You are currently viewing 🍯 شربت عسل و آبلیمو 🍯

🍯 شربت عسل و آبلیمو 🍯

شربت عسل و آبلیمو : مخلوط یک قاشق عسل، یک لیوان آب ولرم و یک قاشق آب لیموترش (قبل از هر وعده غذا) در زمانی‌که علائم سرماخوردگی را در خودتان احساس می‌کنید و یا برای درمان گلو درد و رفع سرفه بهترین نوشیدنی دارویی است.

شربت عسل و آبلیمو
شربت عسل و آبلیمو


لیموترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی کننده قوی است و حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید، کافی است چند قطره آب لیموترش را در آن بریزید. آب را کاملاً استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

برای گلودرد بهترین دارو لیموترش است؛ یک قاشق چایخوری آب لیموترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید ورم گلودرد را برطرف خواهد کرد.

برای گرفتگی بینی و زکام، کافی است چند قطره آب‌لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید برای دفع معده و روده باید یک لیموترش را با پوست و هسته له کنید و آن را با یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کرده و یک ساعت قبل از خواب بنوشید.

شربت عسل و آبلیمو

برای جلوگیری از خونریزی بینی کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آب‌لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید خون دماغ را برطرف خواهد کرد.

همچنین کسانی‌که می‌خواهند خود را لاغر کنند اگر صبح ناشتا آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنند و مقدار کمکی عسل با آن اضافه کنند و آن را بنوشید تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدین ترتیب از شر چربی‌های اضافی راحت خواهند شد.

بهترین کلسیم آن است که از پوست تخم‌مرغ و آب‌لیمو تهیه می‌کنند برای تهیه کلسیم طبیعی یک تخم‌مرغ را تمیز شسته و در یک لیوان بگذارید و روی آن یک لیموترش را بریزید و آن را مدت دو سه ساعت در جای خنکی بگذارید، سپس تخم‌مرغ در آورده و آب‌لیمو را که دارای مقدار زیادی کلسیم است می‌توانید روی سالاد ریخته و یا با عسل یا شکر شیرین کرده بنوشید از تخم‌مرغ هم که پوست آن نرم شده می‌توانید هنوز استفاده کنید.

اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد درمان آب با آب‌لیمو و نمک است: بدین ترتیب که در مقداری آب‌لیمو نمک بزنید و آن را با پنبه روی صورت خود بمالید، لکه‌ها و جوش‌ها را برطرف می‌کند.

بهترین دارو برای پوست دست شما مخلوط گلیسیرین و آب‌لیمو است: آب‌لیمو و گلیسیرین را به نسبت مساوی مخلوط کنید و به دست‌های خود بمالید، ببینید که چقدر پوست دست‌ها صاف می‌شود در زمستان برای جلوگیری از سرمازدگی دست‌های خود را با آب‌لیمو ماساژ دهید.

خوردن آب‌لیمو سنگهای کلیه را نیز دفع می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید : طرز تهیه آب عسل طبی –  💯 خواص عسل طبیعی 💯

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
3 نظر خود را بنویسید
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
عسل گیاهی
5 سال گذشته

واقعا مطلب خوبی بود ممنون.

Rashid
8 سال گذشته

عالی

Admin
9 سال گذشته

سلام خیلی ممنون از سایت خوب و زیبایی که دارید