You are currently viewing مصرف دانه چیا و لیمو برای لاغری
مصرف دانه چیا و لیمو برای لاغری

مصرف دانه چیا و لیمو برای لاغری

دانه چیا برای لاغری :

آیا شما از آن دسته کسانی هستید که گرفتن رژیم های غذایی برایتان مشکل است و یا از خوردن قرص های لاغری به دلیل عدم اعتماد و داشتن عوارض خودداری میکنید؟
با این روش شما میتوانید به راحتی و بدون عوارض از وزن بدن خود بکاهیید. دانه چیا با داشتن پروتئین و امگا سه و کلسیم و انواع مواد مغذی و فیبر میتواند به راحتی از اشتهای کاذب شما بکاهد و انواع مواد را بدون چربی ها مضر و چاق کننده به بدن شما برساند.

راهنمای خرید : کادو روز پدر

کافیست شما پس از بیدار شدن بصورت ناشتا میکس یک لیوان آب جوش ،یک قاشق غذاخوری دانه چیا و آب لیمو را میل نمایید ( حدود ۵ داخلی ۱۰ دقیقه برای دم کشیدن و جذب آب توسط دانه های چیا صبر نمایید) ، تا متوجه سیر بودن خود در طی روز شوید.

ٰ

مصرف دانه چیا و لیمو برای لاغری
مصرف دانه چیا برای لاغری

صبحانه با چیا

روش های مصرف دانه چیا

دانه چیا را می‌توان به شکل کامل و خشک مصرف کرد. بر خلاف تخم کتان، لازم نیست که این دانه ها را به شکل پودر در بیاورید تا از مواد مغذی آن بهره‌مند شوید. این دانه به شکل خام نیز انرژی و مواد مغذی فراوانی را در اختیار انسان می ‌گذارند. اگر می‌ خواهید دانه های چیا را به شکل خام مصرف کنید؛ می‌ توانید به طور مستقیم یک قاشق کامل از این دانه ها را بخورید.
توجه داشته باشید که این دانه ها به راحتی به دندان ها می‌ چسبند و در هنگام هضم، آب زیادی را به خود جذب می ‌کنند؛ پس بهتر است که پس از مصرف، به میزان کافی آب بنوشید.
همچنین می‌توان با افزودن دانه های کامل چیا به ماست، اسموتی، شیک، وافل و مافین دسرهای بسیار خوشمزه و سالمی را تهیه کرد که سرشار از مواد مغذی می ‌باشند.
بسیاری از افراد بر این باورند که بهتر است دانه های چیا را قبل از مصرف خیس کرد. این کار منجر به جوانه زنی دانه و آزاد شدن آنزیم های مهاری ای می‌ شود که از دانه محافظت می ‌کنند.
به این ترتیب دانه های چیا راحت تر هضم می‌ شوند و مواد مغذی داخل آن‌ها سریع تر جذب بدن می‌ شوند. در نتیجه بهتر است قبل از مصرف، این دانه ها را خیس کرد. برای این کار باید دانه های چیا را به نسبت 1 به 10 با آب مخلوط کرد و به مدت 30 دقیقه الی 2 ساعت مخلوط را در دمای اتاق قرار داد.
این نسبت معادل 1.5 قاشق چای خوری دانه چیا در یک لیوان آب می ‌شود. مخلوط شما نباید بیش از حد سفت یا آبکی باشد. دانه های چیا خیس خورده را می‌توان برای 5 روز در یخچال نگه داری کرد.

دانه چیا
دانه چیا

با ترکیب دانه های چیا با آب و میوه می‌توان مرباهای خانگی بسیار سالم و مغذی تهیه کرد. همچنین با مخلوط کردن این دانه ها با شیر بز یا شیر نارگیل می‌توان پودینگ های بسیار خوشمزه درست کرد و به عنوان میان وعده یا دسر مصرف کرد.
برخی از افراد ترجیح می‌ دهند تا دانه های چیا را به شکل پودر شده مصرف کنند. از پودر چیا می‌توان به عنوان آرد در بسیار از خوارکی های فاقد گلوتن مانند پنکیک، مافین، نان و پاستا استفاده کرد. پودر این دانه های غنی از امگا 3 را می‌توان داخل ظروف شیشه ای درب دار قرار داد و برای مدت ها در یخچال یا فریزر از آن ها نگهداری کرد.

دانه چیا با اب جوش

می‌توانید دانه‌های چیا را مستقیماً به محصولاتی که مایع دارند، مانند آب میوه یا ماست اضافه کنید. همچنین میتوانید دانه چیا را با آب جوش مخلوط کنید هدف از اینکار ساخت ژل چیا می باشد. می توانید ژل چیا را با مخلوط کردن 1/3 فنجان دانه چیا در 2 فنجان آب گرم و کمی زمان دادن درست کنید! هر چه این مخلوط بیشتر بماند غلیظ تر می شود.

این مطالب را هم بخوانید : راهنمای مصرف دانه چیادانه چیا چیستسوالات متداول درباره دانه چیاسلامت پوست با روغن دانه چیا و روغن آووکادو

حتما نظر و سوالات خود را درباره مطلب مصرف دانه چیا برای لاغری پایین این صفحه بنویسید

3.6 11 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
3 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
امیرحسام
4 سال گذشته

ممنون از مطلب خوبتون

ساجده محمدی
4 سال گذشته

ممنون از مطالب مفیدتون

shahin
4 سال گذشته

دانه چیا خیلی خوبه و به همه توصیه میکنم بخورن