنرا بكوبيد ) به همراه مقداري گرده گل 3 الي 10 گرم و مكمل عسل به صورت ناشتا با كمي آب استفاده شود .

التهاب پوست بر اثر عفونت ، ضخامت طبقه شاخي ،

سوختگي ها ، اگزما ، تبخال ، آكنه ، جوش ، زونا ، لك و پيس ، زگيل ، ميخچه

سرخي و التهاب چينهاي پوستي

كورك و دمل ، آبسه ها و سل پوستي

بدين منظور پيشنهاد ميشود از كرم موضعي بره موم استفاده شود ( تركيب 2.5 % پودر بره موم با وازلين و تركيبات فعال كننده )

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments