You are currently viewing عسل در افطار روزه دار

عسل در افطار روزه دار

عسل در افطار می تواند یک خوراکی استثنایی باشد. برخی هنگام افطار به یکباره انواع مواد غذایی از آش گرفته تا انواع نوشیدنی و غذاها را به معده خالی خود تحمیل می‌کنند. این کار علاوه بر فشار بر دستگاه گوارش، سردرد، سرگیجه و تهوع ایجاد می‌کند.
خبرگزاری فارس: روزه را با چای کمرنگ و عسل باز کنید/ خرما اشتها را کنترل می‌کند

سید هدایت حسینی، معاون پژوهشی انستیتو تحقیقات تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: در وعده افطار دستگاه گوارش بعد از چند ساعت طولانی که در حال استراحت بوده، دوباره باید فعال شود. در نتیجه افطاری باید به گونه‌ای باشد که به دستگاه گوارش فشاری نیاید عسل در افطار می تواند گزینه مناسبی باشد.

این متخصص تغذیه، برای استفاده عسل در افطار میتوان چای شیرین کمرنگ که ترجیحاً با عسل شیرین شده باشد و در عین حال خیلی هم داغ نباشد را مناسبت‌ترین نوشیدنی برای باز کردن افطار دانست و افزود: بهتر است ۱۰ دقیقه قبل از افطار چای را ریخته تا هنگام خوردن کمی خنک شده باشد. البته یک لیوان شیر نسبتاً گرم هم برای باز کردن افطار و پذیرش دستگاه گوارش برای غذا بسیار مناسب است.

عسل در افطار

این متخصص تغذیه خرما را جزو مواد غذایی برشمرد که به دلیل داشتن قند ساده سبب کنترل اشتها می‌شود و افزود: خرما سرشار از ویتامین و منابع معدنی برای بدن است ولی در عین حال نباید در خوردن آن افراط شود چرا که هر یک گرم قند ساده در خرما معادل ۴ کیلو کالری انرژی است.

معاون پژوهشی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت بر این نکته تأکید کرد که در صورت خوردن غذای سنگین و حجیم در وعده افطار ممکن است با سردرد، سرگیجه و تهوع مواجه شویم.

حسینی گفت: چای، نان و پنیر، گردو، سبزی و خرما بهترین افطاری محسوب می‌شود و حتی آش و سوپ را نیز باید به همراه غذای اصلی با فاصله یک تا دو ساعت پس از افطار میل کرد.

وی همچنین به آنهایی که از عارضه یبوست در ایام روزه‌داری رنج می‌برند توصیه کرد: پس از افطار حدود نیم ساعت ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی را انجام دهند تا روده امکان حرکت و دفع مواد را به سمت خارج بدن داشته باشد.

این مطالب را هم بخوانید : افطار را با چای کمرنگ و عسل باز کنیدافطار و سحر با حکیم تغذیه

0 0 votes
به این مطلب امتیاز بدهید
عضویت
اطلاع رسانی
0 نظر خود را بنویسید
Inline Feedbacks
View all comments